Vehiculele electrice construite în China, afectate de tarifele UE

S.B.
Internaţional / 5 iulie

Vehiculele electrice construite în China, afectate de tarifele UE

Uniunea Europeană şi-a confirmat joi decizia de a majora tarifele aplicate vehiculelor electrice importate din China, un producător de automobile emiţând noi avertismente că ar putea fi nevoit să majoreze preţurile ca urmare a măsurii, informează news.ro.

Comisia Europeană, braţul executiv al Uniunii Europene, a anunţat planuri pentru astfel de taxe în iunie, după ce a concluzionat într-o investigaţie că producătorii de vehicule electrice din China beneficiază de subvenţii "nedrepte".

Joi, autorităţile europene de reglementare au confirmat că aceste taxe, care au fost uşor modificate pentru a varia de la 17,4% la 37,6%, vor intra în vigoare vineri.

Tarifele vor afecta producători de automobile de la gigantul chinez BYD la, posibil, mărcile europene care produc maşini în China şi chiar şi gigantul american Tesla, care are o fabrică în Shanghai.

Decizia UE vine într-un moment în care producătorii de automobile chinezi s-au extins agresiv în Europa cu oferte la preţuri competitive, reprezentând o ameninţare pentru cei mai mari producători de automobile din regiune, mulţi dintre care au rămas în urmă în ceea ce priveşte vehiculele electrice.

Comisia Europeană spune că aceşti producători de automobile au beneficiat de "subvenţii neloiale".

Producătorii de automobile au reacţionat la tarifele mai mari.

Joi, producătorul chinez de vehicule electrice Nio a declarat că în prezent menţine preţurile pentru maşinile sale vândute în Europa, dar a adăugat că "nu poate fi exclus ca preţurile să poată fi ajustate într-o etapă ulterioară, ca urmare a impunerii acestor tarife".

Un purtător de cuvânt al unui alt producător chinez al vehiculelor electrice, Xpeng, a declarat joi că clienţii care aşteaptă livrările de maşini sau cei care plasează noi comenzi înainte ca tarifele să intre în vigoare, vor fi "protejaţi de orice creştere a preţurilor". Nu a comentat dacă Xpeng va ajunge să crească preţurile ca urmare a taxelor majorate.

Geely a refuzat să comenteze atunci când a fost contactată de CNBC.

Când UE a anunţat pentru prima dată tarifele luna trecută, Tesla a spus că probabil va creşte preţurile în Europa ale vehiculului său Model 3.

UE nu a precizat cu ce nivel specific de tarife se va confrunta Tesla, dar a remarcat luna trecută că producătorul de automobile din SUA "poate primi o rată a taxei calculată individual".

Negocierile China-UE

Tarifele care intră în vigoare vineri sunt provizorii şi vor dura patru luni. În acest timp, statele membre UE trebuie să voteze aşa-numitele "tarife definitive", care ar dura cinci ani.

Oficialii chinezi şi UE au organizat mai multe runde de întâlniri pentru a discuta tarifele, Beijingul criticând în iunie impunerea de tarife de către UE ca un "act protecţionist".

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerţului chinez, He Yadong, a declarat joi că speră că cele două părţi "se vor întâlni la jumătate, vor da dovadă de sinceritate, vor accelera procesul de consultare şi, pe baza regulilor şi realităţii, vor ajunge la o soluţie reciproc acceptabilă cât mai curând posibil."

Producătorii chinezi de vehicule electrice şi-au reiterat dedicarea faţă de piaţa europeană, unde s-au extins în ultimii ani.

Xpeng a spus că "s-a angajat să ofere produse inovatoare de înaltă calitate bazei de clienţi europeni în continuă creştere şi să îşi asume angajamente pe termen lung faţă de aceste pieţe". Compania a adăugat că "evaluează în mod activ fezabilitatea stabilirii unor capacităţi locale de producţie în Europa".

Xpeng produce în prezent toate maşinile sale în China. O fabrică europeană ar putea ajuta la compensarea unor tarife.

BYD - unul dintre cei mai mari producători de vehicule electrice din China şi la nivel global - a declarat anul trecut că intenţionează să deschidă prima sa fabrică europeană în Ungaria, fără a specifica un calendar.

Între timp, Nio a declarat joi că "este pe deplin angajată pe piaţa europeană: credem în stimularea concurenţei şi a interesului consumatorilor şi sperăm să ajungem la o rezoluţie cu UE înainte ca măsurile definitive să fie puse în aplicare în noiembrie 2024".

Opinia Cititorului ( 7 )

  1. tarifele sunt ca sa infleze pretul final la vanzarile din ue… sa nu le dea chinezul prea ieftine… oricum o dai e parte de profit pentru toti … iar cetateanul nu gusta prea rapid ieftineala… ca nu e cazul acum…

    s c c r e t 

    Vor sa circulam cu masini electrice, China il produce mai ieftin, mai accesibil si pentru oamenii de rand. Dar nu, nu este bine nici asa. Imediat numai "elitele" au dreptul sa circule cu masina, restul omenirii sa stea in trafic toata ziua ca sa nu aiba timp pentru altceva decat la munca - cumparaturi - acasa si a doua zi se repeta din nou si sa economiseasca zeci de ani pentru locuinta si o masina electrica.

    1. Masinile alea costa la fel ca si in EU sa fie produse doar ca statul chinez plateste o parte si de aia ajung aici mai ieftine. In ritmul asta, daca nu se face nimic , in curand vei fi somer, vor produce doar chinezii peste tot si vor putea creste pretul cat vor ei, si iar n-o sa-ti poti permite o masina electrica.

      Nu-i pasa, oricum nu pricepe.

      Urla sosocul din el! 

      Nu costa la fel ca in UE pentru ca energia in UE este scumpa, pentru ca accizele in UE sunt foarte scumpe. Scrii numai minciuni.

      In ritmul asta, UE nu merita decat sa mature gunoiul strazilor construite de chinezi. 

      Taxa pe benzina este in medie in UE 0,55 euro / litru, la care se adauga TVA de 20%.

      In China este 1.2 yuani, adica 0,15 euro / litru.

      Este o minciuna ca in China sunt subventii "neloaiale". In realitate UE nu mai este capitalism ci un urias stat social, cleptocratic, in care frauda si evaziunea sunt de triliarde in fiecare an. 

      Mergi la Putler!

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb