Bogdan Nicolae Stan îl înlocuieşte pe Dragoş Doroş la conducerea ANAF

A.S.
Ziarul BURSA #Macroeconomie / 13 ianuarie 2017

 Bogdan Nicolae Stan îl înlocuieşte pe Dragoş Doroş la conducerea ANAF

Fostul şef al ANAF Gelu Diaconu: "Încasările la buget în februarie şi martie, compromise cu minim 5%, din cauza închiderii Unităţii de Imprimare Rapidă"

-----

Actualizare 15:27

Prim-ministrul ţării noastre, Sorin Grindeanu, l-a numit la şef la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pe Bogdan Nicolae Stan, fost şef al Direcţiei de Control şi Antifraudă din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, potrivit Digi24.

Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial.

Numirea intervine în urma demisiei lui Dragoş Doroş, fostul şef al ANAF, care a renunţat la funcţie joi seară, după ce premierul anunţase că va face o evaluare a activităţii Fiscului. Demisia lui Doroş are loc în plin scandal legat de estimările privind veniturile încasate la buget în 2016.

Preşedintele Fiscului are rang de secretar de stat. Anterior, Bogdan Nicolae Stan a mai activat şi în cadrul ANAF Ilfov.

(J.F.)

-------

Actualizare 11:01 Dragoş Doroş a confirmat că şi-a dat demisia de la şefia ANAF

(M.I.)

-------

Actualizare 07:33

Dragoş Doroş a demisionat de la şefia ANAF, au declarat surse din Ministerul de Finanţe, potrivit unor surse din presă.

Doroş a fost numit la conducerea instituţei la începutul lunii martie 2016.

(M.I.)

-------

Există un proces de evaluare a performanţei conducerii actuale a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), a declarat, ieri, Ministrul Finanţelor, Viorel Ştefan.

"Suntem în proces de evaluare a performanţei actualei conduceri a ANAF şi vom lua măsuri în consecinţă în cel mai scurt timp", a mai spus ministrul.

Înaintea acestei intervenţii pe care ministrul Finanţelor a avut-o în cadrul şedinţei de Guvern, premierul Sorin Grindeanu a subliniat importanţa unei funcţionări foarte bune a ANAF. "Cred că e extrem de important ca ANAF să funcţioneze foarte bine, astfel încât gradul de colectare să fie unul ridicat", a afirmat Grindeanu.

Veniturile colectate de ANAF (peste 80% din totalul veniturilor bugetare), cel puţin pentru primul trimestru, vor fi departe de aşteptări, este de părere Gelu Diaconu, fostul şef al ANAF, încasările pe lunile februarie şi martie fiind compromise cu minim 5%.

Domnia sa explică: "În cadrul ANAF, funcţionează o entitate complet automatizată/informatizată numită Unitatea de Imprimare Rapidă (UIR).

Aceasta editează notificări către contribuabili, de regulă către cei care nu se conformează voluntar (somaţii, popriri bancare, decizii de calcul accesorii, decizii de impunere/regularizare anuală, notificări obligaţii restante etc.). Se transmit lunar notificări la peste 1,2 milioane de contribuabili. Este un proces complet neutru, obiectiv, integral automatizat. Lună de lună, consecinţa acestor notificări, care în cele mai multe situaţii înseamnă iniţierea procedurii de executare silită, o reprezintă încasarea unor debite care au ca pondere circa 5-10% din totalul încasărilor lunare ale ANAF (diferenţa de 90-95% provine din conformarea voluntară)".

Potrivit fostului şef ANAF, această unitate s-a închis pe 24 decembrie 2016 întrucât nu a fost asigurată achiziţia de servicii de mentenanţă/hârtie/consumabile.

Domnul Diaconu menţionează: "În situaţia în care, după deschiderea creditelor bugetare, se va relua procesul de achiziţie, acesta va dura cel puţin 60 de zile. Ne întâlnim în trimestrul doi cu aceeaşi situaţie de blocaj, ceea ce este inadmisibil. Între timp, fiecare unitate de administrare fiscală va asigura derularea manuală a acestui proces, ceea ce este imposibil. Vă enumăr câteva din motive:

- reorganizarea ANAF din 2013 a redimensionat activitatea de colectare şi executare silită a unităţilor fiscale ţinând cont de tipărirea centralizată a actelor administrativ fiscale, fapt ce face imposibilă realizarea acestei activităţi, în termenele prevăzute de lege, de către personalul rămas în structurile de administrare fiscală;

- întârzierea comunicării actelor administrativ fiscale către contribuabili cu efect imediat în întârzierea colectării veniturilor bugetare;

- întârzierea actualizării sau chiar neactualizarea bazelor de date locale cu informaţiile despre comunicarea sau returul notificărilor predate la poştă, urmare a operaţiunilor manuale greoaie de actualizare. În cazul actualizării cu întârziere/neactualizării informaţiilor privind comunicarea somaţiilor, aceasta poate duce la prelungirea nejustificată a termenului de la care se poate începe executarea silită;

- unităţile fiscale teritoriale nu au alocat fonduri pentru achiziţionarea de hârtie A4, plicuri cu confirmare de primire, tonere pentru imprimante, servicii poştale dimensionate la volumul de notificări care au fost, până acum, procesate masiv prin Unitatea de Imprimare Rapidă (iar finalizarea unor proceduri legale de achiziţie pentru aceste bunuri şi servicii dureză între 30 şi 60 de zile!)".

Prin suspendarea temporară a activităţii UIR, domnul Diaconu spune că sunt şi alte consecinţe deosebit de grave în afara impactului negativ nemijlocit asupra colectării:

- arhiva electronică va fi lipsită de documentele transmise direct de către unităţile de administrare fiscală;

- de la înfiinţare până în prezent, în cadrul UIR, s-a realizat o bază de date centrală de documente fiscale tipărite şi de confirmări de primire şi plicuri retur aferente, cu efect direct în scăderea costurilor de tipărire prin eliminarea exemplarului 2 şi arhivarea electronică a tututor actelor de executare silită şi de administrare;

- costul fiecărei trimiteri poştale va creşte de la 3,50 lei cât este în prezent la peste 5 lei; eliminarea accesului uşor al inspectorilor fiscali la imaginea scanată a acestor docuemente precum şi a posibilităţii de refacere facilă a tuturor actelor administrativ-fiscale;

- suspendarea transmiterii popririlor bancare/ridicărilor de popriri centralizat, în loturi (colete) unice care conţin toate popririle bancare, emise zilnc de către toate unităţile fiscale teritoriale către o banca comercială; suspendarea transmiterii fişierului electronic aferent acestor colete şi implicit suspendarea preluării imediate, lotizat şi integral de către băncile comerciale (prin funcţii informatice specifice) a informaţiilor privind popririle / ridicările de popriri cu efect nemijlocit în scăderea ratei de valorificare a acestora din sumele aflate în conturile poprite;

- nerespectarea condiţiilor contractuale privind prestarea de servicii poştale de către oficiul poştal al CN Poşta Română aflat în incinta UIR, precum şi concedierea de către CN Poşta Română a personalui angajat, dedicat acestei activităţi ( 30 de persoane) ca urmare a suspendării temporare a activităţii.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb