În Europa au fost vândute 711.000 vehicule electrice şi hibride, în trimestrul al treilea, cu 128% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2019, potrivit raportului "E-Mobility Sales Q4" realizat PwC. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la vehiculele hibride, 386.000 unităţi (+97%), urmate de cele electrice (BEV), 179.000 unităţi (+121%), şi cele hibrid plug-in (PHEV), 146.000 unităţi (+316%), scrie g4media.
Europa a devenit cea mai mare piaţă pentru automobilele "verzi", dat fiind că mai mult de jumătate (54%) din maşinile hibride şi electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmaţi de cei din China, cu 30%, şi din SUA, cu 16%. Iar tendinţa va continua până la finalul anului, potrivit raportului citat.
Primele cinci pieţe ale UE (Franţa, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie) au înregistrat cea mai rapidă creştere, de 146%, de la intrarea în lockdown în primul trimestru şi până în prezent, până la 579.000 înmatriculări noi doar în trimestrul al treilea. Vânzările de maşini hibride plug in au crescut cu peste 400% în Franţa şi Germania, în timp ce vânzările de vehicule electrice s-au dublat în toate cele cinci ţări. Cota totală de piaţă a vehiculelor electrice pentru aceste pieţe se situează la 19%.
"În pofida scăderii generale a pieţei auto, determinată de pandemie, cererea pentru vehiculele electrice şi hibride este stimulată de numeroase programe locale, dar şi de lansările de noi modelele de către mărci premium. Şi în România, vedem un interes mai mare pentru această categorie de vehicule. Totuşi creşterea înmatriculărilor rămâne modestă, de 9% în primele nouă luni, potrivit APIA. Menţinerea programului Rabla Plus şi lansările anunţate pe acest segment, atât de producătorii locali, Dacia Renault (Spring) şi Ford (Puma), cât şi de alţi constructori auto, vor susţine dezvoltarea acestui segment pe plan naţional", a declarat Daniel Anghel, Partener şi Liderul Industriei Auto din cadrul PwC România.
Alte concluzii ale raportului:
Cumpărătorii din China preferă în majoritate maşinile electrice, comparativ cu cei din Europa şi SUA, care preferă hibridele.
În timp ce pandemia COVID-19 a lovit puternic piaţa vehiculelor pe benzină şi diesel, segmentul vehiculelor electrice a crescut datorită produselor din ce în ce mai atractive, capacităţii mai mari a bateriei, proceselor de vânzare eficiente şi preţurilor mai accesibile.
În China, vânzările de vehicule electrice din trimestrul al treilea s-au situat la 395.000 vehicule, cu 49% mai mari decât în perioada similară din 2019. În intervalul menţionat, în SUA au fost vândute 216.000 maşini verzi noi, cu doar 8% mai multe.
Provocările operaţionale cu care se confruntă producătorii pe acest segment de piaţă sunt problemele tehnice şi limitările aprovizionării.
Pe măsură ce vânzarea continuă să accelereze, companiile care au intrat deja pe piaţă cu modele electrice şi concepte inovatoare de produse, de la prize de încărcare la sisteme de baterii şi electrificare completă, încep pentru prima dată să culeagă roadele investiţiilor masive din ultimii ani.
Raportul "E-Mobility Sales Q4" face parte din seria de rapoarte "Digital Auto Report 2020" realizate de Strategy& despre industria auto. Prima parte acestuia poate găsită aici.