Creatorii români au potenţialul de a realiza opere vestimentare de artă, care transcend timpul şi tendinţele sezoniere din fashion, însă au nevoie de susţinere, consideră reprezentanţii Anchor Grup.
Aceştia ne-au transmis: "Ia stă la rădăcina designului vestimentar românesc şi, dincolo de valoarea sa naţională, a inspirat mai multe colecţii ale marilor case de modă internaţionale. Bluza tradiţională românească este dovada potenţialului de care designerii români sunt capabili şi aduce în prim plan dibăcia şi iubirea pentru frumos prin semnele cusute manual. Totodată, ia românească este şi un exemplu concret că poveştile autohtone pot străbate lumea în lung şi în lat. Designerii români sunt extrem de talentaţi, iar Bucureşti Mall-Vitan crede în puterea brandurilor autohtone pe care le susţine. Acesta a fost şi motivul pentru care am decis să ne implicăm în susţinerea comunităţii designerilor locali", ne-au transmis reprezentanţii Anchor Grup.
Unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori de real estate de pe piaţa din România, Anchor Grup, sprijină de peste patru ani creatorii români, printr-o iniţiativă unică demarată în martie 2018, când a inaugurat Designers Boutique, un pop-up store situat în Bucureşti Mall-Vitan. Primul designer român ale cărei creaţii au putut fi descoperite de publicul vizitator al centrului comercial în pop-up store-ul special creat a fost Venera Arapu, care aducea în faţa publicului o colecţie nonconformistă, inedită, cu accente postmoderne, disponibilă, până la acel moment, doar în showroom şi în mediul online.
De atunci, în cei peste patru ani de existenţă, Designers Boutique a fost gazda a peste 100 de designeri autohtoni ce şi-au expus colecţiile, definite prin unicitate şi pasiune. De altfel, Bucureşti Mall-Vitan a fost primul centru comercial care a lansat un proiect dedicat exclusiv tinerilor designeri români. Acest magazin dedicat a reprezentat, pentru mulţi dintre creatorii români de modă, care au debutat şi şi-au dezvoltat până la acel moment doar afaceri online, şi o lecţie utilă de înţelegere a experienţei de vânzare offline, într-un magazin clasic. Designers Boutique a încurajat constant designerii autohtoni la început de drum şi a jucat rolul unui catalizator în ceea ce priveşte dezvoltarea industriei de fashion.
Luna aceasta este una specială dedicată valorilor tradiţionale, 24 iunie fiind şi Ziua Iei; astfel că în Designers Boutique din Bucureşti Mall-Vitan sunt prezente şi colecţii care gravitează în jurul iei, care, cusută manual, brodată sau bătută în pietre, spune povestea întâlnirii dintre tradiţii şi contemporan. Până la finalul lunii, creaţiile vestimentare ale Izabelei Măndoiu, care concepe haine inspirate de motivele trandiţionale româneşti pot fi descoperite în shopul dedicat designului autohton din inima oraşului. Izabela Măndoiu aduce de fiecare dată în colecţiile sale o poveste unică, care vine ca o invitaţie către toţi cei care apreciază frumosul şi care doresc să descopere autenticitatea creaţiilor 100% româneşti. Printre piesele vestimentare lucrate cu multă pasiune de Iza, se remarcă cele dominate de stilul contemporan şi avangardist, care se îmbină armonios cu tradiţionalismul şi valorile pur româneşti. Până pe 30 iunie, în Designers Boutique pot fi admirate şi achiziţionate şi creaţiile vestimentare croite cu multă inspiraţie şi atenţie la detalii de Atelier Monarh. Brandul aduce o doză nemărginită de confort, unicitate şi graţie, tuturor celor care le poartă colecţiile.
Conceptul Designers Boutique pune la dispoziţia creatorilor un spaţiu în interiorul centrului comercial, pentru a-şi găzdui colecţiile. În fiecare lună, noi designeri sunt prezenţi sub cupola Bucureşti Mall-Vitan, iar astfel creaţiile vestimentare româneşti vin să-şi cunoască publicul şi se întâlnesc faţă în faţă cu iubitorii şi susţinătorii brandurilor locale.
Bucureşti Mall-Vitan oferă designerilor români posibilitatea ca operele lor vestimentare să fie alături de branduri cunoscute şi cu tradiţie în retail şi completează experienţa de shopping a vizitatorilor din centrul comercial.
"Ne bucurăm să fim alături de designerii români, în parcursul lor marcat de determinare şi eforturi, dar plin de entuziasm şi frumos. Am reuşit să formăm şi să consolidăm o adevărată comunitate dedicată industriei de fashion şi împreună suntem pregătiţi să mergem mai departe. De Ziua Iei, mai mult ca oricând, ne reafirmăm sprijinul pentru designerii români şi moda «made în Romania» şi rămânem un pilon de susţinere pentru această comunitate extrem de creativă şi plină de pasiune", mai precizează reprezentanţii Anchor Grup.
Sectorul de fashion este în plină expansiune, cu cereri tot mai numeroase pentru piese vestimentare, mai ales în piaţa locală de retail, care a continuat să crească şi să atragă jucători internaţionali sau să nască noi businessuri locale. Designerii români îşi găsesc uşor locul în industrie, dar au nevoie să fie prezenţi şi în offline pentru a fi cât mai aproape de iubitorii de modă. În plus, design-ul vestimentar românesc este un vector de creştere a exporturilor din ţară.
Susţinerea domeniului este esenţială pentru încurajarea, dezvoltarea şi promovarea produselor "made in România", a imaginii design-ului şi manufacturii româneşti. În plus, creaţiile vestimentare româneşti au nevoie de o vizibilitate cât mai mare şi de o prezenţă constantă în toate mediile în care iubitorii de fashion merg să facă cumpărături.