Târgurile de referinţă programate în acest an, prin programul de promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat susţinut de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, bugetate încă din septembrie anul trecut au rămas fără finanţare, potrivit unor surse din mediul de afaceri.
Principalele expoziţii, considerate de asociaţiile de profil ca fiind de referinţă pentru sectoarele lor şi care nu se ştie dacă vor mai avea loc sunt Premiera Vision, Sial Paris, Eurosatory Paris, Farnborough Londra, Prowein Dusseldorf, Mebel Moscova, Hannover Messe, Midest Paris şi Paris Fashion Week. În total sunt înscrise 450 de firme, toate branduri româneşti.
Singurele două târguri care rămân în planul Ministerului şi care vor mai primi fonduri, în vederea promovării exportului de produse româneşti pe pieţele ţintă, sunt cele de mobilă şi produse alimentare.
Sursele din mediul de afaceri implicate susţin că deşi selecţia firmelor care vor participa la târguri a fost făcută de pe 25 mai, iar actele au fost semnate, nu se ştie exact dacă expoziţiile vor mai avea loc.
De când a fost numită în funcţie, Mihaela Voicilă, secretarul de stat al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, a fost mai mult plecată în diferite deplasări în Japonia, China, Grecia şi Portugalia şi în loc să se intereseze de programul de promovare a exportului care include târguri şi expoziţii, va pleca în cursul săptămânii la Londra, potrivit surselor citate.
Datele primite arată că lipsesc aproximativ 12 milioane de lei, sumă care a fost alocată târgurilor.