Furnizorul privat de energie Tinmar va realiza în următorii ani o reţea naţională de staţii de încărcare pentru maşinile electrice, în condiţiile în care consideră că aceasta este o tehnologie a viitorului, a declarat, pentru News.ro, directorul general al Tinmar, Augustin Oancea.
România are, în prezent, o infras-tructură slabă pentru alimentarea maşinilor electrice, cu doar câteva zeci de staţii de încărcare în toată ţara.
"Este un proiect pe care noi îl avem în vedere, şi anume implementarea unui sistem naţional de staţii electrice. Noi suntem early-adopter (printre primii care introduc n.r.) la produse de genul ăsta. (...) Este una dintre liniile noastre de urmat în anii următori", a spus Oancea.
Întrebat dacă autiomobilul electric va avea un impact asupra pieţei electricităţii din România, şeful Tinmar a răspuns: "Cu siguranţă da. (...) E tehnologia viitorului".
Ultimele date oficiale arată că maşinile cu "emisii zero" sunt tot mai căutate şi pe piaţa românească. Vânzările de autoturisme electrice şi hibride noi au crescut cu 63,4% în primele şapte luni din acest an, la 402 de unităţi, de la 246 în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Prima companie care a demarat o reţea extinsă de staţii electrice în România este retailerul Kaufland, în parteneriat cu producătorul de energie regenerabilă Renovatio.
Kaufland a anunţat, în august, că va dispune de o reţea de 12 puncte de încărcare în România până la finalul acestui an.
Însă pe piaţă ar mai putea intra şi alţi jucători importanţi. La finalul lunii noiembrie, un vicepreşedinte al MOL, al patrulea jucător de pe piaţa românească a benzinăriilor, a anunţat că grupul ungar ia în calcul să des-chidă puncte de încărcare pentru maşini electrice în România.
Potrivit specialiştilor din sector, marele avantaj al maşinii electrice îl reprezintă consumul: parcurgerea unei distanţe de 100 de kilometri costă în jur de 5 lei, în timp ce la un automobil pe benzină, costul este de cel puţin şase ori mai mare.
Totuşi, maşinile electrice sunt în continuare semnificativ mai scumpe decât maşinile care folosesc carburanţi clasici.
Experţii spun că o creştere masivă a vânzărilor de maşini electrice pe plan mondial va veni abia după un salt tehnologic, care va reduce preţul maşinilor şi va extinde performanţa bateriilor care echipează maşinile electrice.