Xiaomi Corporation a anunţat rezultatele sale consolidate neauditate pentru cele trei luni încheiate la 30 septembrie 2023. Prin implementarea fermă a strategiei sale de operare axată pe "duala accentuare a mărimii şi rentabilităţii" şi strategia de premiumizare, Xiaomi a crescut semnificativ atât veniturile, cât şi rentabilitatea, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, grupul a înregistrat prima creştere trimestrială a veniturilor în termeni anuali în ultimele şase trimestre, cu profitul trimestrial atingând un vârf de doi ani. În al treilea trimestru al anului 2023, veniturile totale ale grupului au ajuns la 70,9 miliarde RMB. Profitul net ajustat a atins 6 miliarde RMB, în creştere cu 182,9% YoY. Profitul net ajustat al Grupului pentru primele trei trimestre a fost de 1,7 ori mai mare decât totalul anului trecut, depăşind estimările pieţei.
Fondatorul, Preşedintele şi CEO-ul Xiaomi Corporation, Lei Jun, a stabilit un nou obiectiv pentru perioada 2020-2030 în octombrie anul acesta. Sub noul său obiectiv, Grupul se angajează să facă investiţii sustenabile în tehnologiile de bază fundamentale şi să devină un lider în domeniul în continuă evoluţie al tehnologiilor de vârf globale. Acesta subliniază angajamentul puternic al Xiaomi faţă de investiţiile în cercetare şi dezvoltare ("R&D"). În al treilea trimestru al anului 2023, cheltuielile de R&D ale Xiaomi au ajuns la 5 miliarde RMB, în creştere cu 22,0% YoY. Personalul de R&D a crescut, ajungând să reprezinte peste 53% din totalul forţei de muncă. Grupul şi-a actualizat strategia de la "Smartphone x AIoT" la "Human x Car x Home" şi a dezvăluit noul său sistem de operare Xiaomi HyperOS, integrând toate nevoile consumatorilor într-un ecosistem inteligent, de la dispozitive personale la produse inteligente pentru casă şi mobilitate inteligentă.
Xiaomi a pus în aplicare eficient strategia sa de "duală accentuare a mărimii şi rentabilităţii". În al treilea trimestru al anului 2023, marja brută a grupului a ajuns la 22,7%, marcând o creştere timp de patru trimestre consecutive. Inventarul total a fost de 36,8 miliarde RMB, în scădere cu 30,5% YoY, atingând cel mai scăzut nivel din ultimele unsprezece trimestre. Reducerea a permis Xiaomi să-şi adapteze flexibil strategia de afaceri în raport cu cerinţele în continuă evoluţie ale industriei. Până la 30 septembrie 2023, resursele de numerar ale grupului au continuat să crească, atingând un nivel record de 127,6 miliarde RMB, oferind o bază solidă pentru inovarea Xiaomi.