Vânzările de tichete cadou pentru Paşte vor creşte cu 20% faţă de perioada similară de anul trecut, 70% dintre acestea fiind aşteptate să provină din comenzile date de IMM-uri, potrivit estimărilor Up România (fosta Chèque Dejeuner România).
"2016 este al treilea an consecutiv în care tichetele cadou înregistrează creşteri pentru fiecare dintre evenimentele când companiile optează pentru acest gen de recompensă. În 2015, faţă de 2014, de 8 Martie, vânzările au crescut cu 8%, de Paşte cu 15%, iar de Crăciun cu 25%. Suntem, aşadar, pe un trend ascendent favorizat atât de legislaţie, cât mai ales de o conştientizare tot mai profundă a mediului de afaceri cu privire la importanţa şi rolul decisiv pe care îl are calitatea vieţii la locul de muncă, o componentă a acestui concept complex fiind şi acordarea de beneficii extra salariale, cum sunt tichetele cadou", a declarat marţi, într-un comunicat, Elena Pap, directorul general al Up România.
Vânzările de tichete cadou au înregistrat o creştere semnificativă, de 30%, şi de 8 Martie.
Noul Cod Fiscal care a intrat în vigoare în ianuarie a adus o serie de schimbări cu privire la regimul fiscal al tichetelor cadou.
Astfel, începând cu acest an, acestea vor fi neimpozabile în cuantum de 150 de lei pentru fiecare persoană, dacă sunt oferite cu ocazii precum: 8 martie, 1 Iunie, Paşte şi Crăciun sau sărbători similare ale altor culte religioase. Totodată, pentru aceste evenimente sunt scutite şi de contribuţiile sociale obligatorii. Dacă sunt acordate cu ocazia altor evenimente cu caracter social şi menţionate în contractul colectiv de muncă sau într-un regulament intern, tichetele cadou pot fi scutite de contribuţiile sociale obligatorii, aplicându-se în acest caz impozitul pe venit.
O altă noutate a Codului Fiscal este creşterea pragului de deductibilitate a cheltuielilor sociale, în categoria cărora intră şi tichetele cadou pentru salariaţi, acestea fiind deductibile la calculul impozitului pe profit până la 5% din fondul de salarii.
În plus, noul regim fiscal oferă posibilitatea acordării de tichete cadou neimpozabile, cu ocazia Paştelui, 1 Iunie şi Crăciunului, atât copiilor minori, cât si tuturor salariaţilor, cu copii sau fără, dacă tichetele cadou pentru fiecare persoană se încadrează în suma de 150 de lei.
Up România dispune de o reţea de peste 55.000 de magazine, unde pot fi folosite tichetele cadou. Compania a fost înfiinţată în 2002 şi deserveşte peste 20.000 de clienţi şi 700.000 de beneficiari.