Turismul este în Turcia o industrie de peste 34 de miliarde de dolari şi care va creşte în continuare, mai ales datorită investiţiilor, a declarat Osman Ayik, preşedintele Federaţiei Hotelierilor din Turcia (TUROFED), potrivit Agerpres.
"În fiecare an construim ceva nou. Anul acesta avem în Antalya una dintre cele mai mari investiţii în industria hotelieră - Rixos World Parks & Entertainment Belek, care aduce şi prima destinaţie The Land of Legends, format dintr-un hotel de lux Rixos 5 stele, un waterpark şi cel mai mare parc tematic de distracţii, acesta urmând a fi finalizat în 2017. De asemenea, s-au făcut investiţii în Expoziţia horticolă Expo 2016 Antalya, care este deschisă timp de şase luni. Un miliard de dolari s-au investit în expoziţie şi în linia de metrou de suprafaţă, construită ca o extindere a sistemului de transport public existent în Antalya. Lucrarea este aproape finalizată şi în scurt timp ea va fi dată în exploatare", spune Osman Ayik.
Reprezentanţii TUROFED apreciază că până în anul 2023, când Turcia va aniversa 100 de ani de la înfiinţarea republicii, industria turism va atrage 50 milioane de turişti anual şi venituri de 50 miliarde dolari. Pentru aceasta se fac anual investiţii atât în infrastructura hotelieră, cât şi în cea de transport sau in industria de divertisment.
"În Antalya nu există probleme de securitate. Din punctul acesta de vedere, toate autorităţile iau măsuri speciale pentru ca vizitatorii să fie tot timpul în siguranţă. siguranţa este o problemă în toată lumea. Sania s-a confruntat cu atacuri teroriste. Europa are în ansamblu astfel de probleme şi siguranţa cetăţenilor, a turiştilor este o prioritate. Am sporit măsurile de securitate încă de la sosirea în aeroport. Turiştii trebuie să ştie că aici se pot bucura în linişte de vacanţa lor", spune Osman Ayik.
Antalya atrage, în cele 2.400 de hoteluri din zonă, dintre care 380 de 5 stele, 60% din totalul turiştilor veniţi în Turcia.
Turismul aduce direct 4,7% din produsul intern brut al Turciei, potrivit World Travel and Tourism Council, dar contribuţia totală, luând în considerare activităţile conexe, este estimată la 12% din PIB. Aproape 600.000 de oameni lucrează în acest sector, care aduce Turciei mai mult de 32 de miliarde de dolari anual.
Osman Ayik apreciază că România este o piaţă importantă pentru turismul turc şi de aceea va veni, în această vară, în ţara noastră. Va fi prima sa vizită oficială la Bucureşti, cu toate că spune că îşi propusese să cunoască România cu mult timp înainte.
Antalya nu înseamnă doar all inclusive. Dincolo de distracţiile dinăuntrul zidurilor care oferă securitate clienţilor, Antalya este un tezaur de istorie şi cultură, spun reprezentanţii industriei turistice din Turcia.
"Românii sunt printre turiştii care cumpără cele mai multe excursii opţionale, după cei din Germania şi Olanda. Cea mai cerută excursie este la Pamukkale, la terasele de calcar. Preţul mediu al unei excursii opţionale este 70 de euro, dar, de cele mai multe ori, căutăm să avem preţuri mai mici pentru români. Avem, de asemenea, multe cereri de circuite din partea turiştilor iranieni care odată ajunşi în Turcia se pot bucura de lipsa rigorilor impuse in ţara natală", spune Ecaterina Lazăr, ghid de turism la una dintre agenţiile turce de turism, parteneră cu cele din România.
Regiunea Antalya atrage anual 60% din turiştii care vin în Turcia. Datorită investiţiei în complexul Rixos World Parks & Entertainment Belek, care cuprinde o colaborare şi cu Dragone Productions (al creatorului de spectacole şi evenimente Franco Dragone), numărul turiştilor poate "semnificativ" în 2017. Noul complex va cuprinde un Village Park, Aqua World şi Theme Park deschise atât clienţilor hotelului cât şi publicului larg. Aquapark-ul va avea 55 tobogane, piscină cu valuri artificiale, cinema 5D, plaje cu nisip alb şi palmieri, water coaster, spectacole cu delfini, balene, foci, pinguini şi tigri. Parcul tematic va avea 5 secţiuni - Legends Lake (Lacul Legendelor), The Enchanted Forest (Pădurea Fermecată), Adventure Mountain (Muntele Aventurii), The Jungle Exploration (traversarea aeriana a junglei cu explorarea de sus a unor locuri precum Istanbul, Efes, Pamukkale, partea veche din Antalya, palatul Ishak Pasha şi Konya) şi The Ocean Encounter (Întâlnirea cu Oceanul - cu omagiu adus elementului apei printr-un teatru 5D).
Până atunci, însă, românii se pot bucura anul acesta de luxul resorturilor din Antalya la preţuri chiar şi cu 30% mai mici. Agenţiile de turism din România oferă vacanţe în resorturi de 5 stele, all inclusive, în plin sezon, la 1.300 de euro, în condiţiile în care anul trecut un pachet era la circa 2.000 de euro.