Valoarea tichetului Rabla va creşte, spune ministrul Mediului

A.B.
Internaţional / 24 martie

Valoarea tichetului Rabla va creşte, spune ministrul Mediului

Valoarea ecotichetului pentru programul "Rabla" nu a fost stabilită încă, dar cu siguranţă aceasta va creşte, a declarat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, potrivit celor consemnate de Economedia, de la care relatăm cele ce urmează.

"Încă nu am hotărât care este valoarea ecotichetului, dar cu siguranţă o vom creşte. Am avut lungi discuţii cu producătorii de autovehicule din România, cu importatorii de autovehicule din România şi cu toţi românii care aşteaptă cu nerăbdare acest program. Vom definitiva în curând consultările publice în acest sens şi sperăm foarte repede să putem să trimitem la Monitorul Oficial noile praguri ale valorii ecotichetelor. Un termen de debut al acestui program ţine mai degrabă de aprobarea bugetului Administraţiei Fondului pentru Mediu şi de dezvoltarea aplicaţiei informatice. Noutatea anului acesta este legată de faptul că românii se vor înscrie singuri în platformă, nu vor mai face înscrierea prin intermediul unui dealer de autovehicule. Îşi vor lua voucherul şi vor deconta acel voucher la orice dealer, la orice producător, la orice furnizor de autoturisme", a afirmat Fechet.

Pe 5 martie 2025, Ministerul Mediului a lansat în consultare publică Ghidul pentru "Programul pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră", cunoscut sub denumirea "Rabla". Conform acestuia, valoarea ecotichetului pentru achiziţionarea unui autoturism 100% electric rămâne neschimbată faţă de 2024, respectiv 25.500 lei (aproximativ 5.000 euro). De asemenea, se vor acorda 7.000 lei pentru cumpărarea unei motociclete, 10.000 lei pentru un autovehicul cu propulsie termică sau hibrid şi 13.000 lei pentru un vehicul plug-in hibrid sau o motocicletă electrică. După publicarea ghidului, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a exprimat nemulţumiri faţă de propunerile ministerului, considerând că acestea nu răspund corespunzător cerinţelor pieţei şi riscă să frâneze procesul de electrificare a transportului rutier din România.

"APIA a atras atenţia, inclusiv prin comunicatul (...) din ianuarie 2025, asupra necesităţii unei subvenţii corect calibrate pentru vehiculele electrice, astfel încât să evităm efectele negative resimţite în 2024, când reducerea drastică a sprijinului financiar a dus la prăbuşirea pieţei de automobile electrice cu 32,2%, România ajungând pe ultimul loc în UE în acest sector, atât la nivel procentual, cât si la nivelul numărului efectiv de vehicule electrice înmatriculate raportat la numărul populaţiei. Mai mult decât atât, evoluţia înmatriculărilor de vehicule electrice în primele două luni ale anului 2025, care indică o scădere de 31% faţă de aceeaşi perioadă din 2024, este extrem de îngrijorătoare, cu atât mai mult cu cât 2024 a fost deja un an catastrofal, marcat de prăbuşirea cererii ca urmare a reducerii drastice a subvenţiilor. Această tendinţă negativă devine şi mai alarmantă în contextul în care, la nivelul Uniunii Europene, înmatriculările de vehicule electrice au crescut cu 37% doar în prima lună a anului 2025. Această discrepanţă majoră subliniază faptul că România nu doar că nu ţine pasul cu tendinţele europene, ci riscă să devină un caz izolat de stagnare în procesul de tranziţie către mobilitatea electrică", au susţinut reprezentanţii APIA.

În acest context, APIA a reiterat propunerile anterioare adresate Guvernului şi Ministerului Mediului, printre care se numără menţinerea şi majorarea subvenţiei pentru vehiculele electrice la 8.500 de euro în 2025 şi 7.500 de euro în 2026, urmate de o scădere treptată până în 2030. De asemenea, asociaţia a sugerat majorarea plafonului maxim al preţului de achiziţie eligibil prin programul "Rabla" la 80.000 de euro, pentru a ţine cont de inflaţie şi a oferi acces consumatorilor la vehicule electrice performante. În plus, APIA propune reducerea perioadei minime de păstrare a unui autoturism achiziţionat prin program, de la 3 ani la doar un an, pentru a stimula o piaţă dinamică şi a facilita accesul unui număr mai mare de consumatori la mobilitatea electrică.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. tot tichetul (banii din taxele geților harnici) va lua drumul mătăsii și se va opri la Shenzhen

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
unnpr.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Mar. 2025
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5966
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2112
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9532
Gram de aur (XAU)Gram de aur446.9489

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
energyexpo.ro
hipo.ro
pptt.ro
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb