Activitatea în sectorul privat din Franţa a înregistrat o expansiune sub aşteptări în aprilie 2015, pe fondul accentuării contracţiei din industria prelucrătoare. Indicele PMI agregat al activităţii a scăzut până la 50,2, de la 51,5 (o valoare sub 50 arată contracţie), în condiţiile în care indicele sectorului serviciilor a scăzut până la 50,8, de la 52,4 în martie 2015. Contracţia industriei prelucrătoare s-a accentuat, pe fondul unei scăderi a indicelui producţiei până la 47,1, cel mai scăzut nivel din ultimele 2 luni, de la 47,6 în luna precedentă. Declinul activităţii industriale a avut loc pe fondul accentuării presiunii asupra marjelor de profit, în condiţiile creşterii preţurilor materiilor prime şi a unei noi scăderi a preţurilor produselor finite.
(Markit Economics)
Activitatea în sectorul privat din Germania s-a temperat neaşteptat în aprilie 2015, conform valorilor preliminare ale indicilor PMI de la Markit Economics, pe fondul scăderii indicelui activităţii din servicii până la 54,4, cel mai scăzut nivel din ultimele 3 luni, de la 55,4 în luna precedentă. Indicele activităţii din industria prelucrătoare a scăzut până la 51,9, cel mai scăzut nivel din ultimele 2 luni, de la 52,8 în luna anterioară (o valoare peste 50 arată expansiune), în condiţiile în care indicele producţiei a scăzut până la 53,9, de la 55,5 în luna precedentă. Expansiunea activităţii din sectorul privat a avut loc pe fondul declinului marjelor de profit, în condiţiile creşterii mai rapide a preţurilor materiilor prime faţă de preţurile produselor finite.
(Markit Economics)
Vânzările retail din Italia şi-au temperat creşterea anuală în februarie 2015, până la 0,1%, de la 1,2% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare neaşteptate, de 0,2%, după un avans de 0,2% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 0,5%, după un avans de 2,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,2%, iar vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 0,3%, după un avans de 0,7% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%.
(Istat)
Vânzările retail din Marea Britanie au scăzut neaşteptat în martie 2015, cu o rată lunară de 0,5%, după un avans de 0,6% în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a temperat până la 4,2%, de la 5,4% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au accelerat creşterea anuală până la 3,5%, de la 1,3% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,4%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 4,5%, de la 6,7% în luna anterioară, pe fondul unui declin lunar de 0,1%.
(ONS)
Comenzile industriale noi din Spania şi-au temperat creşterea anuală în februarie 2015, până la 0,4%, de la 1,3% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,4%, după un declin de 3,7% în luna anterioară. Comenzile pentru bunurile de capital şi-au temperat creşterea anuală până la 8,2%, de la 19,4% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 6%, iar comenzile pentru bunurile de consum şi-au accelerat creşterea anuală până la 2,6%, de la 0,6% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 1,2%.
(INE)