Werner Wolff, numit în noiembrie anul trecut la conducerea transportatorului aerian naţional Tarom, respectă o strategie de redresare a companiei şi va iniţia un proces amplu de reorganizare a societăţii.
Acesta a declarat, într-un interviu pentru News.ro, că Tarom va ajunge pe profit în acest an, după 11 ani de pierderi, deşi preţul în creştere al petrolului îngreunează planurile companiei. În plus, directorul general a început să taie din cheltuieli şi renegociază toate contractele. De asemenea, salariile a jumătate dintre angajaţi cresc cu 10%.
El precizează că ieşirea din rezultatele negative reprezintă cea mai mare provocare a sa, însă subliniază că "mai greu este să te menţii acolo sus", scrie News.ro.
Strategia de redresare la care se lucrează va fi trecută prin Consiliul de Administraţie şi apoi va fi aprobată în Guvern.
Costurile cu kerosenul reprezintă 22% din cheltuielile companiei, însă contractele care au ca obiect furnizarea de carburanţi de aviaţie pentru Tarom vor fi renegociate.
"Chiar dacă acum preţul kerosenului este ridicat, noi ne menţinem planurile de a aduce compania Tarom pe profit în acest an. Dacă anul trecut aveam un preţ de 570 de dolari pe tona de kerosen, acum a urcat la 752 de dolari, ceea ce ne îngreunează planurile. Or, noi previzionasem o valoare de 700 de dolari/t, care a fost deja depăşită", a declarat Werner Wolff.
El afirmă că acesta este singurul preţ oscilant pe care nu îl poate influenţa, însă subliniază că s-a tăiat masiv din cheltuieli.
"Tedinţa este clar una pozitivă, în sensul că suntem şi acum pe minus, dar acest lucru se va redresa până la sfârşitul anului. Există lumină pentru Tarom. Am tăiat din cheltuieli şi, în plus, aeronavele noi cumpărate vor avea un impact pozitiv în rezultatele financiare. De exemplu, cele două aeronave Boeing 737-800 Next Generation, recent achiziţionate, au transportat deja aproape 15.000 de pasageri de la integrarea în flota Tarom", a adăugat Werner Wolff.