"Nestlé" AG, cea mai mare companie alimentară din lume, a anunţat un profit net de 5,45 miliarde franci elveţieni (aproape 5 miliarde dolari) pentru primul semestru al anului, mai mare cu 7,5% decât în perioada similară din 2009, datorită creşterii vânzărilor la nivel mondial.
Vânzările grupului au crescut la 55 miliarde franci în primul semestru, de la 52 miliarde franci în aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacă sunt luate în calcul fluctuaţiile de curs valutar, vânzările companiei au scăzut cu 1,5% în franci, deoarece mondeda elveţiană a crescut faţă de euro în primul semestru al anului.
"Am majorat investiţiile în brandurile noastre, în personal şi mijloace de producţie, şi am pregătit compania pentru un semestru al doilea cu multe provocări", a declarat directorul executiv al grupului, Paul Bulcke.
Potrivit conducerii "Nestlé", cea mai mare parte a creşterii rezultatelor financiare este datorată pieţelor emergente, vânzării de produse low-cost, dar şi performanţelor realizate pe segmentul premium.
Compania "Nestlé" a realizat venituri crescute şi datorită unor achiziţii, printre care cea a diviziei de pizza congelată a companiei americane "Kraft Foods". De asemenea, "Nestlé" a realizat investiţii modeste în companii precum "Malher Group" din Guatemala sau "Vitaflo" din Marea Britanie.
"Nestlé" derulează un program de răscumpărare de acţiuni în sumă de
10 miliarde franci elveţieni.