The Western Union Company (NYSE: WU) şi-a făcut publice rezultatele financiare pentru al doilea trimestru.
Cifre cheie în trimestrul II:
- Venituri de 1,2 miliarde USD, în creştere cu 8%
- Câştigul per acţiune de 0,26 USD
- Marja profitului operaţional: 27%
- Veniturile din tranzacţiile persoană fizică - persoană fizică au depăşit 1 miliard USD în acest trimestru
- Lichidităţi din operaţiuni curente de la începutul anului până în prezent: 487 milioane USD
Pentru a putea face o comparaţie, rezultatul de 0,26 USD câştig per acţiune din trimestrul II ia în calcul un total de 0,04 USD pentru cheltuieli suplimentare legate de funcţionarea companiei ca organizaţie de sine stătătoare, cotată independent la bursă, inclusiv cheltuilelile suplimentare legate de dobânzi, pe care compania nu le-a avut în trimestrul al II-ea al anului trecut, când Western Union încă făcea parte din First Data.
Vorbind despre rezultatele acestui trimestru, Preşedintele şi CEO al companiei, Christina Gold a declarat: "Suntem încântaţi de rezultatele financiare ale trimestrului al II-lea, care corespund cu aşteptările noaste şi respectă previziunile companiei pentru întregul an. Suntem încurajaţi, în special, de accelerarea tranzacţiilor în acest trimestru pe piaţa din Mexic".
"Segmentul tranzacţiilor internaţionale între persoane fizice a înregistrat din nou rezultate solide în acest trimestru, cu o creştere a veniturilor de 14%. Această creştere s-a realizat pe baza majorării numărului de tranzacţii cu 20%", a adăugat Gold. "Compania se aşteaptă la venituri de aproape 2,5 miliarde USD pentru 2007, numai din subsegmente ale pieţelor noastre internaţionale, respectiv tranzacţiile care au ca origine pieţe din afara S.U.A. Acest grup de tranzacţii a înregistrat o evoluţie şi mai pregnantă, atingând o creştere de 21% a veniturilor pe baza majorării numărului de tranzacţii cu 29%".
Veniturile totale pentru al doilea trimestru sunt de 1,2 miliarde USD, cu 8% mai mult faţă de trimestrul al II-lea din 2006. Profitul operaţional s-a situat la valoarea de 323 milioane USD, iar marja profitului operaţional a fost de 27%, faţă de 29% în trimestrul II al anului trecut. Atât profitul operaţional, cât şi marja profitului operaţional, au fost influenţate de cheltuielile suplimentare de 10 milioane USD asociate cu funcţionarea companiei ca organizaţie independentă, faţă de cheltuielile de 2 milioane USD, din trimestrul al II-lea din 2006. Venitul net a fost de 205 milioane USD şi a fost influenţat de cheltuielile suplimentare de 47 milioane USD, aferente dobânzilor înainte de impozitare, comparativ cu trimestrul al II-lea din 2006. Rata efectivă de impozitare pentru acest trimestru a fost de 31%, faţă de 32% pentru aceeaşi perioadă a anului trecut.
În cel de-al doilea trimestru, Western Union a răscumpărat 7,8 milioane de acţiuni în schimbul sumei de 168 milioane USD, costul mediu fiind de 21,61 USD per acţiune. Western Union a răscumpărat un total de 13,8 milioane de acţiuni pentru suma de 300 milioane USD şi dispune, în prezent, de suma de 700 milioane USD pentru acest obiectiv, conform planului Western Union de răscumpărare de acţiuni.
În trimestrul II, veniturile pentru segmentul de tranzacţii între persoane fizice a crescut cu 7%, la mai mult de 1 miliard USD, pe baza unei creşteri a tranzacţiilor de 14%. Este pentru prima oară când Western Union depăşeşte pragul de 1 miliard USD venituri pentru un singur trimestru.
Pentru îmbunătăţirea situaţiei de pe piaţa din Mexic, Western Union a implementat o strategie alcătuită din patru componente. Ca rezultat al acestor eforturi, creşterea tranzacţiilor a fost de 5% şi s-a accentuat în mod treptat de-a lungul trimestrului, atingând o creştere de 9% în iunie. Western Union se aşteaptă ca scăderea de 7% a veniturilor pentru trimestrul al doilea pe piaţa din Mexic să se atenueze în cursul acestui an. Compania a constatat că diferenţa dintre creşterea veniturilor şi a tranzacţiilor pentru trimestrul al II-lea reflectă în primul rând micşorarea cursului de schimb valutar şi efectul produs de acesta asupra pieţei din Mexic în trimestrele anterioare. Cu excepţia anumitor promoţii desfăşurate de Ziua Mamei, în trimestrul al II-lea, Western Union nu a implementat nici o nouă iniţiativă importantă pentru reducerea de preţuri pe piaţa din Mexic.
Ca rezultat al dezbaterilor extinse din S.U.A pe tema imigraţiei şi în contextul unui ritm mai slab al întregii pieţe, în acest trimestru segmentul tranzacţiilor interne (piaţa din S.U.A) între persoane fizice a înregistrat o scădere a veniturilor de 10% şi o scădere a tranzacţiilor de 5%, o îmbunătăţire modestă comparativ cu primul trimestru din 2007. Similar cu piaţa din Mexic, volumul de tranzacţii interne s-a îmbunătăţit de la o lună la alta în trimestrul al II-lea, iunie înregistrând cea mai mică scădere, de 3%.
Western Union şi-a continuat în această perioadă demersurile de consolidare a reţelei de locaţii ale agenţilor, reînnoind o serie de contracte şi încheind, de asemenea, contracte noi. Printre acestea se numără: Checksmart şi Ahold în S.U.A, Australia Post, Nepal Post, Israel Postal Company, Ecobank (oferind o potenţială acoperire în 17 ţări din Africa) şi Cash Express Services în Bulgaria. Compania şi-a reînnoit, de asemenea, contractul de colaborare cu Eurogiro, care are, printre cei 24 de membrii ai săi agenţi Western Union precum Deutsche Postbank, La Banque Postale (Franţa) şi Correos y Telegrafos (Spania). Orlandi Valuta a adăugat 14 noi agenţi în America Latină şi în zona Caraibe. Astfel, numărul total de locaţii ale agenţilor Western Union la nivel mondial a depăşit 312.000.
Veniturile segmentului de tranzacţii dintre persoane fizice şi companii au crescut cu 13%, atingând valoarea de 175 milioane USD în acest trimestru, suma incluzând veniturile de 15 milioane USD rezultate în urma achiziţiei companiei Servicio Electronico De Pago S.A. sau Pago Facil, din decembrie 2006. Marja profitului operaţional a fost de 32%.
Estimările conducerii companiei pentru lichidităţi rezultate din operaţiuni curente au crescut de la 900 milioane USD la 1 miliard USD. În plus, pentru acest an, cheltuielile de capital sunt estimate la mai puţin de 200 milioane USD. Western Union intenţionează să accelereze activităţile de răscumpărare a acţiunilor cu scopul de a răscumpăra, în cea de-a doua jumătate a anului 2007, acţiuni ale companiei în valoare de 300 până la 400 milioane USD.
Definirea noţiunii de cheltuieli suplimentare legate de funcţionarea companiei ca organizaţie de sine stătătoare, cotată independent la bursă
Cheltuielile suplimentare legate de funcţionarea companiei ca organizaţie de sine stătătoare, cotată independent la bursă sunt asociate cu mărirea de personal şi cu costurile provenite din înlocuirea suportului financiar venit din partea companiei First Data - compania mamă a Western Union până la data de 29 septembrie 2006, precum şi costuri suplimentare pentru guvernanţa corporatistă, IT, branding-ul de corporaţie şi afacerile publice la nivel global, administrarea drepturilor salariale şi a pachetelor de beneficii, cheltuieli de aprovizionare, reorganizarea forţei de muncă, recompensarea angajaţilor prin pachete de acţiuni la bursă şi alte cheltuieli legate de noul statut de companie de sine stătătoare, cotată independent la bursă. La aceste cheltuieli se adaugă: cheltuieli pentru recrutare şi relocare în vederea ocupării unor noi poziţii cheie în conducerea Western Union; alte cheltuieli legate de compensarea angajaţilor şi de recrutarea temporară de forţă de muncă pentru susţinerea proceselor aflate în desfăşurare. Cheltuielile menţionate mai sus se referă la sume care le depăşesc pe cele alocate companiei Western Union de către First Data înainte de 29 septembrie 2006 sau care depăşesc sumele pe care Western Union presupune că First Data le-ar fi alocat după această dată. În perioada ce urmează, compania se aşteaptă să se confrunte în continuare cu majoritatea tipurilor de cheltuieli menţionate mai sus.
Declaraţie de bună-credinţă în ceea ce priveşte declaraţiile anticipative
Acest document conţine declaraţii anticipative, reflectând estimările noastre în privinţa rezultatelor viitoare. Declaraţiile anticipative includ toate afirmaţiile care nu sunt legate exclusiv de fapte deja petrecute sau de fapte aflate în desfăşurare şi conţin, de obicei, verbe precum "a putea", "a crede", "a se aştepta", "a estima", "a anticipa", "a intenţiona", "a dori", "a preconiza", "a intenţiona", "a continua" sau alte cuvinte cu sens similar. Toate declaraţiile anticipative implică, prin natura lor, incertitudine, deoarce se bazează pe diverse aşteptări şi presupuneri legate de evenimente viitoare, concretizarea lor putând fi afectată de numeroase riscuri, cunoscute şi necunoscute, şi depinzând de informaţii încă incerte, de natură cunoscută şi necunoscută. Astfel, evenimentele sau rezultatele efective ar putea diferi semnificativ de estimările noastre. Factorii care ar putea determina asemenea diferenţe includ, dar nu se limitează la: impactul separării Western Union de First Data Corporation; schimbările de legislaţie privind imigraţia, schimbările dinamicii fluxurilor de imigraţie sau diverse alte schimbări legate de imigraţie; integrarea tehnologiilor şi companiilor/operaţiunilor importante achiziţionate de Western Union şi concretizarea sinergiilor scontate în urma acestor achiziţii; evoluţia tehnologiei, în special în ceea ce priveşte comerţul electronic; abilitatea noastră de a atrage şi de a păstra angajaţi bine pregătiţi pentru posturile cheie; modificări ale legislaţiei, reglementărilor şi standardelor relevante pentru activitatea noastră; fluctuaţia raportului sau ratelor valutare de cumpărare-vânzare, inclusiv cele utilizate la transferurile de bani; schimbarea climatului politic sau economic din ţările în care ne desfăşurăm activitatea; continuarea creşterii pieţei transferurilor de bani pentru persoane fizice şi a altor pieţe pe care suntem prezenţi, într-un ritm similar celor înregistrate recent; capacitatea noastră de a concura cu succes pe piaţa transferurilor de bani cu: alţi furnizori globali de transferuri de bani, furnizori zonali (de nişă) pentru aceste servicii, bănci din Statele Unite ale Americii sau din alte ţări, asociaţii de carduri, furnizori de servicii de plăţi prin card şi alţi furnizori cu care ne aflăm în relaţie de concurenţă; capacitatea de a ne menţine reţeaua de locaţii ale agenţilor; implementarea, conform calendarului stabilit, a acordurilor pe care le încheiem cu diverse entităţi guvernamentale şi care au ca obiect agenţii Western Union, precum şi continuarea relaţiilor cu ţările în care Western Union implementează sau a implementat deja acorduri importante legate de agenţi; gestionarea eficientă a protecţiei juridice a patentelor şi a responsabilităţii juridice legate de patente, în contextul dezvoltării rapide a cadrului legal pentru protecţia extinsă a patentelor legate de software; gestionarea eficientă a riscului de credit şi de fraudă implicat de agenţii şi de clienţii noştri; evenimentele neprevăzute legate de litigii juridice, de investigaţii sau de alte chestiuni similare; evenimente catastrofice; violări importante ale securităţii sistemelor noastre.
Despre Western Union
The Western Union Company (NYSE: WU) este o companie lider pe piaţa globală a transferurilor de bani. Împreună cu organizaţiile sale afiliate, Orlandi Valuta şi Vigo, Western Union le oferă clienţilor săi modalităţi rapide, fiabile şi uşoare de a trimite sau primi bani în destinaţii din întreaga lume, de a realiza plăţi şi de a achiziţiona ordine de plată. Western Union are o reţea de aproximativ 312.000 de locaţii ale agenţilor, care acoperă peste 200 de ţări şi teritorii dependente. Renumită pentru activitatea sa de pionierat în domeniul serviciilor de comunicaţii prin telegraf, compania Western Union există încă din anul 1851. Pentru informaţii suplimentare, vă rugăm să vizitaţi www.westernunion.com/.