TradeVille: Netflix - Golden Globe pentru cel mai bun trimestru al anului

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 23 octombrie 2023

TradeVille: Netflix - Golden Globe pentru cel mai bun trimestru al anului

Netflix, între partajarea plătită a parolelor şi eliminarea planului său basic fără reclame, raportează un număr de 8,8 milioane de noi abonaţi, depăşind nu doar estimările Wall Street, ci şi numărul total de noi abonaţi înregistrat în primele două trimestre. Rezultatele financiare trimestriale peste aşteptări, o rată de creştere de aproape 70% pentru abonamentele sale cu reclame şi anunţul primei majorări de preţuri pentru abonamentele fără reclame au determinat aprecierea cotaţiei acţiunilor companiei cu 12% în tranzacţiile after-market din ziua raportării, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Netflix este liderul pieţei globale de streaming, înregistrând peste 247 de milioane de abonaţi la finalul trimestrului al treilea din 2023. Compania oferă o gamă largă de servicii de streaming în peste 190 de ţări, în 78 dintre ele fiind lider de piaţă, dominând Europa, America de Sud şi Australia.

Reed Hastings, cofondator şi preşedinte executiv al Netflix, a revoluţionat piaţa de entertainment prin serviciile sale de streaming oferite începând cu 1995, după ce şi-a vândut prima companie, Pure Software, către Rational Software. Hastings a renunţat la funcţia de co-CEO în ianuarie 2023, dar continuă să deţină aproximativ 2% din acţiunile Netflix, care au fost listate în 2002. Ted Sarandos şi Greg Peters sunt acum co-CEO ai Netflix, având o vechime de peste 15 ani în companie, timp în care au deţinut diferite funcţii.

Netflix este deţinut majoritar de investitiorii instituţionali, care controlează 85% din totalul acţiunilor, potrivit Yahoo Finance. Compania se bucură de una dintre cele mai mari participaţii ale investitorilor instituţionali din întreaga industrie de servicii de televiziune, Vanguard Group fiind cel mai mare acţionar, cu o participaţie de 8,16% la data de 29.06.2023, urmat de Blackrock, cu o cotă de 6,75%, şi de FMR LLC, care deţine 5,31% din totalul acţiunilor.

În ultimele 12 luni, conform WSJ, persoanele cu funcţii de conducere din cadrul companiei au tranzacţionat 693.901 acţiuni Netflix, 57% dintre acestea fiind vândute, restul fiind achiziţionate.

Netflix pierde din popularitate în faţa YouTube

Potrivit unui sondaj realizat de banca de investiţii Piper Sandler, adolescenţii din SUA au declarat că petrec 29,1% din timpul lor zilnic pe YouTube, în timp ce Netflix se află pentru prima dată pe locul al doilea, cu 28,7%. Timpul petrecut pe YouTube a crescut cu aproape un punct procentual din primăvară, în timp ce Netflix a înregistrat o scădere de peste două puncte procentuale. Hulu s-a clasat pe locul al treilea, cu o cotă de aproximativ 7,7%. Prime Video şi Disney+ au câştigat, şi ele, cotă de timp, potrivit analiştilor. Studiul nu compară YouTube şi Netflix cu TikTok, însă 38% dintre adolescenţii chestionaţi au declarat că TikTok este platforma lor preferată de social media, deţinând supremaţia în faţa competitorilor săi.

În ultimul an, costul serviciilor de streaming fără reclame a crescut cu aproape 25%, pe măsură că platformele de streaming încearcă să-şi aducă businessul pe profitabilitate. Netflix, care se diferenţiază de concurenţă prin profitabilitate, a fost singura companie mare de streaming care nu a aplicat majorări până în prezent, concentrându-se pe creşterea veniturilor prin combaterea partajării parolelor. Ultima majorare de preţ a companiei a avut loc în ianuarie 2022.

Cu toate acestea, atât Disney, cât şi Netflix şi Warner Bros. Discovery au anunţat recent că versiunile platformelor lor de streaming cu reclame generează mai mult profit per utilizator decât abonamentele fără reclame, deoarece veniturile din publicitate compensează costul mai mic al abonamentelor.

Cifră de afaceri de 8,54 miliarde de dolari

Netflix a raportat pentru al treilea trimestru o cifră de afaceri de 8,54 miliarde de dolari, în linie cu estimările analiştilor, dar uşor peste prognozele proprii, de 8,5 miliarde de dolari, şi un profit net ajustat pe acţiune de 3,73 dolari, depăşind cu 0,24 dolari aşteptările analiştilor şi cu 0,21 dolari estimările proprii. Acesta a fost trimestrul cu cele mai bune rezultate pentru companie în 2023.

Ceea ce a mişcat, însă, piaţa, a fost numărul de noi abonamente plătite ale platformei de streaming, care au ajuns la 8,8 milioane, depăşind cu mult estimarea pieţei, de 6,1 milioane, făcută publică cu câteva zile înainte de raportarea rezultatelor. Creşterea s-a datorat, în principal, lansării planului de partajare plătită a parolelor, semn că eforturile companiei dau roade. Prin urmare, preţul acţiunilor Netflix a urcat cu 12% în tranzacţiile after-market din ziua raportării (18 octombrie), închizând la preţul de 390,22 dolari.

Numărul de abonaţi pentru abonamentele cu reclame a continuat să crească cu o rată de aproape 70% faţă de trimestrul al doilea, 30% din numărul total de noi abonamente, din ţările în care acestea sunt disponibile, fiind generate de abonamentele cu reclame.

TradeVille: Netflix - Golden Globe pentru cel mai bun trimestru al anului

Perspective optimiste

Pentru ultimul trimestru din 2023, Netflix îşi propune atingerea unei cifre de afaceri de 8,7 miliarde de dolari, implicând o creştere de 10,7% în ritm anual, însă, uşor sub estimarea pieţei, de 8,78 miliarde de dolari, şi un profit net ajustat pe acţiune de 2,15 dolari.

Potrivit estimărilor Goldman Sachs publicate înainte de raportarea rezultatelor, cifra de afaceri a companiei este aşteptată să ajungă la 33,7 miliarde de dolari pentru întreg anul fiscal 2023, depăşind estimările proprii ale companiei, de 33,6 miliarde de dolari, în timp ce, pentru 2025, este aşteptată să ajungă la 42,7 miliarde de dolari. În ceea ce priveşte profitul net ajustat pe acţiune, banca de investiţii estimează 12,05 dolari pentru 2023, în linie cu aşteptările Netflix, şi 19,18 dolari pentru 2025.

În privinţa numărului de abonaţi, WSJ estimează că Netflix va adauga 13,4 milioane de noi abonaţi în a doua jumătate a acestui an, prin comparaţie cu cei 10 milioane adăugaţi în aceeaşi perioadă a anului precedent, cu toate că Jefferies sugerează că "intenţiile privind partajarea parolelor au încetinit" din cauza lipsei de conţinut captivant şi a grevelor. Totuşi, cifrele publicate în acest trimestru de Netflix probabil îi va determina pe analişti să-şi revizuiască în sus previziunile privind numărul de noi abonaţi pentru ultima perioadă a acestui an.

Preţul acţiunii Netflix, în creştere de la începutul anului

Până la şedinţa bursieră din 18 octombrie, preţul acţiunilor Netflix scăzuseră cu 27% în ultimele trei luni, din cauza îngrijorărilor legate de profitabilitate şi perspectivele de creştere. Ultimele cifre raportate de companie au liniştit, însă, aceste îngrijorări.

De la începutul anului până în prezent, compania a înregistrat o creştere a preţului acţiunii de 16,15%, în timp ce, în ultimele 12 luni, creşterea a fost de 38,59%, situându-se peste creşterea indicelui bursier S&P 500, de 11,97% de la începutul anului, respectiv de 15,17% în ultimele 12 luni. Prin comparaţie, rivalul său Disney a fost în ambele cazuri pe minus, înregistrând, totodată, un mic avans după rezultatele Netflix, încheind, însă, sesiunea after-market cu doar un plus de 0,4% faţă de preţul de închidere.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Netflix

Oportunităţi

- Netflix House: la scurt timp după ce a ieşit din afacerea de închirieri DVD-uri, Netflix plănuieşte să se lanseze în lumea fizică într-un mod diferit, prin deschiderea Netflix House, destinaţii de retail care vor oferi produse de cumpărat, mâncare şi alte experienţe tematice în funcţie de popularitatea lor pe platforma de streaming, într-o încercare, probabil, de a concura cu parcurile tematice ale Disney. Se aşteaptă ca primele două locaţii să fie lansate în SUA, în 2025, şi apoi să se extindă conceptul în întreagă lume. La ora actuală, Netflix operează un magazin online, fiind prezent în trecut doar temporar în 40 de locaţii fizice de tip pop-up, în peste 20 de oraşe din întreaga lume. Netflix House va fi prima locaţie permanentă a companiei.

- The Netflix Cup: primul eveniment sportiv al Netflix va fi transmis în direct pe 14 noiembrie, fiind vorba despre un turneu de golf între sportivii din emisiunile Full Swing şi Formula 1: Drive to Survive ale platformei de streaming. Însă, competiţia pe această nişă este acerbă, Disney propunându-şi lansarea unui nou tip de abonament exclusiv pentru evenimentele sportive în direct, în timp ce Warner Bros. Discovery cere 9,99 dolari în plus la abonamentele lunare pentru acces, iar Apple vinde abonamente pentru sezonul Major League Soccer (MLS).

- Rating de credit BBB+: S&P Global Ratings a îmbunătăţit ratingul Netflix de la BBB la BBB+. Această schimbare se datorează marjelor îmbunătăţite ale platformei de streaming şi fluxului solid de numerar, indicând că S&P consideră că perspectivele Netflix sunt stabile. Cea mai înaltă notă posibilă pentru companiile din S&P 500 este AAA, notă pe care o deţin în prezent doar Microsoft şi Johnson & Johnson.

- BUY: Netflix are în prezent 23 de recomandări de BUY ("cumpără") dintr-un total de 48, conform ratingurilor analiştilor de pe WSJ. Preţul ţintă mediu pentru Netflix este de 445 de dolari, cu un maxim la 600 de dolari şi un minim la 325 de dolari, ceea ce implică o creştere medie de peste 31% în următoarele 12 luni, cu un maxim care ar putea genera o creştere de 73%, raportat la preţul de închidere din data de 18.10.2023.

Riscuri

- Gaming: Netflix depune eforturi susţinute pentru a se dezvolta în industria jocurilor video, profitând de studiourile pe care le-a achiziţionat în ultimii doi ani pentru a crea mai multe titluri bazate pe filmele şi serialele populare de pe platformă. Focusul companiei se mută de la jocurile pentru dispozitivele mobile, spre jocuri mai avansate care pot fi accesate de pe televizor sau calculator. Acest lucru ar putea aduce compania în competiţie cu giganţii din industria de gaming, precum Sony şi Microsoft, care tocmai a încheiat achiziţia de 75 de miliarde de dolari a Activision Blizzard. Însă, Netflix nu generează venituri din jocurile sale, în prezent, serviciul de gaming fiind folosit doar ca strategie de retenţie a abonaţilor. Jefferies estimează că Netflix a cheltuit aproximativ un miliard de dolari pe jocuri până în prezent, având peste 400 de angajaţi care lucrează în prezent în acesta divizie.

- Provocările industriei de divertisment şi creşterea costurilor de producţie: în ciuda poziţiei sale de lider la nivel global, Netflix nu a fost ferită de problemele care afectează industria în ansamblu, printre ele numărându-se grevele muncitorilor, scăderea veniturilor din publicitate şi creşterea numărului de persoane care renunţă la serviciile de televiziune prin cablu. Grevele au afectat deja fluxul de producţie a conţinutului Netflix, în timp ce soluţionarea lor va duce la creşterea costurilor de producţie pentru studiouri. Compania a cheltuit aproximativ 17 miliarde de dolari pentru conţinut în ultimii doi ani, însă aceste costuri au scăzut cu 23% în prima jumătate a anului curent, din cauza întreruperilor în producţie, ceea ce înseamnă că Netflix va trebui, cel mai probabil, să-şi crească bugetul de cheltuieli pentru conţinutul de anul viitor, ca să ajungă la zi cu producţia.

- Evaluarea companiei: cu un P/E în jurul valorii de 36, Netflix continuă să se bucure de o evaluare generoasă din partea pieţei, luând în considerare că media P/E a companiilor din indicele S&P500 este de sub 20. În contextul în care incertitudinile economice ar putea persista, există posibilitatea ca investitorii să se focuseze pe companiile considerate mai "ieftine" în următoarea perioadă. Cu toate acestea, este important de menţionat faptul că Netflix şi-a îmbunătăţit acest indicator substanţial, fiind în anii trecuţi la peste 500.

TradeVille: Netflix - Golden Globe pentru cel mai bun trimestru al anului

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: FlixPatrol, WSJ, Demand Sage, Forbes, Yahoo Finance, CNBC, Piper Sandler, Goldman Sachs, Barron's, TradingView, Bloomberg, TheWrap.

--------------------------------------------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb