Transport alternativ, între evaziune fiscală şi trafic de influenţă

A.D.
Miscellanea / 15 ianuarie

Sursa foto: COTAR/Facebook

Sursa foto: COTAR/Facebook

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România a avut întâlniri cu ANAF pentru a identifica mecanismele prin care firmele de transport alternativ comit evaziune fiscală, ceea ce a dus la anchete DNA şi dosare de fraudă fiscală potrivit comunicatului remis redacţiei. Recent, a fost deschis un dosar penal pentru trafic de influenţă pentru unul dintre inculpaţi.

În urma demersurilor COTAR, DNA a deschis un dosar penal pentru evaziune fiscală în decembrie 2024, cercetând şase persoane pentru crearea a zece societăţi comerciale de transport alternativ care au încasat venituri nedeclarate, fără a plăti taxe. Prejudiciul depăşeşte 1 milion de euro. Ancheta a fost iniţiată pe baza explicaţiilor COTAR, iar ANAF a depus plângere la DNA.

COTAR a informat autorităţile statului despre neregulile din domeniul transportului alternativ în ultimii 10 ani, însă anchetele au fost deschise târziu. Reprezentanţii COTAR au avut întâlniri cu ANAF pentru a detalia mecanismele prin care se desfăşoară fraudele, ceea ce a dus la deschiderea mai multor dosare de fraudă fiscală.

"Noi am explicat cum şoferilor li se plătesc salariile fără documente legale, în parcări, la mica înţelegere, în fiecare lună, pentru că şoferii nu sunt angajaţi cu forme legale. De când UBER şi BOLT au decis să lucreze doar cu firme, nu direct cu şoferii, s-a creat acest mecanism prin care unii deschid zeci de firme, apoi le închid, pe bandă rulantă, pentru a se pierde urma banilor. Firmele de taxi nu pot face aşa ceva, pentru că în taximetrie trebuie să reînnoieşti autorizaţiile. Doar în transport alternativ se poate. Aşa pot face evaziune fiscală patronii acestor firme, iar pe de altă parte, UBER şi BOLT primesc 25% din încasările acestora, le transferă în afara ţării, apoi reîntorc 75% la firmele din ţară, bani din care se fac plăţi fără a se plăti taxe şi impozite la stat", explică, Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

ANAF şi DNA au constatat că cele 10 firme de ridesharing cercetate în dosar au angajat, fără documente legale, peste 1.000 de şoferi. Trei dintre administratorii firmelor au fost reţinuţi, în luna decembrie 2024, alţi trei fiind plasaţi sub control judiciar, în cauză desfăşurându-se şi acte de urmărire penală faţă de alte opt persoane. Luna trecută, DNA a făcut percheziţii în acest dosar în Bucureşti şi în judeţele Ilfov şi Teleorman.

COTAR a semnalat încă din 2014 evaziunea fiscală practică de firmele din transportul alternativ. Recent, două persoane au fost arestate pentru trafic de influenţă, după ce au încercat să-l ajute pe Nicu Mihai Goangă, unul dintre patronii cercetaţi pentru evaziune fiscală, să scape de dosar, în schimbul sumei de 500.000 de euro. Aceştia au fost prinşi în flagrant, după ce au primit prima tranşă de 50.000 de euro.

În timp ce transportul alternativ se zbate între dosare penale, discriminările sunt menţinute în continuare pentru taximetrişti, iar Consiliul Concurenţei nu le observă. COTAR a cerut o rezolvare a problemei concurenţei neloiale, de mai multe ori, în ultimii ani, însă răspunsul primit de fiecare dată a fost în favoarea firmelor de transport alternativ, deşi este evident avantajul oferit de legislaţie pentru acestea, în defavoarea taximetriei, pentru activităţi similare de transport persoane.

COTAR a cerut, permanent, condiţii egale de funcţionare a transportului alternativ şi a taximetriei, arătând că este vorba despre aceeaşi activitate de transport de persoane - aşa cum au făcut-o mai multe tribunale ale unor ţări şi Curtea de Justiţie a Uniunii Europene. În negocierile cu Ministerul Transporturilor, COTAR a cerut drepturi egale cu cele ale firmelor de transport alternativ, cele mai recente negocieri fiind la finalul anului trecut.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România subliniază că orice activitate economică în România trebuie să fie impozitată şi fiscalizată corect. Reprezentanţii COTAR nu se opun platformelor sau digitalizării, dar consideră că activităţile de transport alternativ trebuie să fie reglementate în mod similar cu taxiurile, având aceleaşi taxe, impozite, licenţe şi condiţii legale.

COTAR solicită modificarea legislaţiei pentru a asigura aceleaşi standarde de siguranţă, inclusiv maşini mai noi, şi eliminarea discriminărilor pentru o concurenţă loială între taxiuri şi transportul alternativ.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9750
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8266
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2934
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9005
Gram de aur (XAU)Gram de aur417.1686

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
greenenergyexpo-romenvirotec.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb