TradeVille: Operarea portuară, noul atu al TTS

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 1 septembrie 2023

Sursa foto: www.tts-group.ro

Sursa foto: www.tts-group.ro

Transportatorul şi operatorul portuar Transport Trade Services SA (TTS) a înregistrat la nivel de Grup, în prima jumătate a anului, o creştere a cifrei de afaceri cu 42%, până la nivelul de 571,5 milioane de lei, şi o majorare a profitului net cu 153%, până la 155 de milioane de lei. În această perioadă, activitatea de operare portuară (excluzând Decirom) a depăşit, în premieră, cu 16% activitatea de transport fluvial, contribuind decisiv la obţinerea rezultatelor în creştere, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al " target="_blank">TradeVille.< linl3 >

Grupul Transport Trade Services este unul dintre cei mai mari transportatori de mărfuri din bazinul Dunării. Compania deţine cea mai mare flotă fluvială din România, cu o capacitate de peste 800.000 de tone, opt macarale plutitoare, precum şi terminale portuare proprii în şapte locaţii dunărene şi în Constanţa.

Activitatea TTS se desfăşoară pe trei segmente principale: expediţie internaţională de mărfuri (produse agricole, minerale şi produse chimice); transport fluvial; operare portuară.

Fondatorul şi preşedintele Consiliului de Administraţiei al TTS, Mihăilescu Alexandru Mircea, deţinea, la 30.06.2023, cea mai semnificativă parte din capitalul social, anume 25,30%, restul de 74,7% fiind împărţit între persoane fizice şi juridice. Din acţionariatul companiei mai fac parte nume importante, precum NN Group NV, Pavăl Holding, Aegon Pensii şi Utilico Emerging Markets PLC (fond de investiţii listat pe Bursa din Londra).

Traficul de mărfuri în porturile româneşti a crescut cu 12% în 2022

Traficul total de mărfuri în porturile româneşti a înregistrat o creştere de 12% în 2022, faţă de 2021, până la 77,5 milioane de tone, potrivit Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. În acest sens, în anul 2022, 4.498 de nave maritime şi 10.890 de nave fluviale au sosit în Portul Constanţa, în creştere faţă de cele 3.985, respectiv 10.619 înregistrate în 2021. Este cel mai mare trafic de mărfuri înregistrat în istoria porturilor româneşti, lucru care reflectă tendinţa de creştere din ultimii ani.

Din totalul traficului, 79,5% reprezintă trafic maritim, iar 20,5% trafic fluvial. Totodată, traficul maritim a înregistrat o creştere de 16% în 2022, în timp ce traficul fluvial s-a menţinut în linie cu cel din 2021.

Pe grupe de mărfuri, cele mai semnificative creşteri se regăsesc în cazul seminţelor uleioase (69,7%), minereuri de fier şi deşeuri de fier şi oţel (47%) şi petrol brut (41,7%). La polul opus, scăderi ale traficului au fost observate în rândul minereurilor şi deşeurilor neferoase (69,7%) şi în rândul celulozei şi deşeurilor de hârtie (48%).

Activitatea de operare portuară a devenit predominantă la TTS

Grupul TTS a înregistrat o cifră de afaceri de 571,5 milioane de lei în prima jumătate a anului, în creştere cu 42% faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce, la nivel individual, valoarea s-a situat la 440 de milioane de lei (+61,4% în ritm anual). Astfel, deşi volumele de mărfuri transportate şi operate în perioada ianuarie-iunie 2023 au fost uşor sub nivelul din semestrul întâi al anului 2022 (-1,9%), Grupul a compensat prin creşterea activităţii de operare portuară, reuşind ca acest segment să devină predominant în structura TTS. În acest sens, în perioada analizată, transportul pe cale fluvială s-a diminuat cu 23,2%, ajungând la 3,47 milioane de tone, în timp ce activitatea de operare portuară a crescut cu 28,5%, până la 4,06 milioane de tone. Deşi volumul de mărfuri agricole transportate pe cale fluvială, în semestrul întâi din 2023, s-a majorat cu 35,6%, per total, acesta nu a putut compensa scăderea cu 42,6% a mineralelor şi cu 34% a produselor chimice. De menţionat că în aceste rezultate nu este integrată activitatea operaţională a Decirom, întrucât tranzacţia prin care TTS a preluat societatea s-a finalizat în data de 13.07.2023.

Profitul net al periodei, la nivel de Grup, a atins pragul de 155 de milioane de lei, în creştere cu 152,7% faţă de semestrul întâi din 2022, în timp ce, la nivel individual, acesta a totalizat 74 de milioane de lei (+139% în ritm anual). Rezultatele obţinute în această perioadă au la bază creşterea volumului de mărfuri agricole transportate şi operate, dar şi expansiunea segmentului de operare portuară.

TTS îşi propune investiţii de 81 milioane euro în 2023

Pentru întreg anul 2023, conducerea companiei îşi propune investiţii în valoare de 81 de milioane de euro, din care 48 de milioane de euro în activitatea de operare portuară (21,8 milioane de euro achiziţia Decirom) şi 30 de milioane de euro în transportul fluvial. În acest sens, în perioada următoare TTS urmează să realizeze o majorare de capital a Decirom cu 5 milioane de euro în vederea finanţării programului de investiţii de 10 milioane de euro al companiei recent achiziţionate.

În ceea ce priveşte evoluţiile preconizate pentru fluxurile de mărfuri, conducerea companiei se aşteaptă ca tranzitul produselor agricole ucrainene să rămână la un nivel ridicat, în condiţiile închiderii coridorului Odessa, dar şi ale unei recolte peste estimări în 2023. Totodată, fluxurile de minerale s-au stabilizat, compania estimând o creştere a volumelor transportate în a doua jumătate a anului, alimentate de cererea din partea combinatului siderurgic Liberty din Galaţi.

Acordul privind exportul de cereale ucrainene prin Marea Neagră nu a fost prelungit

Ucraina, unul dintre cei mai mari exportatori de cereale şi seminţe oleaginoase din lume, s-a văzut nevoită să-şi reducă semnificativ volumul de mărfuri transportate din principalele sale porturi după invazia Rusiei din februarie 2022. Ţara de la Marea Neagră a recâştigat, în iulie anul trecut, accesul la trei dintre porturile sale, în cadrul unui acord negociat de ONU şi Turcia, care a expirat, însă, luna trecută. În acest context, Ucraina se vede obligată să caute alternative pentru exportul de mărfuri agricole, cel mai apropiat port fiind cel din Constanţa. În condiţiile în care, din 26 iunie, nu s-a mai înregistrat nicio navă nouă în cadrul acordului, iar o nouă prelungire a acordului este puţin probabilă, oficialii ucraineni au declarat că tranzitul prin Portul Constanţa este esenţial pentru Ucraina.

Analiştii Reuters se aşteaptă ca Portul Constanţa să-şi dubleze volumele record obţinute în 2022. Principala problemă care intervine în acest caz este capacitatea de procesare a portului, care, încă de anul trecut, a fost copleşit de volumele în creştere, creând timpi de aşteptare care au ajuns chiar şi la săptămâni. De la începutul războiului, Portul Constanţa a gestionat o treime din totalul exporturilor de cereale ale Ucrainei, care s-a ridicat la peste 48 milioane de tone. În primele cinci luni din 2023, s-au gestionat în Constanţa 12,2 milioane de tone de cereale, în creştere cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în TTS

Oportunităţi

- Cererea susţinută pentru transportul fluvial şi pentru operaţiunile portuare este prognozată să continue şi în 2023, cu atât mai mult cu cât acordul privind exportul de cereale ucrainene prin Marea Neagră nu a fost prelungit.

- Compania are o poziţie financiară solidă, urmând să investească sume importante în dezvoltarea Grupului, inclusiv în Decirom.

- Conducerea TTS îşi propune să distribuie anual dividende şi să mărească regulat cuantumul acestora.

- Bariere mari de intrare pentru concurenţi din pricina costului ridicat cu investiţia iniţială şi a spaţiului limitat din Portul Constanţa şi porturile dunărene.

- Randament ridicat al cotaţiei, comparativ cu indicele BET: TTS a înregistrat, de la începutul anului, o creşterea a preţului acţiunii de peste 70% (de cinci ori mai mare decât BET), şi, totodată, înregistrează o evoluţie remarcabilă în ceea ce priveşte randamentul din ultimele 12 luni ( >109%).

- Operarea portuară: TTS a reuşit să devină pe lângă un transportator important din regiune, şi un jucător din segmentul de logistică, lucru confirmat şi de ponderea acestei linii de afaceri din totalul veniturilor semestriale.

Riscuri

- Compania este dependentă de cele trei sectoare pentru care realizează expediţie şi transport fluvial: produse agricole, minerale şi produse chimice, care, la rândul lor, sunt afectate semnificativ de preţurile energiei şi de cotaţiile de pe bursa de mărfuri.

- În cazul unei secete, care a fost prezentă şi în anii anteriori, condiţiile de navigare pe Dunăre ar putea fi îngreunate, ceea ce ar conduce la scăderea volumului transportat de companie şi la costuri mai mari de operare.

- Continuarea atacurilor ruseşti asupra porturilor din Reni şi Ismail ar putea avea repercusiuni asupra volumului de mărfuri transportat de companie.

TradeVille: Operarea portuară, noul atu al TTS

Opinia Cititorului ( 8 )

  1. Rezultate remarcabile , acțiunea cade nejustificat ,cineva manipulează, vezi prețul de 17 ,3 lei de la aproape 20 lei pentru câteva milioane de acțiuni care a speriat investitorii. Oare frații ce părere au Apropo de ce nu vin la bursa cu cea mai mare firma românească și cumpara pe bursa pachete imense ? Cred totuși ca acționarii vor recapata increderea .După rezultate ,merita.

    bune punctele +/- ale tradeville, in timp ce managementul poate imbunatatii counicarea cred ca incertitudinea e mare si pt ei pt a putea da guidance relativ reliable.

    O impartire a CA si EBIT pe servicii portuare si transport fluvial ar ajuta.

    Big risk este pt mine si incetarea brusca a conflictului, totusi nu vad de ce nu ar cel putin dubla dividendul tinand cont de cashul de 250 milioane 

    1. cel mai probabil, conflictul din Ucraina va ingheta intr-o relatie ostila care va dura ani sau chiar zeci de ani, personal nu vad nici o posibilitate de incetare a conflictului pana la disparitia lui Putin.

      nu iti dau dreptate referitor la transparenta. in opinia mea, are cea mai buna relatie cu investitorii dintre toate companiile din BET. raporteaza totul complet si la timp, face conferinte trimestriale in care pot participa si investitorii de retail (spre deosebire de mult-laudata TLV unde pot participa doar analistii si, probabil, institutionalii), a implementat votul electronic, a facut o teleconferinta premergatoare AGEA de aprobare a preluarii Decirom pentru a raspunde la intrebari legate de aceasta, ofera bugetul de CAPEX impartit pe "de mentinere" si "de crestere", raspund la email-uri (am testat personal). 

      ofera informatii pe segmente, le gasesti la pagina 13 din situatiile financiare la 30.06.2023, intotdeauna lea-u prezentat (nu pagina 13 din raport, ci din Situatiile Financiare de la sfarsitul raportului) 

      "le-au"

      Good points, merci pt pag 13, am trecut cu vederea prea repede.

      "Riscul" cu TTS e si un melt-up daca un big investors se convinge ca e o pozitie mush have pt portofoliu 

      ...

      ...

    am orbit

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb