Perla Harghitei şi-a propus pentru 2023 creşterea cifrei de afaceri cu 18%, până la 148,5 milioane lei şi întărirea poziţiei companiei. Conducerea companiei estimează şi un volum de vânzări cu 11% mai mare faţă de anul 2022, susţinută prin investiţiile în tehnologie şi în dezvoltarea organizaţiei. De la începutul acestui an, evoluţia vânzărilor e conformă cu obiectivul companiei, înregistrând, până în luna mai, creşterea volumului cu 10%.
"Încep să se vadă rezultatele proceselor de optimizare şi eficientizare a activităţii companiei, la care am lucrat împreună cu întreaga echipă în ultimii doi ani. Investiţiile în tehnologie ne ajută să utilizăm mai logic şi mai sustenabil resursele, cu grijă şi responsabilitate faţă de fiecare picătură de apă, astfel încât să putem oferi în continuare consumatorilor noştri apă minerală naturală produsă la standarde europene de calitate.", a declarat Gyarfas Kurko, Preşedintele Consiliului de Administraţie Perla Harghitei.
Anul acesta, Perla Harghitei a bugetat 25 de milioane de lei pentru investiţii în tehnologie. Cele mai importante proiecte vizează sustenabilitatea procesului de producţie, prin creşterea eficienţei liniilor de îmbuteliere a apei minerale naturale. Digitalizarea fabricii din Sâncrăieni, efectuată cu ajutorul tehnologiei de ultimă generaţie din industria băuturilor, permite reducerea la maximum a pierderilor şi utilizarea exclusivă a echipamentelor de ultimă generaţie pentru îmbutelierea apei. Alte 10 milioane de lei sunt destinate extinderii clădirii administrative, cu un spaţiu nou de circa 1500 metri pătraţi, care va fi construit în următorii doi ani.
Compania are în portofoliu brand-urile Perla Harghitei şi Tiva Harghita, iar unitatea de producţie din Sâncrăieni dispune de patru linii de îmbuteliere pentru PET, cu capacitate totală de 50.000 de flacoane pe oră şi o linie pentru sticlă, cu capacitate de îmbuteliere de 14.000 de bucăţi pe oră, spatiu de depozitare de peste 12.000 de paleţi şi posibilitate de încărcare a peste 100 camioane pe zi.
Dezvoltarea liniei de sticlă returnabilă este unul dintre cele mai importante proiecte de sustenabilitate ale companiei, dar şi una dintre cele mai mari provocări ale business-ului: "Apa îmbuteliată în sticlă returnabilă merită să-şi recâştige poziţia în preferinţele consumatorilor, fiind o opţiune mai eficientă atât pentru bugetul acestora, cât şi pentru mediul înconjurător şi generaţiile viitoare. De aceea, suntem determinaţi să găsim o soluţie pentru a creşte comercializarea de apă îmbuteliată în acest ambalaj, pe care am fost nevoiţi să o temporizăm momentan, din cauză că sticla s-a scumpit de trei ori în ultimii doi ani", precizează Magyari Ors, Director General Perla Harghitei. Compania a creat şi un portofoliu de apă în sticlă destinat industriei HoReCa, cu posibilitate de returnare şi refolosire şi derulează campanii de conştientizare a beneficiilor utilizării acestui tip de ambalaj.
În următorii doi ani, compania îşi propune să finalizeze integrarea instrumentelor de digitalizare operaţională şi comercială prin implementarea unui nou sistem integrat ERP, să crească exponenţial dinamica proiectelor de responsabilitate socială şi de mediu şi să îşi consolideze poziţia în piaţă, dezvoltând strategia de afaceri în jurul consumatorului şi a echipei organizaţionale.
Anul trecut, Perla Harghitei a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 125,5 milioane lei şi profit de 14 milioane de lei. Piaţa apelor minerale a rămas pe tendinţă de creştere uşoară în 2022, iar cel mai recent studiu al companiei arată că o persoană consumă, în România, peste 112 litri de apă îmbuteliată pe an. Ţara noastră are peste 2000 de surse de ape minerale naturale, cele mai multe carbogazoase, ceea ce reprezintă o resursă de apă îmbuteliabilă de peste trei miliarde de litri pe an.