• Interviu cu domnul Marius Buldur, General Manager FaviAmmodytes)
Reporter: Sunteţi primul crescător de vipere din ţara noastră. Cum a evoluat până în prezent această afacere?
Marius Buldur: Sunt primul crescător autorizat de vipere specia Vipera Ammodytes ammodytes (vipera cu corn), din România. Evoluţia afacerii a fost şi cu bune şi cu rele. Am întâmpinat mai ales piedici birocratice, din cauza unei legislaţii destul de neclare în acest sens.
Afacerea cu veninul de vipere funcţionează, însă depinde de perseverenţa şi seriozitatea celui care o conduce. Unii dintre cei care au reuşit îmi sunt chiar parteneri. Andrei Tinu este unul dintre ei.
Reporter: De la a creşte viperele şi a vinde veninul obţinut către alte ţări aţi trecut acum la un alt nivel al afacerii - utilizarea veninului în producţia cosmeticelor. Cum a pornit ideea afacerii şi când aţi demarat proiectul?
Marius Buldur: M-am gândit în urmă cu câţiva ani cum aş putea să valorific la noi în ţară veninul obţinut de de la vipere, pentru că aveam deja informaţii că se pot produce unguente antireumatice de mare preţ pentru sănătate şi creme faciale antirid după care râvnesc marile vedete de cinema.
Destinul a hotărât să o întâlnesc pe doamna Dr. Ing. Virginia Faur, medaliată la nivel mondial în cercetare şi producţie de produse naturale, producţie pe care o desfăşoară în laboratoarele proprii Favisan din Lugoj.
Astfel, s-a conturat parteneriatul dintre MB Ammodytes şi Favisan Lugoj şi au fost create cele patru produse inovatoare şi revoluţionare pe piaţa autohtonă.
Reporter: Din informaţiile de pe pagina de Facebook, se produc patru produse faviammodytes. Ce beneficii prezintă acestea şi ce alte ingrediente (pe lângă venin) mai conţin?
Marius Buldur: Într-adevăr, producem patru produse: cremă nutritivă pentru tenul ridat, cremă nutritivă SPF 15 şi două produse în gama pentru masaj.
Se ştie că veninul de Vipera Ammodytes din compoziţia cremelor de faţă acţionează în profunzimea ţesuturilor faciale, eliminând astfel ridurile şi oxigenând celulele, şi reprezintă o alternativă 100% naturală , noninvazivă, la injecţiile cu Botox.
Cremele faciale cu venin de viperă sunt cunoscute pe piaţă ca făcând parte din categoria "cosmeceuticals", la jumătatea drumului dintre cosmetică şi farmacie, iar efectele antirid şi de antiîmbătrânire ale veninului de şarpe au fost demonstrate clinic, prin teste de laborator.
Cele din gama pentru masaj se recomandă a fi folosite în caz de: nevralgii (durere localizată pe traiectul unui nerv), artralgii (dureri articulare), mialgii (dureri musculare), dureri post-traumatice (intervenţii chirurgicale).
Toate produsele sunt BIO, iar veninul de viperă este 100 % natural.
Reporter: Acum deţineţi şi titlul de primul producător de cosmetice care conţin un ingredient aparte - veninul de viperă cu corn. Ce investiţie iniţială a necesitat acest proiect?
Marius Buldur: Cea mai importantă investiţie consider că au fost: răbdarea, timpul şi resursa umană.
Reporter: Ce capacitate de producţie are linia inaugurată în acest an?
Marius Buldur: Capacitatea de producţie este de aproximativ 5.000 tuburi/zi de unguente din gama pentru masaj terapeutic şi aproximativ 2.500 cutii/zi de creme faciale, hidratantă şi nutritivă.
Reporter: În acest moment, sunteţi unic producător de astfel de produse la noi în ţară. Credeţi că veţi lansa un nou trend în rândul crescătorilor de vipere?
Marius Buldur: În acest moment sunt unic producător de produse cu venin de viperă 100% natural, în curând cu acoperire la nivel naţional.
Probabil că voi lansa un nou trend, însă, repet, depinde de perseverenţa şi seriozitatea celui care va demara o astfel de activitate.
Reporter: Consideraţi că aveţi concurenţi pe această nişă? Sunt produse de pe pieţele externe vândute la noi?
Marius Buldur: Ştiu că există produse de import comercializate la noi în ţară, dar cu proteine sintetice obţinute în laborator, care imită proteina din veninul de şarpe, şi nu cu venin 100 % natural, obţinut prin "mulgerea" viperelor.
Reporter: Cărei categorii de clienţi se adresează aceste produse, din punct de vedere al puterii de cumpărare? Care sunt preţurile practicate?
Marius Buldur: Adresabilitatea este către toţi cei care au nevoie de asemenea produse: adolescenţi, adulţi, vârstnici.
Produsele nu pot fi chiar ieftine ţinând cont de cum se obţine veninul de viperă şi de beneficiile pe care le aduce stării de sănătate. Preţul la raft variază de la 37 lei la 42 lei/tub de 50 ml, cremă sau gel pentru masaj terapeutic.
Cremele faciale vor fi mai scumpe raportat la cele comercializate în lanţurile retail, dar cu un preţ asemănător cu cele care deja există în magazinele specializate pe produse naturiste. Crema hidratantă va avea preţul de raft aproximativ 70-80 lei/bucată, iar crema nutritivă pentru ten ridat va avea preţul de raft în jur de 130-140 lei/bucata.
Reporter: Unde se găsesc produsele faviammodytes?
Marius Buldur: Produsele faviammodytes se găsesc în magazine specializate, respectiv în: farmacii, magazine naturiste şi drogherii.
Reporter: Cum au mers vânzările, de la lansarea produselor şi până în prezent?
Marius Buldur: Ca orice producător care intră pe piaţă cu produse noi, m-am confruntat cu diverse situaţii referitor la vânzări, însă abia după trei luni de la implementarea produselor pe piaţă aştept să fie rezultate vizibile. Estimez că în luna octombrie din acest an voi deţine mai multe informaţii decât în acest moment.
Reporter: În ceea ce priveşte obiectivele cu care aţi plecat la drum, care este cifra de afaceri la care vă aşteptaţi în urma acestui an?
Marius Buldur: Normal că am aşteptări ca orice investitor, însă în acest moment nu sunt în măsură să estimez o anumită cifră de afaceri.
Reporter: Pe măsură ce afacerea va creşte, vă gândiţi şi la intrarea pe pieţe externe?
Marius Buldur: Da, sigur că mă gândesc! Am deja cerinţe de informaţie asupra celor patru produse pe pieţele externe din Italia, Anglia, Germania, Emiratele Arabe, Franţa, Elveţia.
Reporter: Cum vă promovaţi afacerea în prezent? Cochetaţi cu ideea de a intra în marile lanţuri de retail?
Marius Buldur: Promovarea prin social media este foarte bine primită, urmând promovarea prin informaţii tipărite. În curând vor fi disponibile spoturi radio şi TV.
Produsele nu au ca destinaţie de consum lanţurile de retail. Ele se vor comercializa în magazine cu specific, respectiv în: farmacii, magazine naturiste şi drogherii.
Reporter: Site-ul companiei nu este încă finalizat. Vă gândiţi să comercializaţi produsele şi prin mediul online?
Marius Buldur: Aproximez că până în toamna acestui an va fi disponibil şi site-ul şi magazinul online. Deocamdată, pagina de socializare Facebook aduce multă informaţie potenţialilor consumatori.
Reporter: Vă mulţumesc!
Peste 100.000 de euro s-ar putea obţine într-o zi de pe urma vănzării producţiei actuale a cosmeticelor.
•
"Cea mai importantă investiţie consider că au fost: răbdarea, timpul şi resursa umană".
•
"Vrem să ne extindem în viitor pe pieţe din Italia, Anglia, Germania, Emiratele Arabe, Franţa, Elveţia; unde există cerere".
•
"Produsele nu se vor comercializa în lanţurile de retail. Ele se vor găsi doar în magazine cu specific" .
1. TEPAR
(mesaj trimis de Vipera în data de 27.03.2013, 13:59)
Nu este prima data cand pres publica tot felul de articole despre buldur. Majoritatea niste falseturi. Plateste ziaristii pentru publicitate.
2. TEPAR2
(mesaj trimis de fat frumos în data de 27.03.2013, 14:05)
Vad ca nicaieri nu scrieti cati oameni a tepuit buldur cu vanzarea de vipere braconate din natura. Va fi o noua teapa marca buldur. Pazea