Adobe a raportat rezultate solide pentru cel de-al treilea trimestru fiscal, care au depăşit estimările Wall Street, însă acţiunile au scăzut cu peste 9% în sesiunea after-hours, din cauza previziunilor sub aşteptări pentru trimestrul următor, conform unui raport TradeVille.
Adobe Systems este o companie americană de software cunoscută pentru produsele sale de multimedia şi creativitate. Printre software-urile cele mai populare se numără Photoshop, Acrobat Reader şi Creative Cloud.
Povestea Adobe a început în 1982, când John Warnock şi Charles Geschke au părăsit Xerox pentru a crea un software prin care documentele să poate fi partajate între imprimante şi computere. Numele companiei provine de la pârâul Adobe Creek din California, care curgea în spatele casei fondatorilor.
Adobe Illustrator a fost primul produs pentru consumatori al companiei, un program de desen bazat pe vectori pentru Mac. Compania a devenit un gigant în software-ul creativ prin achiziţii precum cea a Photoshop în 1995, care a ajuns să fie unul dintre produsele emblamatice ale Adobe. Adobe Acrobat şi Reader au fost alte produse de succes, PDF-ul fiind în prezent un standard internaţional.
Shantanu Narayen, CEO-ul Adobe încă din 2007, s-a alăturat companiei în 1998, anterior fiind dezvoltator al produselor Apple şi cofondatorul unui start-up de partajare a fotografiilor numit Pictra. În 2019, Narayen s-a clasat pe locul al şaptelea în lista Forbes a celor mai inovativi lideri din lume.
Investitorii instituţionali deţin o cotă de aproape 87% din acţiunile Adobe, cei mai importanţi fiind Vanguard Group (9,25%), Blackrock (8,7%) şi State Street Corporation (4,52%). Aproape jumătate din totalul acţiunilor este deţinută de cei mai importanţi 25 de acţionari instituţionali, în timp ce insiderii deţin mai puţin de 1% din acţiuni.
• Sectorul global de software pentru gestionarea proceselor de afaceri (grafică)
Piaţa globală de gestionare a proceselor de afaceri a fost evaluată la 15,89 miliarde dolari în 2023, fiind estimată să ajungă la 18,20 miliarde dolari, în acest an. Până în 2033, prognozele arată că aceasta ar putea atinge 61,55 miliarde dolari, cu o rată de creştere anuală compusă (CAGR) de 14,5% între 2024 şi 2033.
Adobe Photoshop conduce piaţa globală de software grafic cu o cotă de aproximativ 42%, fiind urmat de Adobe InDesign cu 26% şi Adobe Illustrator cu 12,25%. Astfel, în top 10 cele mai utilizate software-uri de grafică la nivel mondial compania deţine 4 poziţii, Adobe Lightroom fiind pe locul al 8-lea în clasament, cu o cotă de 1,32%. Alţi competitori importanţi sunt Canva, cu o cotă de 10,26%, şi SketchUp, cu 3,78%, subliniază analiştii TradeVille.
• Rezultatele trimestruilui al treilea 2024 fiscal
Adobe a încheiat cel de-al treilea trimestru fiscal din 2024 cu venituri totale de 5,41 miliarde dolari, depăşind estimările analiştilor de 5,37 miliarde dolari şi cu aproape 11% peste nivelul din perioada similară a anului trecut. Profitul net a totalizat 1,7 miliarde dolari, fiind în creştere cu 20%.
Cea mai importantă linie de business a Adobe, Digital Media, care include abonamentele Creative Cloud ale companiei construite pe baza inteligenţei artificiale generative numită Firefly, a generat vânzări în valoare de 4 miliarde dolari, în creştere cu 11% comparativ cu cel de-al treilea trimestru al anului fiscal trecut, fiind în linie cu aşteptările analiştilor. În total, compania a înregistrat venituri din abonamnete în valoare de 5,18 miliarde dolari, în perioada analizată, cu 11% mai mult faţă de intervalul similar al anului trecut.
• Perspective
Adobe a declarat că se aşteaptă la un profit net ajustat pe acţiune între 4,63 şi 4,68 dolari, în ultimul trimestru fiscal, în timp ce veniturile totale sunt prognozate să atingă 5,5-5,55 miliarde dolari. Prin comparaţie, analiştii se aşteptau la un profit net ajustat pe acţiune de 4,67 USD şi la venituri de 5,61 miliarde dolari pentru trimestrul al patrulea fiscal, fapt care a atras nemulţumirea investitorilor şi declinul acţiunii în sesiunea after-hours.
• Evoluţia preţului acţiunii Adobe
Acţiunile companiei multinaţionale de software, Adobe Inc., au înregistrat, în ultimul an, o creştere de 3,78%, faţă de o apreciere de 25,2% a indicelui S&P 500 şi de 27,1% a indicelui Nasdaq Composite.
Deşi nu au fost lipsite de volatilitate, de la începutul acestui an acţiunile Adobe au fluctuat între un maxim de 638 dolari (februarie) şi un minim de 433 dolari (mai), randamentul YTD fiind de +1,12%, pe fondul raportării rezultatelor financiare din primele două trimestre.
În trimestrul anterior, acţiunile Adobe au crescut cu aproape 15% în sesiunea de tranzacţionare din 14 iunie, după ce producătorul de software a raportat rezultate care au depăşit estimările Wall Street şi a ridicat previziunile pentru întregul an, datorită cererii puternice pentru produsele media digitale bazate pe inteligenţa artificială generativă.
În urma raportării rezultatelor financiare de la finalul T3 fiscal, în şedinţa din 12 septembrie, în ciuda obţinerii unor rezultate peste aşteptări, preţul Adobe a scăzut cu peste 9% în sesiunea after-hours, pe fondul previziunilor sub estimările consensuale pentru ultimul trimestru fiscal. În perioada următoare, zona de 500 de dolari constituie suport, în timp ce rezistenţa o regăsim la 586 de dolari.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Adobe
Oportunităţi
- BUY: Acţiunile Adobe se bucură de încrederea analiştilor, 74% din cei 43 de analişti care acoperă compania acordând un rating de BUY, în timp ce doar 3 analişti se poziţionează în zona de SELL. Preţul ţintă mediu pentru următoarele 12 luni este de 612,07 USD, implicând o potenţială creştere de 4,4% a cotaţiei pe bursă, în timp ce, potrivit celui mai bullish analist, aprecierea ar putea ajunge până la aproape 20%, preţul ţintă acordat de acesta fiind de 700 dolari.
- Pe focus list a JP Morgan: JP Morgan şi-a actualizat recent lista companiilor pe care le recomandă, adăugând, printre altele, şi Adobe. Analistul băncii, Mark Murphy, a stabilit un preţ ţintă de 580 dolari pentru Adobe, afirmând că un nou set de aplicaţii AI, inclusiv modelul de învăţare automată generativă Firefly, ar putea conduce cotaţia acţiunii şi mai sus până la finalul anului. În ultimele şase luni, creşterea a fost de peste 17%.
Riscuri
- Evaluarea companiei: Multiplul P/E al Adobe sugerează o supraevaloare a acţiunii raportat la mediana industriei (33,49 vs 22,84), însă, prin comparaţie cu companiile similare, Adobe se găseşte la mijlocul clasamentului. SAP, de exemplu, are un P/E de 42,55, în timp ce Palantir Technologies, de 108,91. P/E a Intuit se află la 37,94, în timp ce Salesforce e uşor mai atractiv, cu un P/E de 26,55.
- În sala de judecată: Comisia Federală pentru Comerţ (FTC) a anunţat, în iunie, că va da în judecată Adobe, acuzând compania că percepe taxe ascunse clienţilor şi că face dificilă anularea roboţilor. Plângerea vizează atât compania, cât şi vicepreşedintele senior al Adobe, Maninder Sawhney, şi preşedintele Digital Media, David Wadhwani. Acţiunile companiei au scăzut cu 1,2%, imediat după anunţ.
Printre sursele utilizate de TradeVille în acest raport se numără: raport companie, CNBC, Barron's, techmonitor.ai, skillademia.com, Forbes, Yahoo Finance, WSJ, TradingView, Seeking Alpha.
---------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.