Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Uniunea Europeană (excluzând Malta) a crescut cu 31,2% în august, la 1,13 milioane, în timp ce România a raportat cel mai semnificativ avans, arată datele publicate astăzi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), relatează Agerpres.
Piaţa auto din ţara noastră a înregistrat o creştere de 112,9% în august, fiind înmatriculate 25.546 de autoturisme, faţă de 12.001 vehicule în perioada similară din 2017. Creşteri semnificative s-au înregistrat luna trecută şi în Polonia (64,3%) şi Lituania (58,5%).
În mod obişnuit, august este luna cu cele mai scăzute vânzări pe parcursul unui an, dar piaţa auto europeană a raportat un avans semnificativ, de 31,2%, la 1,13 milioane de vehicule. Cea mai probabilă explicaţie pentru această creştere excepţională o reprezintă introducerea noilor proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP), care se aplică tuturor maşinilor înmatriculate de la 1 septembrie. Prin urmare, unii producători auto au oferit clienţilor vehicule la preţuri atractive înaintea datei de 1 septembrie. Ca rezultat, în multe state europene au fost înregistrate creşteri de peste 10% ale vânzărilor, se arată în comunicatul ACEA.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările, potrivit sursei citate.
În rândul primelor cinci pieţe europene, livrările au scăzut luna trecută în Germania şi Italia - cu 5,8% şi, respectiv, 2,8%, în timp ce Spania (7,2%), Marea Britanie (3,4%) şi Franţa (0,1%) au raportat creşteri, arată datele ACEA.
Toate marile pieţe auto europene au contribuit pozitiv la creşterea generală din august, în special Spania (48,7%), Franţa (40%), Germania (24,7%), Marea Britanie (23,1%) şi Italia (9,5%), conform datelor ACEA.