Un client al fostei societăţi de brokeraj Raiffeisen Capital&Investment (RCI), care a fuzionat cu Raiffeisen Bank, acuză instituţia că l-a obligat să îşi deschidă cont curent pentru păstrarea relaţiei contractuale pe care o avea cu RCI, în caz contrar banca urmând să încheie unilateral contractul de intermediere.
Clientul susţine că "cerinţa băncii se bazează exclusiv pe norme interne ale acesteia, presupune costuri suplimentare pentru clienţi şi nu are o bază legală".
Domnia sa ne-a transmis: "Consider cerinţa ca fiind abuzivă, ilegală şi de natură să afecteze drepturile clienţilor şi competiţia, atât în piaţa de brokeraj, cât şi în cea bancară".
În schimb, reprezentanţii Raiffeisen Bank spun că investitorii îşi pot păstra banii la orice bancă.
Instituţia ne-a transmis că sumele destinate investiţiilor sunt păstrate într-un cont bancar colector, conform regulamentului BNR, precizând: "Pentru o mai bună identificare a sumelor destinate investiţiilor am considerat necesar şi în beneficiul clientului ca aceste sume să tranziteze contul curent al clientului deschis la Raiffeisen Bank, înainte de a ajunge sau a părăsi contul colector".
Directorul diviziei Pieţe de Capital şi Investment Banking a "Raiffeisen Bank", Dana Mirela Ionescu, ne-a declarat că deschiderea unui cont curent la Raiffeisen Bank nu implică nici un cost, iar administrarea acestuia presupune un efort lunar de doar 4,9 lei. Domnia sa ne-a explicat că un astfel de cont curent este util pentru că ar asigura rapiditatea transferurilor sumelor destinate investiţiilor pe piaţa de capital din şi către contul de investiţii.
Doamna Ionescu ne-a mai spus: "Raiffeisen Bank acordă clienţilor care au cont curent posibilitatea să cumpere instrumente financiare fără să dispună de sumele necesare în cont în momentul plasării ordinelor. Aceste sume sunt solicitate clientului în momentul decontării tranzacţiei. Astfel, clientul va afla exact suma pe care trebuie să o disponibilizeze pentru investiţia respectivă. Există, de asemenea, şi posibilitatea compensării debitelor existente în contul de investiţii cu disponibilităţile existente în contul curent, în cazul în care clientul nu a avut acces la contul sau pentru efectuarea transferului sumelor necesare decontării, evitând astfel situaţia unui eşec de decontare".
Reprezentantul Raiffeisen a mai precizat faptul că investitorul îşi poate ţine disponibilităţile la orice bancă: "Raiffeisen Bank nu condiţionează deschiderea şi menţinerea contului de investiţii de păstrarea economiilor sau de anumite sume în conturile sale".
Totuşi, în notificarea transmisă de Raiffeisen clienţilor săi, se menţiona: "Nedeţinerea unui cont curent la Banca (denumirea folosită în document pentru Raiffeisen Bank) va face imposibilă derularea relaţiei de afaceri cu dumneavoastră după data menţionată anterior (1 iulie 2014) şi va duce la denunţarea unilaterală a contractului din partea Băncii".
SSIF Raiffeisen Capital&Investment şi Raiffeisen Bank au fuzionat în data de 1 mai, anul acesta, societatea de brokeraj fiind integrată ca o direcţie distinctă în bancă.
1. dumneavoastra ca ziar ce se cheama bursa nu stiati
(mesaj trimis de m în data de 29.10.2014, 00:34)
Asa e si la BCR SI LA RAIFFEISEN. Nu imi vine sa cred ca acum ati aflat!
2. 60 de lei pe an pentru ce?
(mesaj trimis de Comision de existenţă în data de 29.10.2014, 05:03)
4,9 lei pe lună înseamnă 58,8 lei pe an pentru "administrarea contului". Adică pt. ce?! Pentru că un cont există pur şi simplu în calculator? IBAN-ul ăla trebuie îngrijit, lustruit, mângâiat, hrănit de Raiffeisen Bank? Care e motivaţia existenţei comisionului de administrare?!
3. fără titlu
(mesaj trimis de Theraflu în data de 29.10.2014, 07:22)
Una este SSIF alta este banca ! La inceput SSIF-urile au fost dominante in piata iar bancile se uitau cu invidie spunand ca strugurii sunt acri. Apoi prin politica cnvm de exterminare a ssif-lor bancile treptat au acaparat piata si si au devenit ele dominante. Ce se intampla cu suprasubscrierile de la IPO finantate de banci in care clientul bancilor intermediare se imprumuta levier fata de piata reala ? Mai este piata de capital o piata concurentiala sau un monopol ? Iata ca teama lui S.A. de acum 10 ani ca brokerii vor pierde piata sa adeverit .
Daca clientul nu are banii in cont la decontare ce se intampla ?
Clientul are un contract de imprumut cu banca pentru ordinele plasate ?
Nu mai este in vigoare cerinta cnvm ca in momentul plasarii ordinului clientul sa aiba banii in cont ?
Daca clentul cumpara online structurate volatile ca pietele din aceasta perioada - banca finanteaza gaura ? Ca la harinvest ?
Cine monitorizeaza riscul ?
4. pentru acest motiv am plecat si eu de la ei...
(mesaj trimis de fost client rci în data de 29.10.2014, 07:32)
Adevarul este ca pe cei de la rci nu-i intereseaza retailul. Le- am transmis si mail uri sa- si imbunatateasca platforma avand experianta altor ssif uri insa nu-i intereseaza. Cand au venit cu aberatia sa-mi deschis conr la raiffessen obligatoriu am si plecatde la ei. Le-am spus motivul dar evident cum spuneam nu-i intereseaza retailul.