TRAIAN BĂSESCU: "La următoarele alegeri, GMP va fi cea mai importantă agenţie de comunicare politică"

Ancuţa Stanciu
Ziarul BURSA #Media-Advertising / 28 aprilie 2005

Strategia de comunicare publicitară care l-a făcut pe Traian Băsescu primar general la alegerile locale din 2004 a fost premiată recent la cea de a doua ediţie a premiilor Effie România, Gold Effie la categoria "Campanii non - profit", premiul fiind acordat agenţiei de publicitate gmp/MAP România.

Felix Tătaru, general manager al gmp/MAP România, ne-a declarat: "Mi-am dorit acest premiu. Anul acesta, echipa GMP a cîştigat un Gold Effie cu o campanie din aria publicităţii politice. Anul următor ne dorim să cîştigăm cu cel puţin o campanie comercială, avînd în vedere că lucrăm 90% pentru branduri comerciale şi o facem bine şi vrem să o facem şi mai bine".

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, imediat după ce a cîştigat alegerile pentru primărie, în 2004: "În 2000, la alegerile pentru Primărie, GMP avea patru oameni; acum are 40 (cu tot cu Webstyler şi On Air Studio - firme din grupul GMP - dar şi colaboratori, din echipa GMP are 25 de oameni. Sînt convins că la următoarele alegeri, în 2008, GMP va fi cea mai importantă agenţie de comunicare politică, dacă nu şi comercială din România".

Întrebat dacă gmp/MAP se va orienta de acum înainte mai mult pe comunicarea politică decît pe cea comercială, domnul Felix Tătaru ne-a declarat: "Comunicăm pentru clientul politic doar cînd are nevoie. Adică la alegeri. Din păcate, în România nu există exerciţiul unei permanente comunicări politice către public cu mijloace de advertising. Cel mult există doar cu mijloace PR".

"Cred că banii publici încă au miros în România şi e riscant"

Agenţia gmp/MAP nu va lucra în continuare pentru o strategie permanentă de comunicare a guvernului şi a preşedintelui României. Domnul Tătaru ne-a precizat: "gmp/MAP România nu este interesată să lucreze pe bani publici. Cred că banii publici încă au miros în România şi e riscant. Au avut unii grijă să creeze un aer îndoielnic asupra colaborării cu guvernele de pînă acum astfel încît mai bine îmi văd de ale mele. În plus, cred că dacă ai ceva de dovedit, cel mai bine o faci în cadrul campaniilor publicitare comerciale, acolo unde competiţia e mult mai acerbă şi mai cinstită".

Băsescu a cerut totul, Videanu avea totul

Obiectivul a fost principala diferenţă a campaniilor pentru preşedinţie şi pentru primăria Ca-pi-talei, avînd în vedere că în centrul fiecăreia s-a găsit figura lui Traian Băsescu. Domnul Tătaru ne-a spus: "La alegerile locale, obiectivul a fost acela de a se cîştiga majoritatea în Consiliul General (era evident că Băsescu va cîştiga primăria). În toamnă, a fost invers. Nu conta care partid are cel mai mare scor, ci conta cine iese preşedinte".

O altă diferenţă a campaniilor a fost targetul. În opinia lui Felix Tătaru, una e să comunici în Bucureşti, şi alta e să comunici la nivel naţional: "Publicul e mult mai eterogen. Am avut campanii pe care le-am difuzat doar în Bucureşti şi Timişoara (ex.Va chem la (R)evoluţie!)".

În al treilea rînd, Băsescu Preşedinte vs Băsescu Primar a fost important. Directorul general al GMP ne-a declarat: "Ţinînd cont că ambele campanii l-au avut în centru pe Băsescu era foarte important cum îl prezentam pe Băsescu. Ardeiul iute, omul care aleargă pentru tine, geanta lui Băsescu - conturau imaginea primarului activ. < Pun totul pe o singură carte > (Constituţia), < Să trăiţi bine! > au subliniat prezidenţiabilitatea lui Băsescu. În al doilea caz am renunţat să mai comunicăm ardeiul, de exemplu (cu excepţia internetului, prietenii ştiu de ce)".

În ceea ce ce priveşte diferen-ţele între campania pentru pri-mărie a lui Băsescu şi cea a lui Videanu, domnul Tătaru ne-a declarat: "Băsescu a cerut totul (Consiliu şi primari de sectoare), iar Videanu avea totul. Ceea ce a făcut ca cel care se luptă pentru un obiectiv să aibă o cu totul altă atitudine faţă de cel care avea deja totul. Şi, fără să fie aşa, situaţia îl punea într-o poziţie oarecum arogantă".

Întreaga campanie pentru Pri-mărie şi preşedinţie a lui Traian Băsescu a costat circa 450.000 de euro, iar cea pentru Primaria Capitalei a lui Videanu în jur de 200.000 de euro.

Felix Tătaru este Director General al GMP/MAP România, agenţie de publicitate full service. În perioada 1995-2000 a profesat ca jurnalist, iar în 1999 fondează GMP Advertising. Din 2003 compania se afiliază la MAP Europea Network (singura reţea pan-europeană formată din agenţii independente), funcţionînd sub numele GMP/MAP România. Devine cordonator regional pentru Europa Centrală şi de Est al reţelei MAP în 2004. Campanii de comunicare politică de succes realizate de GMP: "Vin la primărie" pentru Traian Băses-cu 2000, "Totul sau nimic" tot pentru Traian Băsescu în 2004, "Alianţa de Familie bună" pentru candidaţii la primăriile de sector ai Alinţei DA; "Să trăiţi bine!" pentru Traian Băsescu candidat la preşedinţie, 2004 şi campania pentru Adrian Videanu la Primăria Capitalei - "Vin imediat!" şi "Videau. Care face".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb