TRUDA, business românesc de machine learning capabil să analizeze în timp real performanţa în online pentru a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de ecommerce, anunţă noi investiţii, în valoare de 45.000 euro, pentru dezvoltarea platformei sale, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, prin noua investiţie, a fost finalizată integrarea dintre platforma TRUDA şi platforma Facebook Ads şi au fost adăugate noi tehnologii avansate, denumite "etichete", pentru clasificarea produselor dintr-un magazin online în diverse categorii.
Astfel, TRUDA, care este o platformă unică în România, conţine opt etichete diferite - Promoted Status (Google, Facebook) - care va clasifica produsele în subcategoriile super promoted, normal promoted, low promoted, not promoted; ROAS (return on ad spend) - cu etichetele high ROAS, medium ROAS, low ROAS, no ROAS, Revenue (high revenue, average revenue, no revenue), Price, Trending Products, Hero products, Toxic products şi Profitable products.
În baza acestor etichete, magazinele online pot creşte numărul de comenzi cu până la 100% sau chiar mai mult, la aceleaşi costuri de promovare online.
"Pentru că în procesul de promovare online algoritmii se "îndrăgostesc' de câteva produse, în unele cazuri 2-3 produse, în altele 20-30 produse, atunci doar acele produse generează trafic pe site şi vânzări, deci sub rezultatele care pot fi obţinute. Ce face TRUDA este să ofere posibiltatea de testare a produsele pe care proprietarii de magazine online nu le-au testat până acum pentru a obţine o analiză despre care produse aduc vânzări şi profit, deci care produse îţi ajută business-ul să crească, şi care dintre acestea scad vânzările. Performanţa vânzărilor, în special în online, va fi tot mai mult determinată de datele pe care magazinele online le au la dispoziţie, iar TRUDA îţi indică exact ce decizii să iei pentru afacerea ta", explică Cătălin Macovei, fondator TRUDA şi specialist cu 10 ani de expertiză în marketing digital.
De la apariţia companiei pe piaţă în decembrie 2022 şi până în prezent, cererea pentru tehnologia TRUDA a crescut cu aproape 50%. Printre clienţii TRUDA se află magazine online din numeroase domenii, în special fashion, IT&C, food, beauty, casă şi gradină, bricolaj, tehnologia fiind implementată în peste 92 de magazine online.
Totodată, TRUDA este o tehnologie de bază pentru agenţiile de marketing, ajutându-le să genereze vânzări mai mari pentru clienţii lor. Astfel, printre agenţiile partenere TRUDA se află Limitless Agency, dar şi alte agenţii din România şi Polonia, compania estimând implementări în sute de magazine online prin intermediul agenţiilor de marketing, subliniază sursa citată.
În 2023, TRUDA va investi în dezvoltarea de noi funcţionalităţi de tip etichete, care clasifică produsele produsele în următoarele categorii - produse noi, produse vechi, status de marjă, status de profitabilitate, interacţiuni cu coşul de cumpăraturi. De altfel, compania are în plan investiţii totale în valoare de cel puţin 250.000 de euro în dezvoltarea infrastructurii tehnologice şi în echipa de vânzări şi estimează o cifră de afaceri de 500.000 de euro.
Platforma se conectează prin API la Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Facebook Ads sau alte platforme, conexiune care are loc în 20-30 de minute, şi descarcă informaţii despre costurile de marketing asociate cu fiecare produs şi rezultatele obţinute de acestea. TRUDA apoi rulează algoritmi complecşi pentru a determina importanţa fiecărui produs în întregul ecosistem.
TRUDA analizează produsele şi venitul generat de aceastea, le etichetează după criterii relevante pentru fiecare business în parte (venit, cantitate, preţul produsului, trenduri, viteza de vânzare, produse toxice şi produse tractor - HERO) şi sugerează campanii de marketing. Astfel, fiind identificate produsele care doar generează costuri, fără să aducă vânzări (şi le poate elimina din campanii), magazinele online pot promova numai acele produse care aduc venituri şi pot eficientiza costurile de marketing.
Implementarea sistemului TRUDA pentru magazine online este realizată de echipa TRUDA, formată din 5 specialişti în marketing digital. Costul serviciilor de implementare, analiză şi consultanţă specializată porneşte de la 350 euro, fiind oferite şi servicii customizate în funcţie de nevoile fiecărui magazin online. Campaniile de marketing sunt desfăşurate de antreprenor, agenţia de marketing sau specialistul de marketing, care are în continuare control, se menţionează în comunicat.