Meta Platforms s-a oferit să limiteze utilizarea datelor din publicitate ale concurenţilor săi pentru serviciul său Facebook Marketplace, în încercarea de a soluţiona o investigaţie antitrust a UE, dar autorităţile de reglementare i-au respins propunerea, au spus persoane familiare cu chestiunea, citate de Reuters, conform news.ro.
Oferta sa a inclus, de asemenea, limitarea utilizării datelor din publicitate pentru a dezvolta produse care concurează cu agenţii de publicitate, au spus sursele.
Propunerea Meta, similară cu cea făcută agenţiei de concurenţă din Marea Britanie în mai, sugerează că compania va trebui să facă mai mult pentru a contracara acuzaţiile autorităţii de reglementare din UE, dacă doreşte să evite o eventuală amendă.
Cu toate acestea, sursele au spus că Meta nu era aşteptată să-şi îmbunătăţească oferta.
Autoritatea de reglementare a Regatului Unit a spus într-o opinie preliminară că oferta Meta răspunde preocupărilor sale.
Companiile riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri globală pentru încălcările antitrust ale UE.
Cea mai populară reţea de socializare din lume a încercat să soluţioneze ancheta UE deschisă în iunie anul trecut, au declarat pentru Reuters alte persoane familiare cu problema în decembrie anul trecut.
Detaliile privind concesiile propuse de Meta nu fuseseră publicate anterior.
Atât Comisia Europeană, cât şi Meta au refuzat să comenteze.
Organismul de supraveghere antitrust al UE a acuzat Meta în decembrie anul trecut că a abuzat de puterea sa de piaţă prin două practici, dintre care una a legat serviciul său online de anunţuri Facebook Marketplace de reţeaua sa de socializare Facebook.
Cealaltă ar fi fost condiţiile sale comerciale neloiale impuse serviciilor rivale de anunţuri online clasificate, care fac publicitate pe Facebook sau Instagram.
Meta a contestat acuzaţiile UE în cadrul unei şedinţe închise, de la începutul acestei luni.