Vânzările Renault au crescut cu 21,6%, în primul semestru

Emilia Olescu
Internaţional #Auto / 8 iulie 2010

Vânzările Grupului Renault au crescut cu 21,6%, în primul semestru al anului în curs, pe o piaţă mondială în dezvoltare cu 16%. Cota de piaţă a Grupului a crescut la 3,9%. Toate mărcile au contribuit la îmbunătăţirea vânzărilor Grupului: marca Renault creşte cu 19,9%, Dacia cu 18,2% şi Renault Samsung Motors cu 61%.

Primele 15 pieţe reprezintă aproximativ 85% din vânzările Grupului. La sfârşitul lui iunie 2010, dintre aceste 15 pieţe, 12 afişează progrese semnificative ale cotei de piaţă, iar 3 sunt în scădere. Regiunea Europa (inclusiv Franţa): vânzările Grupului pentru VP+VU s-au majorat cu 21,6% pe o piaţă în creştere cu 1,5%, cota de piaţă atinge 10,8% în creştere cu 1,8 puncte.

Având în vedere că în majoritatea ţărilor au încetat programele de reînnoire a parcului auto, mixul de modele vândute se lărgeşte. Volumul vânzărilor VP Renault pe segmentul economic/inferior a scăzut cu 4,9% în comparaţie cu 2009, dar volumul pentru segmentul mediu inferior a crescut cu 15,8%.

Pe o piaţă în creştere cu 7,7%, vânzările VU Grupului Renault au crescut cu 21%, iar cota de piaţă cu 16,6% (+1,8 puncte). În Europa Occidentală, Renault rămâne pe prima poziţie, cu o cotă de piaţă de 15,7%.

VP+VU: În Europa, Grupul Renault înregistrează o cotă de piaţă de 10,8% cu un volum de vânzări în creştere cu 21,6%. Renault are o cotă de piaţă de 9,2%, în creştere cu 1,4 puncte ajungând la 765 683 vehicule vândute. Dacia rămâne pe o tendinţă ascendentă, cu un total de 131 598 vehicule vândute, în creştere cu 29,2%.

În Franţa, cota de piaţă a Grupului progresează cu 3,3 puncte (o cotă de piaţă de 28,5%) cu un volum de vânzări în creştere cu 20% (407 125 unităţi). Marca Renault îşi consolidează poziţia de lider cu 342 838 vehicule vândute, în evoluţie cu 9,5%. Dacia creşte cu 148%, având 64 287 vehicule vândute şi obţinând o cotă de piaţă de 4,5%, în creştere cu 2,6 puncte. Dacia a vândut în prima jumătate a anului 2010 tot atâtea vehicule cât pe întreg anul 2009. Dacia devine, astfel, a şasea marcă în Franţa, ba chiar a patra din punct de vedere al vânzărilor către clienţi particulari (excluzând clienţii de flote, firmele de închiriat maşini şi vehiculele de showroom).

Vânzările Grupului au crescut şi pe o parte din pieţele principale ale Grupului: în Italia +53,6%, în Spania +42,6%, în Regatul Unit +107,3%, în Belgia/Luxemburg + 33,2%, în Olanda +54,4%. În Germania scăderea este la acelaşi nivel cu cea a pieţei (-31,9%), fapt care se datorează în principal încheierii programului de tip Rabla.

Sandero este pe locul al noulea pe segmentul său, în Europa, cu 86176 unităţi vândute, în creştere cu 45%.

Duster, lansat în martie, se bucură de un adevărat succes, cu aproape 35500 de comenzi preluate la sfârşitul lui iunie.

În Coreea de Sud, cota de piaţă pentru VP a Renault Samsung Motors se măreşte cu 3,6 puncte, până la 13,5% (11,4% pentru VP + VU). Volumele Renault Samsung Motors cresc cu 58,8%, astfel încât Coreea de Sud se menţine în primele 3 poziţii în topul pieţelor Grupului pe primul semestru. Modelele SM3 şi SM5 sunt pe locul 2 în segmentul lor.

În Brazilia, piaţa auto creşte cu 7,5%, dar cea a Grupului cu 26,6%. Cota de piaţă e mai mare cu 0,7 puncte şi atinge nivelul de 4,3%.

În Rusia, cota de piaţă a Grupului câştigă 0,6 puncte (5,4% cotă de piaţă). Marca Renault e a patra de pe piaţă cu modelul Logan - cel mai bine vândut model străin.

În România, pe o piaţă în puternică scădere (-26,4%), Grupul îşi consolidează poziţia de lider câştigând 4,8 puncte şi ajungând la o cotă de piaţă de 41,9%. Dacia este prima marcă pe piaţa din România, Logan deţine locul 1 pe segmentul său, Sandero locul 4, iar Duster locul 3. Marca Renault este a 3-a marcă de pe piaţă, cu modelele Symbol şi Fluence în top 5.

În Turcia, Grupul şi-a reluat poziţia de lider pentru VP, iar pentru VP+VU are o cotă de piaţă de 14,7%.

În Maghreb, unde piaţa este în puternică scădere, vânzările Grupului cresc cu 14,2%, iar cota de piaţă cu 6,1 puncte până la 31,1%. Renault este marca nr. 1 în Algeria şi în Tunisia, şi nr. 2 în Maroc. Dacia este marca nr. 1 în Maroc.

În semestrul al doilea al anului în curs, Renault se aşteaptă la evoluţii divergente între Europa şi restul lumii. În Europa, piaţa ar trebui să-şi continue tendinţa descendentă, care a început din luna aprilie, odată cu încheierea programelor de tip Rabla şi consolidarea planurilor de austeritate în mai multe ţări. În ţările din afara Europei, piaţa auto ar trebui să crească în continuare, datorită unui context economic mai favorabil.

Grupul estimează o piaţă mondială 2010 în creştere cu aproximativ 8% faţă de 2009, în ciuda unei pieţe europene în scădere cu 7% până la 9% faţă de anul trecut.

"Obiectivul nostru pentru anul 2010 continuă să fie creşterea cotelor de piaţă, pentru toate mărcile, în toate regiunile Grupului. În Europa, ne vom consolida cotele de piaţă recâştigate pentru marca Renault pentru a ne confirma locul 3 pe piaţa VP şi locul 1 pe piaţa VU. În afara Europei vom continua ofensiva pentru a ne întări prezenţa în ţările emergente care reprezintă axele de progres pentru viitor", a declarat Jérôme Stoll, director general adjunct pe segmentul comercial şi vehicule utilitare din cadrul societăţii.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5050
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2871
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9089
Gram de aur (XAU)Gram de aur362.4655

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb