Conflictul armat din Ucraina are consecinţe asupra turismului din Antalya, una dintre cele mai populare destinaţii de vacanţă pentru turiştii români, dar mai ales pentru cei ruşi şi ucraineni, în condiţiile în care se estimează că numărul vizitatorilor din cele două ţări va scădea drastic în acest an, arată o analiză realizată de TUI Travel Center, franciza românească a TUI Group, turoperatorul nr. 1 mondial, conform unui comunicat remis redacţiei. Astfel, se estimează că Antalya va primi cu aproximativ 75% mai puţini turişti din Rusia faţă de anul trecut, în vreme ce dinspre Ucraina nu se vor înregistra sosiri turistice. În acest context, e de aşteptat ca tarifele pentru vacanţele all inclusive în resorturile din Antalya să scadă, pentru că hotelierii turci vor urmări să umple locurile lăsate libere de turiştii din cele două ţări şi să atragă cu preţuri mai mici vizitatorii din alte zone.
Potrivit sursei citate, "Rusia şi Ucraina se numără printre ţările care generează cei mai mulţi turişti Antalyei; în 2019, de pildă, înainte de pandemie, a fost înregistrat un record: nu mai puţin de 5,5 milioane de ruşi şi-au făcut vacanţele în Antalya, fiind pe primul loc în top, iar din Ucraina au ajuns peste 800.000 de vizitatori, ţara plasându-se pe a treia poziţie. În 2022, pe baza evaluării făcute în acest moment, e de aşteptat numărul lor să scadă dramatic. De aceea, hotelierii turci se vor concentra în acest sezon şi mai mult pe atragerea de turişti din ţări precum România, dar şi din vestul Europei, şi e posibil să asistăm la ajustări de preţ pentru vacanţe, dar fără a putea avansa o anumită cifră", afirmă Ştefan Leontin Joos, general manager TUI Travel Center.
De altfel, pe baza rezervărilor făcute până în prezent de turiştii români, Antalya rămâne destinaţia de vacanţă favorită pentru sezonul estival 2022.
"Deşi 2022 începuse promiţător pentru turism, războiul de la graniţele noastre a temperat rezervările Early Booking la finalul lunii februarie şi, parţial, în martie, nivelul putând fi comparat cu cele două luni de stare de urgenţă din 2020, la debutul pandemiei de coronavirus. Însă, treptat, speranţa că acest conflict se va încheia curând i-a determinat pe români să revină la planurile de vacanţă, aşa încât ritmul rezervărilor a fost reluat, deşi încă destul de timid", menţionează Ştefan Leontin Joos.
Pe lângă Antalya, în topul destinaţiilor căutate de români în această perioadă pentru vacanţa de vară se află şi insulele greceşti (Creta, Rhodos, Zakynthos), dar se constată o creştere a solicitărilor şi pe segmentul destinaţiilor exotice (Caraibe, Africa - Zanzibar în special, Asia). Majoritatea rezervărilor făcute în această perioadă sunt pentru sezonul estival, însă mulţi români îşi cumpără vacanţe de 7 nopţi, cu zbor charter, şi pentru perioada sărbătorilor pascale. În ceea ce priveşte tipul de pachet selectat, predomină cererile pentru all-inclusive, dar au revenit în actualitate şi vacanţele de tip city break, în care turistul optează doar pentru cazare şi mic dejun, subliniază sursa citată.
Franciza TUI este activă în ţara noastră sub brandul TUI TravelCenter, are o reţea proprie de agenţii, un site dedicat, o echipă de vânzare şi conducere proprii. Site-ul dedicat TUI - www.tuitravelcenter.ro -şi integrează atât produsele turistice ale TUI, cât şi produsele altor agenţii.
TUI Group, operează în aproximativ 180 de destinaţii de pe mapamond. Grupul reuneşte peste 380 de hoteluri premium, precum RIU, TUI Magic Life, Robinson şi TUI Blue, 1.600 de agenţii de turism pe întregul continent european, cinci companii aeriene de agrement europene, cu aproximativ 150 de aeronave moderne pentru transport lung şi mediu, 17 nave de croazieră, de la navele de lux MS Europa şi MS Europa 2 până la flota "Mein Schiff" a TUI Cruises şi vasele Marella Cruises din Marea Britanie, se menţionează în comunicat.