"Ultimii doi ani au remodelat industria beneficiilor extrasalariale"

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 28 ianuarie 2022

Ştefan Toderiţă, Strategy & Development Director Edenred şi Benefit

Ştefan Toderiţă, Strategy & Development Director Edenred şi Benefit

(Interviu cu Ştefan Toderiţă, Strategy & Development Director Edenred şi Benefit)

Piaţa muncii a evoluat foarte mult în ultimii doi ani, iar angajatorii înţeleg tot mai bine că trebuie să ţină cont de modul în care priorităţile angajaţilor s-au schimbat dacă doresc să atragă şi să reţină talentele în companii, este de părere Ştefan Toderiţă, Strategy & Development Director Edenred şi Benefit. Potrivit domniei sale, ultimii doi ani au remodelat industria beneficiilor extrasalariale, o perioadă care a generat schimbări radicale pe toate planurile, cu impact atât în business, cât şi în viaţa personală. Companiile şi angajaţii au fost obligaţi să se adapteze la noile scenarii de muncă - de acasă, hibrid, de la birou - şi au accesat o paletă mai largă de beneficii digitale, care se potrivesc cu noile nevoi. Lansată în decembrie 2013, Benefit este, din 2019, soluţia de beneficii flexibile din ecosistemul Edenred România. Benefit oferă peste 4.300 de beneficii de la 3.000 de furnizori, de la beneficii deductibile, precum tichete de masă, cadou, culturale, vouchere de vacanţă, pensii private pilon 3, abonamente de sănătate, dar şi beneficii în natură şi inclusiv posibilitatea de a face donaţii din bugetele de la angajatori, direct din platformă, către diferite asociaţii sau organizaţii non-profit.

Reporter: Cum funcţionează soluţia Benefit?

Ştefan Toderiţă: Benefit este soluţia de beneficii flexibile care completează ecosistemul Edenred - platforma completă de soluţii pentru beneficiile extrasalariale, unde orice angajator găseşte soluţia potrivită adaptată nevoilor angajaţilor săi din orice moment.

Soluţia Benefit oferă flexibilitate şi uşurinţă în administrarea beneficiilor extrasalariale şi eficientizează resursele interne, umane şi financiare, ale companiilor. Practic, angajatorii care oferă Benefit trimit către platformă o listă a angajaţilor cu bugetul lunar pe care îl alocă fiecăruia. Angajaţii au acces securizat la o paletă de peste 4.300 de beneficii flexibile, oferte şi reduceri pe care le pot alege singuri direct din Benefit cu bugetele de la angajatori, dar şi cu bani proprii.

Angajaţii au nevoi diferite, iar beneficiile flexibile le permit să aleagă ce este relevant pentru ei.

Reporter: De cand este implementată în piaţa noastră?

Ştefan Toderiţă: Platforma Benefit a fost lansată în decembrie 2013, iar din 2019 este soluţia de beneficii flexibile din ecosistemul Edenred România. În prezent, Benefit este platforma de beneficii extrasalariale preferată de angajaţii din România. Din perspectiva companiilor, Benefit este cea mai simplă soluţie pentru gestionarea flexibilă a beneficiilor pentru angajaţi.

Reporter: Ce servicii similare există la nivelul altor ţări?

Ştefan Toderiţă: Piaţa muncii a evoluat foarte mult în ultimii doi ani, iar angajatorii înţeleg tot mai bine că trebuie să ţină cont de modul în care priorităţile angajaţilor s-au schimbat dacă doresc să atragă şi să reţină talentele în companii.

La nivel global, exista soluţii ce facilează o flexibilitate mai mare, posibilitatea de a alege între munca la distanţă, în sistem hibrid şi la birou, în siguranţă, iar investiţiile angajatorilor merg adesea spre soluţii ce vin în sprijinul sănătăţii angajaţilor şi pun accent pe diversitate şi egalitate. Acestea sunt adaptate diferitelor culturi şi obiceiuri dintr-o ţară şi implementarea poate fi foarte diferită de la o regiune la alta.

În proximitatea regională, în cadrul Edenred Cehia, există, spre exemplu, soluţia Edenred Benefity Cafe, un instrument pentru gestionarea beneficiilor angajaţilor, uşor de utilizat, atât de companii, cât şi de angajaţi, şi uşor personalizabil. Platforma Edenred Benefity Cafe listează toate beneficiile interne şi externe oferite unui angajat, aranjate într-un singur catalog ce include categorii similare celor listate în Benefit: turism, educaţie şi cultură, sănătate, sport & wellness.

Reporter: Ce tipuri de beneficii vizează Benefit?

Ştefan Toderiţă: Benefit oferă peste 4.300 de beneficii de la 3.000 de furnizori, de la beneficii deductibile, precum tichete de masă, cadou, culturale, vouchere de vacanţă, pensii private pilon 3, abonamente de sănătate, dar şi beneficii în natură şi inclusiv posibilitatea de a face donaţii din bugetele de la angajatori, direct din platformă, către diferite asociaţii sau organizaţii non-profit.

În plus, în platformă sunt listate, într-o categorie dedicată de Oferte Speciale, beneficii din wellness/fitness, telecom & IT, hobby & vacanţe sau modă & frumuseţe, la preţuri preferenţiale negociate pentru cei care fac parte din comunitatea Benefit.

Adaptându-şi portofoliul de produse şi servicii la contextul actual, Benefit introduce o nouă secţiune pentru angajaţi, Wellbeing by SanoPass, ce va include cinci categorii: Fitness, Medical, Mental Health, Telemedicină şi Nutriţie.

Reporter: Cu ce companii importante colaborează această platformă şi din ce domenii?

Ştefan Toderiţă: Soluţia Benefit este alegerea a peste 350 de companii din România, care au, cumulat, peste 215.000 de angajaţi. Între companiile care au ales să îşi motiveze angajaţii oferindu-le flexibilitate în alegerea beneficiilor şi, în acelaşi timp, să îşi eficientizeze activităţile administrative şi de HR, se regăsesc majoritatea companiilor din top 20 angajatori români.

Reporter: Cum a fost primită in piaţă aplicaţia?

Ştefan Toderiţă: Aplicaţia Benefit este o transpunere pe mobile a platformei de beneficii, ceea ce o face mai uşor de utilizat. Din luna decembrie a anului trecut, aplicaţia Benefit este disponibilă pe dispozitivele cu sisteme de operare Android şi a putut fi utilizată în versiunea "friends and family". În prezent, aplicaţia este disponibilă pentru toţi utilizatorii platformei Benefit, în versiunea Android.

Din feedback-ul utilizatorilor versiunii beta a aplicaţiei Benefit, ne aşteptăm ca, în primul an de la lansare, un procent majoritar al angajaţilor ce primesc beneficii flexibile să prefere aplicaţia platformei, datorită accesibilităţii şi uşurinţei în utilizare pe care le oferă o aplicaţie receptivă.

Reporter: Din ce zone sunt agajaţii care o utilizează?

Ştefan Toderiţă: Benefit este soluţia de beneficii preferată de companii din industrii precum Call-center & BPO, IT & Software, producţie, retail, servicii, servicii financiare etc. Ne aşteptăm ca aplicaţia să fie utilizată de majoritatea angajaţilor care primesc beneficii flexibile prin soluţia Benefit.

Reporter: Ce aşteptări aveţi în urma implementării aplicaţiei Benefit?

Ştefan Toderiţă: Se conturează o necesitate tot mai mare de flexibilizare a ofertei extrasalariale şi ne aşteptăm ca soluţia Benefit să înregistreze una dintre cele mai mari creşteri, în perioada următoare, datorită diversităţii de opţiuni aduse fiecărui angajat. Pornind de la această premisă, ne-am dorit să creăm o experienţă mai prietenoasă pentru utilizatori şi am lansat aplicaţia Benefit, care vine ca o completare firească a platformei, într-o lume digitală.

Practic, aplicaţia Benefit va face totul mult mai simplu de utilizat şi de gestionat pentru beneficiari şi va fi, în sine, un beneficiu pe care angajatorii îl pot oferi angajaţilor lor.

Pentru companiile angajatoare, tehnologia este un facilitator şi, în cazul soluţiei Benefit, poate ajuta într-o mulţime de feluri, de la rapoartele şi analizele care arată preferinţele angajaţilor în materie de beneficii extrasalariale, la algoritmi care surprind corelaţia dintre stimulent şi performanţă. Soluţii precum Benefit sunt instrumente foarte puternice ce nu pot lipsi din strategia de resurse umane a unei companii.

Reporter: Cum s-a modificat comportamentul utilizatorilor platformei în pandemie?

Ştefan Toderiţă: Ultimii doi ani au remodelat industria beneficiilor extrasalariale, o perioadă care a generat schimbări radicale pe toate planurile, cu impact atât în business, cât şi în viaţa personală. Companiile şi angajaţii au fost obligaţi să se adapteze la noile scenarii de muncă - de acasă, hibrid, de la birou - şi au accesat o paletă mai largă de beneficii digitale, care se potrivesc cu noile nevoi.

În ultimii doi ani, cele mai dorite beneficii au fost tichete de masă, cadouri, turism, servicii medicale şi pensii private.

Reporter: Ce bugete au alocat angajatorii în 2021 pentru beneficiile flexibile şi fixe?

Ştefan Toderiţă: În prezent, ponderea beneficiilor în pachetul salarial al unui angajat este de aproximativ 13% - 14% - faţă de anul 2014, spre exemplu, această valoarea s-a dublat. Piaţa beneficiilor a fost influenţată de pandemie, devenind şi mai flexibilă, în contextul muncii de acasă sau a celei hibrid, un trend ce se va menţine şi în 2022.

Această nouă realitate din lumea muncii a dus la o atenţie mai mare acordată de angajatori retenţiei angajaţilor şi atragerii de talente, iar beneficiile reprezintă un factor de motivare ce prezintă avantaje inclusiv pentru angajator - precum cele de ordin fiscal, spre exemplu.

"Ultimii doi ani au remodelat industria beneficiilor extrasalariale"

Reporter: Cum va evolua acest buget în 2022 şi la ce alte schimbări vă aşteptaţi în piaţa de beneficii anul acesta?

Ştefan Toderiţă: Beneficiile extrasalariale pentru angajaţi vor deveni din ce în ce mai flexibile şi vor ieşi din paradigma one-size-fits-all. Viitorul beneficiilor este despre demersurile companiilor de a găsi soluţii pentru atragerea de talente şi retenţia angajaţilor, concomitent cu eficientizarea costurilor şi cu diminuarea presiunii pe care o exercită lipsa interacţiunii fizice în echipă.

Pentru a avea succes, strategia de acordare a beneficiilor în companii trebuie să fie complet centrată în jurul nevoilor angajaţilor, astfel că importanţa beneficiilor va creşte, în următorii ani, la fel şi bugetul pe care îl alocă angajatorii.

Trendul de creştere s-a observat încă din 2020, când, în plină pandemie, companiile au alocat un buget cu 5% mai mare decât în 2019, iar anul trecut creşterea bugetului a fost cuprinsă între 9% si 10%.

Şi anul acesta ne aşteptăm la un plus în zona de beneficii extrasalariale, în special pentru pachetele fixe (care includ tichete de masă, cadou, de vacanţă, culturale, dar şi deconturi pentru transport, acces la servicii medicale, cât şi traininguri pentru dezvoltare personală etc.), care oferă o fiscalitate semnificativ redusă. Practic, în prezent, un angajator poate acorda beneficii în valoare netă de până la 2.499 de lei, cu o taxare de circa 7%.

Reporter: Vă mulţumesc!

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb