Anul 2022 a accentuat preferinţa românilor către parcurile de retail pe fondul inflaţiei în creştere, estimările arătând un trafic zilnic de peste 150.000 de consumatori în cele 26 de parcuri de retail deţinute de Square 7 Properties şi fondul belgian Mitiska REIM pe piaţa românească, arată un comunicat de presă remis redacţiei.
"Portofoliul nostru s-a extins cu 33% în ultimii cinci ani, fie prin proiecte noi, fie prin extinderi ale parcurilor existente", explică Clemens Petschnikar, CEO, Square 7 Properties, adăugând: "Investim constant în clădiri noi, sustenabile, în concepte moderne de retail, adaptate la cerinţele din ce în ce mai exigente ale consumatorilor şi investitorilor".
Potrivit sursei citate, cei doi parteneri au inagurat anul acesta o nouă extindere la Slatina, de 7.000 mp, au demarat un nou proiect în Giurgiu, cu o suprafaţă închiriabilă de peste 7.000 mp şi au în autorizare două noi proiecte de aproximativ 22.000 mp la Piteşti şi respectiv de 8.000 mp la Mediaş, toate trei urmând a fi inaugurate în 2023. Square 7 & şi Mitiska REIM au abordat o strategie diferită, cu focus pe oraşe nedezvoltate din punct de vedere al spaţiilor destinate comerţului modern. Astfel, majoritatea celor 26 de parcuri de retail se află în oraşe cu populaţie de sub 150.000 de locuitori.
"În contextul post-pandemic şi al inflaţiei galopante, oamenii tind să îşi modifice obiceiurile de consum, devenind mai prudenţi. Este notabilă, totuşi, performanţa retailerilor de tip discount şi de tip pet shop în toată această perioadă, la care se adaugă magazinele de tip home & deco, pe fondul menţinerii sistemului de muncă hibrid", mai spune Clemens Petschnikar.