Producătorul francez de cosmetice "L'Oreal", cel mai mare din lume, a raportat, la finele săptămânii trecute, vânzări solide pentru primul trimestru din acest an, în baza cererii din Asia, care a compensat slăbirea pieţelor din ţările emergente.
Vânzările companiei au sporit cu 5,1% în primele trei luni ale anului, la 5,93 miliarde euro (7,8 miliarde dolari), în timp ce analiştii aşteptau 5,85 miliarde euro. Dacă se exclud achiziţiile, înstrăinările şi fluctuaţiile de curs valutar, livrările societăţii s-au majorat cu 5,5%.
În Asia-Pacific, vânzările "L'Oreal" au sporit cu 5,7% în perioada de raportare, iar în Europa de Est - cu 8,2%. În Europa de Vest, avansul a fost de numai 1,9% şi s-a bazat pe cererea din Germania şi Franţa. În America Latină, vânzările companiei au crescut cu 5,8%.
Jean-Paul Agon, preşedintele - director executiv al "L'Oreal", a declarat: "Am avut un început de an solid, cu un avans organic bun şi creşteri semnificative ale cotelor de piaţă".
Oficialul "L'Oreal" a subliniat că operaţiunile sale de lux din China au o evoluţie extrem de bună, iar diviza de profil a companiei a avut o creştere de peste 20% a vânzărilor în trimestrul întâi.