Vânzările magazinului de mobilier şi decoraţiuni IKEA din Bucureşti au crescut în perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2012, anul de catalog al companiei suedeze, cu 10,8%, la 400,99 milioane lei. Magazinul din Zona Comercială Băneasa a avut aproape trei milioane de vizitatori şi 11,3 milioane de produse vândute. "Din totalul produselor vândute între 1 septembrie 2011 şi 31 august 2012, 56% au fost obiecte de mobilier şi 44% accesorii şi decoraţiuni. În ceea ce priveşte mobilierul, dacă anul trecut românii au preferat piesele destinate bucătăriei, anul acesta cele mai vândute produse au fost dulapurile de haine PAX. Din această familie de produse au fost cumpărate 72.175 de bucăţi", se arată într-un comunicat al companiei.
Magazinul deţinut de retailerul suedez IKEA a înregistrat în perioada 1 septembrie 2010 - 31 august 2011 vânzări de 361,8 milioane lei, în creştere cu 10,5% faţă de anul precedent.
Unitatea, situată în nordul Bucureştiului, a fost deschisă în 2007 şi are 440 de angajaţi.
La jumătatea lunii august IKEA România a lansat catalogul pentru septembrie 2012 - august 2013, anunţând că preţurile valabile în perioada menţionată sunt comparabile cu cele din anteriorul an de catalog, iar gama de produse este schimbată în proporţie de 20-25%.
Compania suedeză, fondată în 1943, deţine 338 de magazine în 40 de ţări sau teritorii. În anul de catalog 2012 IKEA a avut vânzări de 27,5 miliarde euro, în urcare cu 14%.