ZIUA INTERNATIONALA A IEI "«Ia» a devenit un «must-have» al garderobei oricărei femei curajoase"

A consemnat EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii / 24 iunie 2020

"«Ia» a devenit un «must-have» al garderobei oricărei femei curajoase"

(Interviu cu Cristina Chiriac, creatoarea brandului "Flori de ie" şi fondatoarea CONAF)

"O ie achiziţionată nu îşi va pierde valoarea în timp, ci dimpotrivă, îşi va creşte valoarea, devenind un obiect vestimentar foarte apreciat"

Reporter: Cu ce proiecte şi speranţe a intrat "Flori de ie" în acest an?

Cristina Chiriac: Am început anul 2020 cu multă energie pozitivă, optimişti şi pregătiţi să acceptăm orice provocare. O împlinire sufletească şi mult aşteptată a fost cu siguranţă cea de-a cincea aniversare a brandului "Flori de ie" la finele lui Mărţişor. Am sărbătorit cinci ani frumoşi de existenţă a proiectului meu de suflet, cinci ani de când cel mai tânăr mugur cu parfum de "Flori de ie" a început să înflorească în ceea ce avea să fie mai târziu primul concept store din Băneasa Shopping City şi un brand cu recunoaştere internaţională. Provocarea anului nu a întârziat să apară, aşadar criza de Coronavirus ne-a furat speranţele de a urca pentru prima dată pe podiumul Indonesia Fashion Week, la început de aprilie.

Reporter: Cum trece "Flori de ie" prin această criză provocată de pandemia de Covid-19?

Cristina Chiriac: Din nefericire, pandemia ne-a luat pe toţi pe nepregătite, de la micii producători şi brandurile locale din industrie, până la cele mai recunoscute case de modă ale lumii. Contextul actual ne-a obligat să luăm măsuri de siguranţă şi protecţie, lucru care ne-a schimbat modul în care lucrăm, mutând o parte din business în online. Nu mai este o noutate faptul că ne îndreptăm rapid spre digitalizare. Munca de acasă şi shooping-ul online au devenit activităţi recurente. Se produc schimbări inevitabile în comportamentul consumatorului, ceea ce ne face şi pe noi să ne adaptăm şi să ne schimbăm strategia pe termen lung.

Reporter: În ce mod a fost afectată activitatea "Flori de ie" de criză?

Cristina Chiriac: Nu am întrerupt în niciun fel activitatea, însă am schimbat puţin tactica. Cum spuneam şi mai devreme, o parte din business rulează acum numai în mediul online. Cealaltă parte însă, producţia propriu-zisă, continuă de acasă, fiecare doamnă lucrează la o ie din confortul propriului cămin. Este adevărat că ritmul a încetinit puţin, însă încercăm să dăm tot ce avem mai bun, astfel încât experienţa clienţilor noştri să rămână la fel de plăcută şi chiar mai frumoasă, în această perioadă destul de dificilă prin care trecem.

Iile sunt cusute ca acum 100 de ani, de mână, cu atenţie şi migală. Noi nu facem producţie industrială, tocmai pentru a nu strica "sufletul" iei. Lucrăm cu femei ce au deprins demult meşteşugul cusutului, al modelelor tradiţionale, parte din ele provin din zona Muscelului, de unde mă trag eu, iar cealaltă parte din zona Olteniei.

Reporter: Ce strategie aţi abordat că bluza românească să rămână la mare căutare şi în această perioadă?

Cristina Chiriac: Comunicarea este cea mai bună strategie, indiferent de tipul de business despre care vorbim. Noi am ales să păstrăm o comunicare sinceră şi constantă cu comunitatea pe care am format-o în jurul brandului. Este vital ca în această perioadă să fim cât mai aproape de clienţii noştri şi să ne asigurăm că sunt informaţi în ceea ce priveşte shimbările care se produc la nivelul entităţii. Ia românească a fost, este şi va rămâne de interes naţional şi cultural întotdeauna, cu atât mai mult din punct de vedere stilistic, mai ales în utlima perioadă. Termenul de "ie" a devenit astăzi un "must-have" al garderobei oricărei femei curajoase, care a înţeles şi a conştientizat că nu o va purta doar la evenimentele importante, ci în viaţa de zi cu zi, la birou sau la o întâlnire cu prietenii. Observăm că toată acesta industrie a fashion-ului a luat amploare şi continuă să crească. Tocmai de aceea, investiţia într-un produs lucrat integral manual, cum sunt cele de la "Flori de ie", va fi întotdeauna profitabilă pentru cumpărător. O ie achiziţionată nu îşi va pierde valoarea în timp, ci dimpotrivă, ii va creşte valoarea, devenind un obiect vestimentar foarte apreciat.

Dacă facem o comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, constatăm că procentul vânzărilor nu a fost la fel de ridicat, însă acest lucru nu demonstrează faptul că intereseul clienţilor a scăzut şi el, ci doar puterea de cumpărare a acestora, fenomen normal care apare în crizele economice.

Reporter: Cum v-aţi readaptat situaţiei actuale?

Cristina Chiriac: Cred că ne-am schimbat structural un pic, dar aşa este organismul uman, adaptabil la orice. Perioada aceasta am asimilat-o ca pe o perioadă în care ducem un "război", dar nu cu altcineva, ci cu noi înşine. Un fel de "reset mind" pentru fiecare dintre noi. La "Flori de ie" am învăţat să ne bucurăm unii de ceilalţi, chiar dacă am lucrat de acasă şi ne-am văzut doar pe Zoom. Am învăţat să rămânem o echipă unită şi cumva mi-am dat seama că trecem prin viaţă mult prea grăbiţi în îndeplinirea unor obiective şi uităm de noi. Cu siguranţă, acesta este doar începutul. Sunt convinsă că ceea ce ne aştepată la final de 2020, poate chiar la început de 2021, va înseamna o schimbare majoră, atât a mentalităţilor, cât şi a comportamentului social şi a celui economic. Indiferent de ce se va întâmpla, vom reuşi să depăşim această situaţie, iar tot ceea ce ne rămâne de făcut este să găsim resursele necesare şi să gân­dim pozitiv.

Reporter: Cu ce aţi înlocuit târgurile şi evenimentele la care participaţi în atâtea ţări pentru a promova ia românească?

Cristina Chiriac: Într-un cuvânt, cu "dor". Ne este dor să călătorim, să ne întâlnim cu oamenii şi să le povestim despre ia românească, să o prezentăm aşa cum ştim noi cel mai bine iubitorilor de frumos de peste hotare. Perioada acesta însă are şi părţi bune şi ne-a adus un dar nepreţuit: timp. Prin urmare, ne pregătim intens pentru târgurile care vor avea loc după pandemie. Suntem optimişti şi aşteptăm cu nerăbdare prezentările de modă. Avem timp să lucrăm la viitoarele colecţii, de la concept, la schiţe şi la design. Promovăm în continuare ia românească, acolo unde nu există restricţii, adică pe platformele online. Toată energia şi puterea noastră este în­dreptată acum către promovarea adevăratelor valori ale României.

Reporter: Cum a evoluat cererea în ultimul an?

Cristina Chiriac: Privind retros­pectiv, pot să spun cu mândrie că cererea a crescut şi continuă să crească de la an la an. Această perioadă plină de restricţii ne-a provocat să punem accent pe vizibilitatea online şi, prin urmare, să constatăm că peste 80% din cerere provine din mediul virtual. Suntem con­ştienţi că pentru a rămâne pe un trend ascendent în contextul actual nu este deloc uşor, mai ales când brandurile se întrec pentru a rămâne în top în preferinţele consumatorilor, dar tocmai de aceea iubim noi provocările. Ne ajută să devenim cei mai buni.

Reporter: Care este profilul iubitorilor de port popular?

Cristina Chiriac: Oamenii simpli, care şi-au păstrat rădăcinile în ţara aceasta frumoasă, chiar dacă au colindat poate lumea întreagă. Sunt oameni iubitori de frumos, cu inima deschisă, care apreciază arta şi lucrul manual la adevărată lui valoare.

Reporter: Care sunt planurile "Flori de ie"?

Cristina Chiriac: Ca niciodată până acum, aşteptăm cu sufletul încărcat de emoţie "Ziua Universală a Iei". Chiar dacă anul acesta nu ne mai putem strânge peste 55.000 de oameni în acelaşi loc, vom simţi şi vom trăi această zi aşa cum ştim noi cel mai bine: îmbrăcaţi în "Flori de ie". Bineînţeles, proiectele şi evenimentele noastre vor continua cu siguranţă. Sub o formă sau alta ne vom adapta noii situaţii economice şi sociale. Pe termen scurt însă, ne dorim să putem împărtăşi din nou din iubirea şi credinţa noastră pentru ia românească cu voi toţi cei care ne-aţi fost şi ne sunteţi alături în această frumoasă călătorie. Pe termen lung, visăm să urcăm portul popular pe cele mai înalte şi încântătore culmi ale acestui univers! În timp şi peste timp ne vom aduce aminte de toate, de oamenii şi locurile frumoase, de proiectele pe care le-am construit împreună şi dăruit lumii întregi! Avem voie să ne uităm necazurile, însă nu avem voie să ne uităm înaintaşii şi istoria aces­tui popor!

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Iie!! Scrieti corect gramatical!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb