General Motors, Ford Motor şi Toyota Motor înfiinţează un consorţiu pentru stabilirea standardelor destinate vehiculelor autonome, care ar putea contribui la crearea de reglementări în Statele Unite, transmite Reuters.
Cei trei mari producători auto au anunţat că vor colabora cu grupul de inginerie auto SAE International pentru stabilirea unor "principiii de siguranţă care să ajute la dezvoltarea de standarde".
Grupul va lucra de asemenea la testarea în condiţii de siguranţă a vehiculelor automome, mai scrie Reuters.
Autorităţile de reglementare au început să analizeze cum să reglementeze vehiculele autonome, iar alte ţări au urmărit cu atenţie să vadă cum să adopte această tehnologie emergentă.
Anul trecut, parlamentarii americani nu au reuşit să se pună de acord şi au renunţat să mai încerce să adopte o lege cuprinzătoare pentru accelerarea introducerii vehiculelor autonome, dar discuţiile ar putea fi reluate anul viitor, mai informează agenţia.
Noul grup format de companii, numit Consorţiul pentru Siguranţa Vehiculelor Automate, va începe prin stabilirea priorităţilor, cu accent pe schimbul de date, interacţiunea vehiculelor cu alţi participanţi la trafic şi recomandări pentru testarea în siguranţă.
Luna trecută, Administraţia pentru Sguranţa Traficului pe Drumurile Naţionale lansat o consultare publică pentru a decide dacă vehiculele automatizate ar trebui lăsate să circule fără volan sau pedală de frână. Reglementările actuale nu permit circulaţia vehiculelor fără control uman.
Autoritatea de reglementare va compara pentru prima oară un vehicul pentru care toate deciziile sunt luate de un computer cu unul condus de o persoană.
Între timp, cresc îngrijorările provocate de sistemele de pilot automat, mai scrie Reuters.
Un accident produs anul trecut, provocat de un vehicul autonom al Uber Technologies, şi prăbuşirea a două avioane Boeing 737 MAX, cu automatizare ridicată, au adus în centrul atenţiei capacitatea autorităţilor de reglementare de a evalua siguranţa sistemelor avansate care înlocuiesc judecata umană cu inteligenţa maşinilor.
Noul consorţiu a citat drept un model de succes un grup care a contribuit la colectarea a circa 4.500 de standarde referitoare la corpul aeronavelor, motoare şi alte componeante, scrie Reuters.