BOSTON CONSULTING GROUP:  Priorităţi pentru protejarea afacerii şi a angajaţilor pe timpul pandemiei COVID 19

D.F.
Companii / 7 aprilie 2020

Priorităţi pentru protejarea afacerii şi a angajaţilor pe timpul pandemiei COVID 19

Viteza de răspândire a noului coronavirus şi riscurile medicale asociate acesteia au determinat managerii de companii din toată lumea să se adapteze din mers, pentru a face faţă unui context complet diferit, arată un comunicat remis Redacţiei.

O bună parte a acestor măsuri au fost luate reactiv, însă vor continua să fie relevante pe termen mediu sau lung, contribuind la depăşirea cu succes a perioadei actuale, dar şi la o pregătire temeinică pentru crizele viitoare. Specialiştii Boston Consulting Group - companie de consultanţă în management cu peste 50 de ani de expertiză la nivel global, au analizat situaţia actuală şi au identificat cateva aspecte prioritare, ce pot proteja afacerile şi echipele, pe perioada pandemiei.

1. Accelerarea practicii de smart work (muncă inteligentă). În această perioadă, multe companii au constatat că se poate lucra productiv şi de la distanţă. În plus, angajaţii, care cereau de multă vreme un mod de lucru mai flexibil, au avut ocazia să beneficieze mai rapid de o astfel de soluţie. Mulţi au observat că interacţiunea inter-umană este importantă, dar nu este necesară întotdeauna - o concluzie relevantă şi pe termen mediu şi lung, ce susţine permanentizarea unui mod de lucru mai flexibil, în anumite situaţii. În acest sens, însă, trebuie asigurate conditiile necesare pentru activităţile care pot fi derulate de acasa, pentru a garanta continuitatea operaţiunilor, precum şi protecţia angajaţilor. Companiile trebuie să pună la dispoziţie cadrul de lucru necesar - de la training-uri şi obiective de atins, la echipamente şi suport tehnic şi să rămână alături de angajaţi pe întreg parcursul acestei perioade. De asemenea, politicile legate de deplasări şi primirea vizitelor vor fi adaptate, limitându-se la strictul necesar. Un mod de lucru agil este posibil, chiar şi în mediul virtual.

2. Implementarea unor noi reguli pentru sănătate şi igienă. Finalul perioadelor de izolare nu va aduce cu sine şi eliminarea regulilor de sănătate şi igienă, ci dimpotrivă - va fi nevoie să definim şi să implementăm nişte reguli cât mai clare. O serie de lucruri simple, pentru cei ce sunt inca prezenti, la locul de munca, precum: rearanjarea mobilierului, pentru a asigura distanţarea socială dintre angajaţi; organizarea şedinţelor în grupuri mai restrânse; furnizarea de alternative de transport sau asigurarea unor echipamente de bază, cum ar fi gelurile antibacteriene pentru mâini sau măştile, pot face o diferenţă semnificativă şi vor încuraja membrii echipei să se simtă în siguranţă.

3. Echipele şi talentele trebuie protejate. Următoarele luni vor fi o provocare pentru mediul de business - volatilitatea va determina scăderi şi,-sperăm, pentru cât mai multe companii - reveniri accelerate ale volumelor. Multe companii se gandesc la modele de business noi, pentru care volumele sunt greu de anticipat la început. De aceea, în prima etapă, managerii trebuie să decidă care sunt angajaţii şi competenţele cheie în peridoada de criză şi să ofere tot sprijinul posibil pentru susţinerea acestora, având în acelaşi timp în vedere şi soluţii alternative, precum recooptarea foştilor angajaţi sau a celor care s-au pensionat. În paralel, companiile ar trebui să pună la dispoziţia membrilor echipei soluţii digitale pentru învăţare continuă sau, de ce nu, pentru recalificare ori pentru dezvoltarea competenţelor digitale atât de necesare.

4. Flexibilitate - în programul de lucru, dar nu numai. Tot din cauza variaţiilor bruşte, companiile sunt nevoite să gestioneze echipele cât mai proactiv, pentru a nu bloca un număr prea mare de angajaţi atunci când business-ul scade, dar trebuie să fie totodată pregătite să extindă rapid formula de lucru, atunci când volumele revin. Soluţia este o abordare pe bază de scenarii: pornind de la o analiză atentă a situaţiei şi a modului în care aceasta ar putea afecta compania, o serie de politici flexibile se pot dovedi soluţia salvatoare: de la reorganizarea echipei şi a fluxurilor de lucru, la atragerea unor angajaţi pe perioadă determinată sau reinventarea procedurilor de recrutare.

5. Sinceritate şi empatie: pentru a traversa cu succes această perioadă, angajaţii au nevoie să ştie că se pot baza întru totul pe angajatorul lor. Pe de altă parte, punctele de vedere ale angajaţilor şi aşteptările acestora pot fi repere extrem de utile pentru companii. Acum, mai mult ca oricând, comunicarea internă trebuie să fie sinceră şi să se plieze cât mai bine pe profilul angajaţilor, anticipând modul în care aceştia vor reacţiona la primirea unui anumit tip de informaţii şi eliminând sentimentul de incertitudine. De asemenea, managerii trebuie să aibă disponibilitatea de a analiza cazul particular al fiecărui angajat şi să încerce să găsească rezolvări specifice la problemele cu care respectivul membru al echipei se confruntă.

6. Un colectiv unit, în orice situaţie: Angajaţii şi familiile acestora sunt direct vizaţi de schimbările şi politicile adoptate de către o companie. De aceea, managerii trebuie să îi asigure, în mod constant, de sprijinul oferit şi să inspire, prin exemplul propriu, un comportament solidar şi empatic. Chiar dacă membrii echipei se află în locaţii diferite, o comunicare sinceră şi un dialog constructiv, în cadrul unei comunităţi virtuale, pot fi la fel de importante pentru a depăşi momentele dificile.

7. Digitalizarea pe care o aşteptam în viitor se întâmplă chiar acum: Investiţiile în tehnologie, pe care companiile le aveau în vedere pentru anii următori, se cer devansate şi îşi dovedesc anticipat utilitatea. De la echipamente hardware care fac posibilă munca de acasă, aşa cum sunt telefoanele inteligente, laptop-urile sau căştile şi până la soft-uri pentru videoconferinţe sau transfer de fişiere, digitalizarea modului de lucru este o prioritate. În plus, companiile trebuie să asigure, odată cu aceste soluţii digitale, şi echipe de suport care să poată interveni în mod prompt, ori de câte ori este nevoie.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb