Toyota a raportat marţi o scădere a profitului în trimestrul trei din 2022 mai accentuată decât estimau analiştii, şi a redus ţinta sa anuală de producţie, grupul nipon confruntându-se cu majorarea costurilor cu materialele şi deficitul persistent de semiconductori, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Cel mai mare producător auto după vânzări a avertizat că este dificil de previzionat viitoarea evoluţie, după ce a raportat al patrulea declin trimestrial al profitului, subliniind că afacerea se confruntă cu dificultăţi majore.
În timpul pandemiei, Toyota s-a descurcat mai bine decât alte companii auto cu gestionarea lanţurilor de aprovizionare, dar anul acesta este afectată sever de deficitul de semiconductori, ceea ce dus la reduceri repetate ale ţintei de producţie.
Profitul operaţional în trimestrul trei din 2022 a scăzut la 562,7 miliarde de yeni (3,79 miliarde de dolari), în timp ce analiştii estimau 772,2 miliarde de yeni.
"Deprecierea yenului în trimestrul trei din 2022 şi restricţiile din China nu au afectat semnificativ vânzările, ne aşteptam ca rofitul să fie mai ridicat decât în trimestrul doi din 2022", a apreciat Koji Endo, analist la SBI Securities.
În perioada iulie-septembrie 2022, producţia s-a redresat cu 30%, dar compania a avertizat că deficitul de semiconductori şi alte componente continuă să afecteze producţia în următoarele luni.
Toyota se aşteaptă acum să producă 9,2 milioane vehicule în acest an fiscal, după ce anterior previzionase 9,7 milioane vehicule, dar totuşi nivelul de anul trecut, de aproximativ 8,6 milioane unităţi.
Toyota şi-a menţinut estimarea conservatoare privind rezultatele anuale, ce vizează un profit operaţional de 2.400 miliarde de yeni, sub previziunile analiştilor, de 3.000 miliarde de yeni.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.11.2022, 21:47)
Ce nu se recunoaste,e ca probleme mai mari
au cu bateriile de "calitate",din cauza materiilor prime
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2022, 02:22)
Marii producatori de semiconductori au dat deja Profit Warning iar producatorii auto spun ca e criza de semconductori !