Un procent de 80% dintre companii, în mare IMM-uri, au probleme cu raportarea financiară fiindcă resursele interne sunt precare şi nu permit actualizarea informaţiilor şi a proceselor financiare în situaţii cu risc major. Mai jos aflăm idei care sprijină firmele în depăşirea situaţiei curente, din punct de vedere financiar, enunţate de un comunicat de presă al Trusted Advisor.
Un element cheie este Identificarea rapidă a stakeholderlor - care sunt oamenii cheie din organizatie cu acces la informaţii esenţiale şi care ajută la luarea rapidă a deciziilor: Vânzări, Marketing, Supply-chain, HR. Managementul de top are nevoie de input de la echipa sa, fie din zona administrativă fie din teren.
Stabilirea factorilor esenţiali în situaţia actuală , spre exemplu numărul puncte de desfacere, mixul de preţ şi produse, productivitatea forţei de muncă, schimbările în nevoile consumatorilor, costurile operaţionale.
Analizarea datele colectate din surse diverse: date cantitative şi calitative, surse interne şi externe.
Acordarea atenţiei cifrelor, nu doar P&L, cash-flow sau active şi pasive. Un expert cu ochiul format în industrii diverse poate aduce în mod agil valoare, prin corelaţii şi optimizări.
În general, companiile mari şi foarte mari şi-au adaptat planurile la contextul actual, bazându-se pe resursele disponibile şi structura organizaţiei care permit aplicarea imediată de planuri pentru situaţiile cu risc.
La începutul lunii iulie, echipa Trusted Advisor a lansat Trusted App o aplicaţie pentru digitalizarea IMM-urilor, un produs tehnologic pentru antreprenorii în dezvoltare, unde a investit 10.000 EURO.
Aplicaţia este capabilă să stabilească categoriile de raportare în mod personalizat, pentru fiecare firmă, pornind de la balanţa de verificare contabilă.
În fiecare lună, se preiau datele prin import şi sunt automat mapate şi raportate conform categoriilor stabilite.
Clientul vizualizează rezultatul financiar şi sub formă grafică.
Aplicaţia vine ca suport în procesul de analiză de business şi decizional.