Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanţi ai Guvernului, lideri şi specialişti din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerţ electronic în economia României, conform unui comunicat remis redacţiei. Dezbaterile au avut loc în cadrul evenimentului dedicat Zilei naţionale a comerţului electronic, instituită prin Legea 144/2020.
Conform comunicatului, la dezbaterea organizată de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) au participat, printre alţii, Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, preşedintele ANCOM, Valeriu Zgonea, deputatul George Tuţă, preşedintele comisiei parlamentare speciale pentru automatizare şi viitorul muncii, deputatul Andi Cristea, raportor al APCE pentru Metaverse. Discuţiile au vizat subiecte precum beneficiile plăţilor electronice asupra consolidării economiei digitale a României, aşteptările consumatorului român de la magazinul viitorului, perspectivele comerţului electronic în Metaverse, precum şi infrastructura de telecomunicaţii şi internet. De asemenea, participanţii au aflat informaţii la zi despre inovaţiile produse de companii precum eMAG, Altex şi Cargus, soluţii puse la dispoziţia companiilor româneşti care urmăresc dezvoltarea şi internaţionalizarea.
În intervenţia sa, ministrul Bogdan-Gruia Ivan a insistat asupra importanţei parteneriatului public-privat, anunţând o iniţiativă legislativă în acest sens şi oferindu-şi sprijinul pentru ca tot mai multe companii româneşti de comerţ electronic sau tehnologie să se internaţionalizeze.
În cadrul evenimentului s-a discutat şi despre influenţa pe care comerţul electronic o are asupra altor sectore economice, cum ar fi cel de curierat.
"Sectorul de ecommerce a avut un impact decisiv pentru întregul ecosistem de business din România, a generat schimbare prin inovaţii digitale şi a oferit consumatorilor români experienţe unice. Ne bucură şi ne onorează apartenenţa la comunitatea ARMO şi oportunitatea de a contribui la creşterea acestui sector Vom continua să investim în excelenţă operaţională şi soluţii de livrare, pentru a consolida parteneriatul pe care îl avem cu magazinele online şi clienţii acestora", a declarat Oana Mandicescu, chief sales officer Cargus.
Potrivit preşedintelui ANCOM, Valeriu Zgonea, comerţul electronic a generat în România în 2022 180 de milioane de trimiteri, reprezentând 78% din totalul traficului poştal.
Deputatul Andi Cristea a declarat că, din punctul său de vedere, timpul este cea mai importantă resursă pe care o avem, iar acesta este şi motivul pentru care este un client fidel al magazinelor online, iar Oana Antohe a prezentat soluţiile tehnice pe care eMAG Marketplace le pune la dispoziţia antreprenorilor care aleg să vândă prin intermediul acestei platforme, astfel încât aceştia să depăşească toate obstacolele pe care le-ar fi întâmpinat la intrarea pe o piaţă străină.
Monica Ciolănel a prezentat în intervenţia sa tehnologia pe care Altex a folosit-o pentru a deveni un comerciant omnichannel şi pe care o pune la dispoziţia companiilor care activează pe marketplace-ul său, în timp ce Bogdan Pătru a prezentat măsuri adoptate de alte state europene pentru promovarea plăţilor electronice, ce au avut ca efect creşterea încasărilor la bugetele statelor respective.
Înregistrarea panelului I din cadrul evenimentului poate fi vizionată aici:
https://youtu.be/HFLoabou3EI
Înregistrarea panelului II din cadrul evenimentului poate fi vizionată aici:
https://youtu.be/xoRDXIggg1o
Evenimentul a fost organizat cu sprijinul Mastercard, eMAG, Cargus, Altex, VTEX. Parteneri ai evenimentului au fost GPeC şi KAFUNE. Parteneri media: AGERPRES si WALL-STREET.ro