George Bălaşa, unul din braşovenii care au fost prădaţi de funcţionarii Credit Europe Bank în urmă cu patru ani, spune că mai are de recuperat 250.000 de dolari de la instituţia bancară. Braşoveanul, stabilit în SUA, spune că a avut în cont, înainte de "acţiunea" funcţionarilor băncii, aproximativ un milion de dolari, iar apoi s-a trezit cu conturile goale.
Când s-a făcut public jaful, banca a plătit aproximativ 750.000 de dolari, dar restul banilor nu îi mai recunoaşte. "Soţia mea a fost la bancă într-o zi şi i-au arătat chitanţe potrivit cărora aş fi făcut tranzacţii prin care am retras 680.000 de lei, dar eu niciodată nu am avut lei în bancă şi nici tranzacţii în lei nu am făcut", spune George Bălaşa, adăugând: "Am să mă lupt toată viaţa mea pentru a recupera aceşti bani".
• "Nu îmi găsesc avocat"
Bălaşa ar vrea să dea în judecată banca pentru a-şi recupera restul de bani. "Găsesc foarte greu avocaţi. Le e frică să se apuce de acest caz. «Dumneata pleci, iar eu rămân aici. Vrei să mă trezesc cu Parchetul şi DIICOT-ul pe cap?» îmi spun avocaţii", se plânge braşoveanul. DIICOT-ul a pus la dispoziţia păgubiţilor un avocat din oficiu pentru păgubiţi. "Acum o lună eram pe lista lui de păgubiţi, acum nu mai sunt", povesteşte George Bălaşa.
A făcut plângeri la Preşedinţie, la Comisia Europeană şi la Parlamentul României, dar peste tot i se spune să aştepte. Nici Protecţia Consumatorilor nu îi dă prea mari şanse de izbândă, deşi omul prezintă peste tot extrasele de cont şi convenţiile de depozit pe care le-a avut. "Mi se spune că nu se găsesc în registrul băncii", mai spune Bălaşa.
În februarie a primit de la DIICOT o scrisoare prin care este anunţat că Otilia Negrilă, casiera şefă a filialei Braşov a Credit Europe Bank din acea perioadă, este trimisă în judecată şi că este invitat să se constituie ca parte civilă, alături de cei aproape 195 de păgubiţi. În scrisoare, Negrilă este acuzată de faptul că în perioada 2003 - 2010, în calitate de director de operaţiuni al CEB - Sucursala Braşov, (...) a organizat, condus şi urmărit întreaga activitate operaţională a sucursalei, asigurând supervizarea tuturor operaţiunilor stipulate de normele şi procedurile interne ale băncii, context în care a efectuat operaţiuni fără drept în sistemul informatic al băncii, la care conform procedurilor, accesul este restricţionat, pe conturile a 195 de clienţi ai CEB - S Braşov, fără acordul sau ştiinţa lor , în scopul obţinerii de date informatice care să îi permită ulterior însuşirea în mod repetat a unor sume de bani din aceste conturi, a emis în fals ordine de plată şi extrase de cont pentru a justifica tranzacţiile şi sumele lipsă, a eliberat chitanţe de depunere, a întocmit şi eliberat extrase de cont false, care nu au conţinut operaţiunile frauduloase efectuate de ea, în scopul ascunderii debitării conturilor şi a încheiat convenţii de depozit pe care nu le-a înregistrat şi a încasat sumele depuse de mai mulţi clienţi ai băncii, fără a le depune la casieria unităţii bancare sau a înregistra chitanţele".
• Proteste peste proteste
George Bălaşa este un braşovean stabilit în SUA. Nemulţumit de faptul că a fost păgubit de bancă şi nu şi-a recuperat banii, Bălaşa a fost actorul unor acţiuni de protest inedite - s-a urcat pe structura metalică a gării din Bruxelles, dar şi pe un panou publicitar din Bucureşti sau chiar pe Gara de Nord.
• Credit Europe Bank: "Solicitările adresate băncii de către domnul George Bălaşa au fost rezolvate încă din cursul anului 2010"
"Credit Europe Bank a tratat cu responsabilitate şi cu bună credinţă solicitările clienţilor săi în cazul de la Braşov. Banca a colaborat cu toată deschiderea cu cei care au depus reclamaţii şi a întreprins demersurile şi eforturile necesare astfel încât cei îndreptăţiţi să îşi recupereze banii.
Solicitările adresate băncii de către domnul George Bălaşa au fost rezolvate încă din cursul anului 2010. D-sale i-au fost rambursate toate sumele depuse şi datorate, stabilite în urma analizei documentelor puse la dispoziţie de acesta precum şi a informaţiilor din sistemul informatic al băncii.
În tot acest timp banca a furnizat toate informaţiile solicitate autorităţilor, pentru buna desfăşurare a investigaţiilor legale în acest caz, aflate încă în faza cercetărilor. Dorim totusi să ne exprimăm regretul că, deşi au trecut mai bine de 3 ani şi în pofida insistenţelor băncii, investigaţiile preliminare în cazul de la Braşov nu au fost încheiate. Credit Europe Bank îşi exprimă de asemenea speranţa că acest caz va ajunge cât mai curând în justiţie şi se va finaliza cu un verdict".(CREDIT EUROPE BANK)