Twitter a raportat azi cea mai mare creştere anuală a utilizatorilor zilnici, astfel platforma a bătut estimările analiştilor privind utilizarea şi trimiterea acţiunilor sale cu până la 4%, potrivit Reuters.com.
Utilizatorii zilnici au crescut cu 34% de la an la an ajungând la 186 milioane, peste estimarea analiştilor care era de doar 176 milioane.Creşterea a fost determinată şi de factori externi, cum ar sporirea conversaţiilor în timpul pandemieide coronavirus.
Twitter a suferit pe de altă parte şi o prăbuşire economică provocate de COVID19 deoarece a fost afectată în mare parte latura companiei care se acupă de anunţuri digitale orientate către evenimente.
Vânzările publicitare, care reprezintă 82% din veniturile Twitter, au scăzut cu 23% şi anume până la 562 milioane dolari. Analistii se aşteptaseră la 585 milioane dolari, conform datelor IBES de la Refinitiv.
Şeful executiv Jack Dorsey a deschis o discuţie împreună cu analiştii cerându-şi scuze pentru "hackul" care a compromis conturile utilizatorilor cu profil înalt săptămâna trecută, spunând că se simpte "groaznic". Într-o declaraţie, Dorsey a declarat că Twitter a luat măsuri pentru îmbunătăţirea securităţii şi "rezistenţei sale împotriva încercărilor de inginerie socială vizate".
Veniturile totale s-au ridicat la 683 milioane dolari, în scădere cu 19% faţă de anul trecut.Twitter s-a străduit să-şi creeze oferte de anunţuribazate pe o suită de instrumente promoţionale orientate către publicitate în jurul evenimentelor mari şi lansări de produse, care au dispărut în timpul pandemiei.
Compania a spus că a terminat să-şi reconstruiască tehnologia de gestionare a anunţurilor în trimestrul doi, care va sprijini dezvoltarea mai rapidă a noilor formate care vor derula instrumente de măsurare pentru anunţurile "cu răspuns direct" utilizate de dezvoltatorii de aplicaţii.
În timpul discuţiei, directorul financiar Ned Segal a refuzat să ofere detalii despre impactul unui boicot de publicitate în mediul social din iulie, care a fost concentrat pe Facebook, dar care s-a răspândit şi pe alte platforme. Dorsey a spus că acţiunile Twitter de a proteja conversaţiile pe platformă au fost notate de agenţii de publicitate.
Compania a raportat o pierdere din al doilea trimestru de 1,2 miliarde de dolari, determinată în mare măsură de inversarea unui beneficiu fiscal stabilit anul trecut, când compania a transferat proprietatea intelectuală în Irlanda. Din cauza pierderilor abrupte legate de coronavirus din al doilea trimestru, Twitter nu a adus suficienţi bani pentru a avea parte de beneficiul fiscal.
Dacă se exclud considerentele fiscale, compania a suferit o pierdere de 127 milioane dolari sau 16 cenţi pe acţiune, foarte aproape de aşteptările analistilor care au estimat o pierdere de 125 de milioane de dolari.
Pe baza orientărilor anterioare, Twitter a spus că se aşteaptă ca veniturile din licenţiere de date să fie "moderate" pentru restul anului.
Costurile şi cheltuielile au crescut cu 5%, până la 807 milioane dolari. Compania a declarat că a anticipat o creştere a cheltuielilor de 10% sau mai mult în trimestrul al treilea.