Grupul auto german Volkswagen a anunţat luni că vrea să dispună de şase fabrici de baterii pentru automobile electrice în Europa, până în 2030, în ideea de a-şi asigura aprovizionarea pentru ambiţiile sale în domeniul vehiculelor electrice, informează Reuters şi DPA, conform Agerpres.
Pe lângă facilitatea de producţie care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite luni de cel mai mare producător european de automobile, cele şase fabrici vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 Gigavaţi oră pe an în 2030.
Uzina de baterii de la Skelleftea, nordul Suediei, a fost selectată deja drept a doua locaţie, iar în acest caz Volkswagen intenţionează să coopereze cu compania suedeză Northvolt. Această firmă a informat luni că a primit o comandă în valoare de 14 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani de la Volkswagen.
Alte patru fabrici ar urma să fie construite în parteneriat, una dintre ele fiind posibil să fie la uzina Seat din Spania.
"E-mobilitatea a devenit o afacere centrală pentru noi. Ne asigurăm o poziţie de lider pe termen lung în cursa pentru cele mai bune baterii şi cea mai bună experienţă a clienţilor în era mobilităţii cu emisii zero", a declarat directorul general de la Volkswagen, Herbert Diess told VW's Power Day.
De asemenea, grupul auto german a informat că va intra în parteneriate cu grupul petrolier BP şi companiile de utilităţi Enel şi Iberdrola pentru a extinde infrastructura de încărcare a autovehiculelor electrice, considerat în continuare în obstacol major în adoptarea în masă a automobilelor electrice.
Dezvoltarea şi extinderea capacităţilor de producţie pentru componentele automobilele electrice este un subiect cheie pentru industria auto. În prezent există o dependenţă foarte mare de furnizorii asiatici. Grupul american Tesla, cel mai mare judecător în sectorul global al automobilelor electrice, a început să construiască o uzină de asamblare a automobilelor electrice în apropiere de Berlin, urmând să fie adăugată o uzină pentru producţia de baterii.