• Va fi reluat programul "Fabricat în România"
UGIR-1903 a lansat, ieri, concursul "Un brand pentru România", care urmăreşte să identifice o sintagmă ce poate să exprime, într-o formă contrasă, amprenta naţională definitorie, remarcabilă şi prestigioasă. Concursul se adresea-ză, în primul rînd, jurnaliştilor din întreaga ţară. Propunerile sînt aşteptate pînă la data de 20 mai 2005, la Palatul UGIR-1903. Fiecare candidat poate să trimită cinci propuneri. Juriul, alcătuit din membri ai Patronatului Presei Locale din Româ-nia, va alege, la data de 28 mai, un cîştigător, care va fi premiat cu 25 de milioane de lei. În cazul în care juriul va aprecia mai multe sintagme ca valoroase, va dispune acordarea mai multor premii.
Concursul "Un brand pentru România" marchează lansarea unei campanii promoţionale interne şi internaţionale care are ca obiectiv ştergerea brand-ului negativ al ţării noastre (copiii străzii, Ceauşescu, cîinii vagabonzi, infractorii etc.) şi impunerea unei strategii de identificare naţională care să exprime forţa naţiunii noastre.
Pe de altă parte, UGIR-1903 va lansa, în curînd, un program de sprijinire şi promovare a măr-cilor româneşti. Prima fază urmăreşte impunerea mărcilor pe plan naţional, iar în acest sens va avea loc relansarea programului "Fabricat în Româ-nia". Totodată, va fi inaugurat în întreaga ţară un lanţ de magazine care va desface numai bunuri fabricate în Româ-nia. UGIR-1903 va colabora cu BCR pentru iniţierea unui program de susţinere a producătorilor din ţară.
"Situaţia actuală în economie se caracterizează prin faptul că 90% din exporturile româneşti în Uniunea Europeană sînt materii prime, semifabricate şi produse realizate în lohn şi, în acelaşi timp, în fiecare an, industriaşii români pierd aproximativ 5% din piaţa internă în detrimentul lor şi în favoarea importatorilor", declară repre-zentanţii UGIR-1903. Aceştia cer, în vederea prote-jării şi promovării mărcilor româneşti, următoarele: reducerea cu 50% a cheltuielilor de înregistrare a mărcilor persoanelor juridice din ţară; combaterea contrafacerilor; reducerea fiscalităţii; orientarea politicii BNR în sensul sprijinirii exporturilor româneşti şi reducerii importurilor; subvenţionarea, în proporţie de 80%, a cheltuielilor firmelor pentru certificarea sistemului de management al calităţii sau al mediului, pentru dotarea, acreditarea sau amenajarea laboratoarelor de testare, precum şi pentru înregistrarea şi protejarea mărcilor pentru piaţa internă şi externă.