Corporaţia niponă "Toyota Motor", cel mai mare producător mondial de autoturisme după valoarea de piaţă, a înregistrat, în perioada iulie-septembrie, cel mai mare profit din ultimele şase trimestre, datorită creşterii puternice a vînzărilor în anumite regiuni. Cîştigul net al companiei a sporit cu 2,3%, la 303,7 miliarde de yeni (2,6 miliarde de dolari) în trimestrul al treilea din acest an, comparativ cu 297,4 miliarde de yeni în anul precedent. Vînzările companiei au crescut cu 10%, la 4.970 miliarde de yeni. Societatea niponă a beneficiat de o cerere sporită în SUA şi Asia, americanii îndreptîndu-şi atenţia către modelul Corolla, iar asiaticii către Vitz. "Toyota" a vîndut 1,89 milioane de vehicule în trimestrul analizat, cu 6,2% mai mult faţă de anul trecut, în baza solicitărilor din SUA, Asia şi Europa. În Asia, spre exemplu (cu execepţia Japoniei), compania a vîndut 219.000 unităţi, cu 19% mai mult faţă de anul trecut. În Japonia, însă, vînzările au scăzut cu 5,6%, la 536.000 de unităţi. În America de Nord, vînzările producătorului auto au sporit cu 9%, la 604.000 de vehicule. În Europa, "Toyota" a comercializat 242.000 unităţi, în creştere cu 5,7%. Pe întregul an fiscal 2005/2006, care se va încheia la finele lunii martie a anului viitor, "Toyota" ar putea vinde 2,55 milioane de vehicule, în creştere cu 12,3% faţă de anul precedent.
Preşedintele "Toyota", Katsuaki Watanabe, a decis să construiască noi unităţi de producţie în teritorii diferite - din China pînă în Canada. Compania şi-a majorat cheltuielile de capital pînă la nivelul record de 1.400 miliarde de yeni pentru anul fiscal actual. "Toyota Motor" este un rival de temut pentru companiile americane de profil, GM şi "Ford Motor" Co., care au înregistrat, împreună, în perioada iulie-septembrie 2005, pierderi de 1,36 miliarde de dolari.