Actualizare 17:20 Opel respige acuzaţiile de manipulare a emisiilor poluante
Constructorul auto german Opel, divizie a grupului american General Motors, a respins vineri acuzaţiile potrivit cărora autovehiculele sale diesel emit o cantitate de 17 ori mai mare de oxizi de azot (NOx) în condiţiile de condus normal decât în condiţii de test, informează Reuters.
Opel a subliniat că sistemul său software nu are elemente care să permită tratarea emisiilor poluante numai în condiţii de test. "Acest lucru este valabil pentru vehiculele noastre, fără excepţii. Soft-ul dezvoltat de GM nu are elemente prin care să detecteze dacă vehiculul este supus unui test de emisii", a declarat constructorul auto german într-un comunicat de presă.
Opel a răspuns astfel acuzaţiilor formulate de organizaţia de mediu Deutsche Umwelthilfe (DUH) potrivit căreia automobilele Opel au un profil de emisii diferit atunci când sunt testate cu sau fără ca roţile din spate să ruleze. DUH a cerut specialiştilor de la Universitatea din Berna să testeze emisiile de oxizi de azot (NOx) ale unui autovehicul Opel Zafira cu un motor diesel de 1,6 litri care se presupune că respectă încă din 2014 noile norme Euro-6. DUH susţine că în timpul testelor emisiile de oxizi de azot au fost de 17 ori mai mari decât limitele Euro-6.
(A.L.)
-----
Volkswagen AG a anunţat joi că ultima generaţie de motoare - EA 288 - introduse în 2012 pentru a înlocui motoarele EA 189 - nu este echipată cu softul care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante, astfel încât nu va fi necesară suplimentarea modelelor care vor fi rechemate la service, transmit DPA şi Bloomberg.
Grupul german a asigurat că maşinile diesel echipate cu motoare EA 288 îndeplinesc standardele legale şi de mediu.
"După o analiză amănunţită este clar că acel soft nu este instalat pe vehiculele cu motoare EA 288 construite conform precedentelor standarde Euro5. Cele mai recente versiuni cu motoare Euro 6 îndeplinesc reglementările europene", se arată în comunicatul de presă al grupului VW.
Declaraţia vine după ce un purtător de cuvânt al VW a declarat că primele versiuni ale motoarelor EA 288, produse conform standardelor Euro5, ar putea fi de asemenea echipate cu acel soft.
Din 2012, maşinile VW au fost echipate cu motoare EA 288, inclusiv popularul model Golf.
Fără a da informaţii legate de numărul maşinilor care ar putea fi echipate cu aceste motoare, purtatorul de cuvânt al grupului VW a declarat: "Examinăm cu mai multă atenţie aceste probleme".