Retailerul online Amazon, care găzduieşte milioane de titluri de cărţi online, va dezvolta o reţea de librării clasice, scrie UPI.com, care citează The Wall Street Journal.
Anul trecut, Amazon a deschis prima librărie într-un centru comercial din Seattle, dar scopul este să se deschidă în jur de 300-400 de librării, a declarat Sandeep Mathrani, director executiv al General Growth Properties care administrează centrul commercial, precizează sursa citată.
Deşi ar putea dura câţiva ani până să fie alese locaţiile, să fie obţinute licenţele pentru magazine şi să fie angajat personalul necesar, Amazon, care vinde foarte bine cărţi online, ar putea ajunge să concureze cu celebrele edituri Barnes & Noble care are 640 librării sau cu Book-A-Million Inc., care are 255 de puncte de vânzare a cărţilor. Alt competitor din piaţă, Borders avea 511 magazine, până să ajungă să fie lichidată compania respectivă în 2011, potrivit Wall Street Journal.
Singurul magazin actual propriu-zis al Amazon are peste 5.000 de cărţi, dar vinde şi dispozitivele Kindle şi Fire, toate acestea având aceleaşi preţuri ca în magazinul online, informează sursa citată.
Magazinele independente de cărţi de pe teritoriul SUA au raportat recent o creştere a vânzărilor, ceea ce indică faptul că mulţi dintre cititori aleg să îşi cumpere cărţile din librării decât să achiziţioneze electronic un fişier care să includă cartea respectivă, relatează Wall Street Journal.
''Sunt foarte multe studii care arată că cea mai bună metodă de a găsi ceva (interesant) atunci când nu ştii exact ce vrei este vechea librărie clasică'', a declarat John Mutter, editor al unui newsletter pentru librari şi librării, pentru The New York Times. ''Cred că în mare parte despre acest lucru este vorba în ce priveşte planurile Amazon cu librăria din Seattle'', a mai spus John Mutter.