Lunet Studio SRL, companie românească din domeniul opticii medicale, a înregistrat în primele şase luni din 2024 o creştere cu 72% a cifrei de afaceri, până la 2,3 milioane de lei, comparativ cu perioada similară din 2023. Profitul net obţinut de companie a fost de 224 mii lei, susţinut de deschiderea celui de-al treilea magazin şi optimizări ale proceselor interne.
Cu un portofoliu diversificat de peste 200 de modele de ochelari de vedere şi de soare, Lunet gestionează întregul lanţ valoric, de la design şi asamblare, control optometric până la vânzare şi logistică. Un punct cheie în succesul Lunet este modelul de afaceri integrat, care oferă o experienţă premium la un preţ de bază fix. În patru ani de activitate, compania a deschis trei magazine concept, două în Bucureşti şi unul în Cluj, în care designul funcţional se îmbină cu servicii de calitate. În relaţia cu clienţii, compania pune accent pe inovaţie şi accesibilitate, şi a dezvoltat opţiunea de "home-try-on" prin care clienţii pot proba acasă gratuit 4 modele de rame - un serviciu unic în România. Valoarea totală a investiţiilor depăşeste 3 milioane de lei de la fondarea companiei în 2019, susţinute de misiunea companiei de a crea un mediu în care optica medicală se completează armonios cu designul de produs.
Alexandru şi Ştefan Gugurel, Cofondatori şi Co-CEO:
"Fiecare deschidere de magazin a confirmat rapid apetitul publicului pentru produsele Lunet, până în prezent deservind peste 17.000 de clienţi. Am crescut de 2,5 ori veniturile în ultimii trei ani şi am menţinut ritmul şi în prima parte a anului. Suntem o companie profitabilă, iar gestionarea completă a procesului - de la design şi asamblare, la control optometric, vânzare şi logistică - ne permite să obţinem o marjă brută solidă. Am dezvoltat propriul software şi am automatizat o mare parte din procesul de livrare, ceea ce a îmbunătăţit eficienţa şi a redus semnificativ timpul şi resursele implicate. Acest model de operare a fost esenţial pentru succesul nostru, completat de colaborarea cu comunitatea creativă locală. Suntem optimişti în privinţa viitorului pieţei de optică medicală şi ne concentrăm pe investiţii strategice pentru a susţine extinderea. În acest moment, analizăm mai multe opţiuni de finanţare, inclusiv accesarea instrumentelor piaţei de capital, pentru a ne sprijini planurile de dezvoltare."
Lunet pune la dispoziţia clienţilor o paletă formată din 23 modele originale de ochelari de vedere şi de soare, interpretate în 200 de variaţii de formă şi culoare, la un preţ de bază unic şi accesibil, cu lentilele incluse în preţ. Lunet nu este doar un brand de optică medicală, ci o manifestare a stilului personal. Fiecare pereche de ochelari este creată pentru a reflecta personalitatea purtătorului, iar brandul continuă să surprindă prin inovaţie şi accesibilitate. În prezent, ochelarii de vedere reprezintă 85% din vânzările Lunet.
În următorii ani, Lunet îşi propune să îşi consolideze prezenţa în piaţa românească prin deschiderea de magazine concept în Bucureşti şi alte oraşe. Strategia de creştere a Lunet vizează o extindere accelerată prin deschiderea simultană a mai multor magazine şi o mai bună capitalizare a tendinţelor de creştere din industria opticii medicale.