Echipe de control ai Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB) au verificat modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu şi, implicit, drepturile consumatorilor, la SNTFC CFR Călători SA, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, comisarii CPCMB au controlat garniturile de tren de la Revizie Vagoane Bucureşti Basarab şi Revizie Vagoane Bucureşti Griviţa.
" Se termină o săptămână, nu fără peripeţii.
Am revenit în tren, nu ca să ne plimbăm, ci ca să îl verificăm.
Este greu de imaginat că, după ce am desfăşurat o acţiune, în urmă cu câteva luni, lucrurile par încremenite în timp.
O găletuşă, o cârpă murdară şi multă indolenţă.
S-au aplicat sancţiuni şi sper că acest semnal de alarmă să schimbe lucrurile în bine.
A merge cu trenul astăzi este o cursă cu peripeţii. Covid -ul pare o favoare. CFR pare doar o vacă de muls" - Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
În urma neregulilor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 30.000 lei şi au dispus măsura complementară de oprire temporară a prestării de servicii pentru 9 garnituri de tren, până la remedierea deficienţelor.
Dintre cele mai importante abateri, menţionăm:
-podelele din linoleum murdare, nemăturate,
-mobilierul specific vagoanelor neigienizat şi deteriorat (scaune din pluş murdare/pătate; cu tetiere şi cotiere rupte; coşurile de gunoi din vagoane pline de gunoi (în cazul în care erau golite, nu erau igienizate şi prezentau un strat gros de reziduuri vechi);
-grilele instalaţiilor de aer condiţionat neigienizate, cu depuneri de praf;
-grupuri sanitare dotate cu vase de wc si lavoare vechi, ruginite, crăpate, neigienizate, cu miros pătrunzator;
-lipsa materialelor dezinfectante, a mijloacelor de ştergere/uscare a mâinilor,
-lipsa săpunului lichid, se mai arată în comunicat.