Cu o situaţie îngrijorătoare în Statele Unite, unde aproximativ 70% dintre adulţi sunt afectaţi de excesul de greutate, dar şi în Europa unde acest număr trece de jumătate, medicamentele pentru slăbit îşi găsesc cu uşurinţă o piaţă. Tendinţele recente arată că noile medicamente pentru pierderea în greutate şi programele de dietă ar putea ajunge într-un supermarket de lângă dumneavoastră. Cu toate acestea, investitorii nu sunt pe deplin convinşi şi aşteaptă perfecţiune în raportările financiare ale producătorilor de medicamente pentru slăbit, conform unui comunicta remis remis redacţiei.
Gigantul de retail Costco nu a putut rămâne în afara trendului şi a încheiat un parteneriat cu o companie specializată, Sesame, pentru a le oferi clienţilor săi un program pentru pierderea în greutate la preţ redus. În cadrul programului, un medic ar ajuta pacienţii cu sfaturi privind dieta, exerciţii fizice şi modificări ale stilului de viaţă, dar va putea să şi prescrie medicamente, se arată în postarea de pe blogul companiei. Asistăm la aceeaşi tendinţă şi în sălile de sport. La sfârşitul anului trecut, Jeff Zwiefel, directorul de operaţiuni al Take Life Time, a declarat, de exemplu, că lanţul de săli de sport va face un program pilot de prescriere a medicamentelor de acest tip pentru membri.
Toate acestea ar trebui să însemne veşti bune pentru Novo Nordisk şi Eli Lilly, principalii producători de medicamente pentru diabet şi slăbit. Novo Nordisk continuă să înregistreze rezultate financiare solide. Vânzările de produse pe bază de GLP-1 pentru diabetul de tip 2 (Rybelsus, Ozempic şi Victoza) au crescut cu 32% în prima jumătate a anului, Ozempic reprezentând aproape 79% din vânzările totale ale categoriei. Cu toate acestea, acest lucru nu s-a tradus în performanţa preţului acţiunilor după raportarea financiară. Aşteptările au fost mari pentru Novo Nordisk, iar cu o evaluare mare, de 37 de ori, a indicatorului preţ pe profit, investitorii se aşteaptă la rezultate "aproape de perfecţiune". De data aceasta, vânzările de Wegovy (medicamentul aprobat pentru scăderea în greutate) nu au fost pe măsura aşteptărilor analiştilor, în ciuda unei creşteri anuale de 74% a vânzărilor sale în prima jumătate a acestui an. Ca urmare, preţul acţiunilor a scăzut cu 8% în timpul sesiunii de tranzacţionare de ieri.
Dar tratamentul pentru diabet cu GLP-1, Ozempic şi tratamentul pentru pierderea în greutate Wegovy continuă să stea la baza creşterii companiei, cele două produse de succes reprezentând acum aproape 60% din veniturile Novo Nordisk.
Conducerea companiei a anunţat a doua revizuire în creştere a estimărilor de vânzări pentru acest an, aşteptându-se acum ca pentru întregul an 2024 acestea să crească cu 22-28%. Cu toate acestea, creşterea profitului operaţional pentru 2024 este redusă la 20-28%, faţă de 22-30%, cât s-a anunţat anterior. Compania are, de asemenea, un program solid de cercetare şi dezvoltare pentru a îmbunătăţi produsele sale de pierdere în greutate şi diabet. Există chiar noi speranţe că Ozempic ar putea proteja împotriva bolii Alzheimer în urma unui studiu privind un medicament precursor.
În clasamentul mondial al marilor companii farmaceutice, Novo Nordisk ocupă locul al doilea, cu o capitalizare de piaţă de 534 de miliarde de dolari. Pe primul loc se află concurentul său principal de pe această piaţă, Eli Lilly, cu 697 de miliarde de dolari. Investitorii sunt îngrijoraţi că competiţia dintre aceste două companii se intensifică, deoarece Eli Lilly a înregistrat, de asemenea, o creştere a cererii pentru medicamentele sale GLP-1 Zepbound şi Mounjaro. Şi raportarea financiară a arătat că veniturile Eli Lilly în T2 2024 au crescut cu 36%, susţinute exact de medicamentele de mai sus, preţul acţiunii crescând cu 10% în predeschiderea bursei.
Pe platforma eToro, Novo Nordisk este la nivel global a 156-a cea mai deţinută acţiune, dar a fost a 18-a companie cu cea mai mare creştere a deţinătorilor de acţiuni pe parcursul ultimului trimestru. În acelaşi timp, Eli Lilly este a 173-a cea mai deţinută acţiune.