Circa 20% din clienţii vizaţi de Banca Comercială Română (BCR) au aderat la programul "Scade rata", lansat de instituţia de credit la începutul lui septembrie.
Până în prezent, 10.000 de clienţi au semnat oferta BCR de reducere, cu o medie de 20% (scăderea este cuprinsă între 15% şi 40%), a ratelor lunare, potrivit unui comunicat de presă. În portofoliul Băncii Comerciale Române sunt 50.000 de clienţi care se încadrează în segmentul vizat de această ofertă, potrivit Danei Demetrian, vicepreşedinte executiv Retail&Private Banking, BCR.
Programul prevede o dobândă fixă de 4,95% timp de cinci ani sau 5,95% timp de zece ani, ulterior clienţii urmând să plătească o dobândă variabilă, alcătuită dintr-o marjă fixă de 3% plus Euribor la şase luni (dacă împrumuturile sunt în lei se va aplica indicele ROBOR la 6 luni). Pentru creditele de consum cu ipotecă dobânda va fi mai mare cu 1%. Oferta băncii include şi o asigurare de viaţă gratuită pe perioada de derulare a creditului.
Condiţiile de mai sus se aplică inclusiv împrumuturilor noi, dar îi vizează şi pe clienţii altor bănci, care îşi pot refinanţa, în acest mod, creditele. Aceştia nu vor plăti niciun fel de comisioane în momentul refinanţării, singurele plăţi urmând să fie efectuate pentru documentele necesare evaluării imobilelor puse garanţie, a spus, recent, reprezentantul băncii.
Printre debitorii care au semnat că acceptă această ofertă sunt şi clienţi care aveau acţiuni în instanţă împotriva băncii şi care au renunţat la litigii, ne-a declarat Alexandru Berea, director executiv al Direcţiei Juridice din BCR.
Domnia sa ne-a precizat: "Nu mai vrem litigii. Nu acceptăm ca aceia care semnează oferta noastră să mai aibă în continuare procese în justiţie. Cei care au acţiuni în instanţă, dacă doresc să beneficieze de program, trebuie să renunţe la litigii. Oamenii care au acceptat oferta au făcut acest lucru. Vrem să închidem litigiile şi să avem o relaţie normală cu clienţii, or o relaţie normală nu înseamnă să-ţi dai în judecată contrapartida".
Potrivit comunicatului bancii, "clienţii care au acceptat oferta BCR sunt preponderent bărbaţi (66%), de 44 ani (vârsta medie la data refinanţării creditului), din mediul urban (Bucureşti), căsătoriţi (82%), cu studii universitare şi venituri peste medie (...). Sunt de profesie ingineri, economişti sau funcţionari publici. Cunoştinţele lor financiare sunt bune şi foarte bune, cunosc şi utilizează produsele bancare (utilizează, în medie, 3 produse bancare) fiind axaţi pe plăţile prin intermediul internet banking-ului".
Dana Demetrian a precizat că această ofertă, parte a unui amplu program prin care banca urmăreşte să-şi fidelizeze clienţii, reprezintă "o recalibrare a costurilor".
Domnia sa a declarat că banca va suporta costuri de circa 200 milioane euro în urma implementării acestui program, banii urmând să fie recuperaţi prin "eficienţă de costuri şi profituri".
Oferta BCR a fost prezentată, în premieră, de Ziarul BURSA, în cadrul unui interviu de la începutul lunii iunie pe care ni l-a acordat Tomas Spurny, CEO al BCR la vremea respectivă.
Atunci, şeful băncii ne-a declarat: "Facem trei lucruri: conversia creditului (n.r. din valută în lei), reducem dobânda la un nivel adaptat condiţiilor actuale, iar, în al treilea rând, în funcţie de comportamentul de plată al clientului pe viitor, acordăm anumitor persoane o reducere la principalul creditului, pentru a le încuraja să ramburseze creditul prin diminuarea ratei lunare.
Am testat programul pe aproximativ 200 de clienţi, avem rezultate foarte bune şi pentru noi este critic, în momentul de faţă, ca, în a doua jumătate a anului, să vedem cum putem să aplicăm acest program unui număr cât mai mare de oameni. Vreau să subliniez că, dacă debitorul are un credit la care nu a mai plătit nimic de doi ani, atunci nu se va încadra pentru acest program.
În cazul în care o altă persoană are un credit similar şi a încercat să ne achite nişte bani în decursul aceleiaşi perioade, vom aborda altfel lucrurile. Sunt diferite situaţii şi unii oameni, din nefericire, încearcă să profite de această situaţie. Vrem să fim siguri că programul se adresează oamenilor care merită".
Într-un comunicat remis, recent, de Banca Comercială, reprezentanţii băncii subliniază: "BCR are o strategie de închidere amiabilă a litigiilor de peste doi ani de zile. (...) Majoritatea clienţilor au acceptat ofertele de reconciliere ale băncii, însă clienţii rămaşi în litigii a trebuit să plătească cheltuieli de judecată, ca urmare a pierderii proceselor. (...) Soluţia de bun simt pentru orice situaţie dificilă intervenită în relaţia contractuală este comercială, nu litigioasă".
1. ATENTIE !!
(mesaj trimis de anonim în data de 16.10.2015, 09:07)
NU MAI LUATI CREDITE DE LA CAMATARI (BANCI).
DUPA CE SEMNATI DEVENITI SCLAVII LOR PENTRU TOATA PERIOADA DE CREDITARE.
MII DE ROMANI SIMT ASTA PE PIELEA LOR.
ALEGE SA NU DEVII SCLAV.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.10.2015, 09:44)
cat de disperati sunt cei de la BCR daca in fiecare zi baga cate un articol cu vrajeala ca lumea semneaza reduce ratele cred ca nu semneaza nimeni si merg la prosteala
3. fără titlu
(mesaj trimis de Inselat de Bcr în data de 16.10.2015, 11:46)
Optati pentru orice banca,mai putin BCR! I se mai spune si Banca Camatarilor Romani! Banca la care multi din stafful Bnr detin actiuni, iar sub "supravegherea" acestora, dupa ce iei creditul iti cer si pielea de pe tine!
4. BCR nu e Alba ca zapada!!!
(mesaj trimis de Client AAA în data de 16.10.2015, 12:57)
Da' ce-a sporit grija fata de clienti de cand cu procesele astea!Cand astia de care vor sa scape,clientii grupurilor cu care se afla in litigii au chemat la conciliere n-a raspuns!BCR vrea sa ramana cu ce a furat pana acum si sa se asigure ca nu mai ridica nimeni ciocul. Dar cat e de legala aceasta conditionare de a renunta la litigii? Pai oamenii vor sa fie despagubiti pentru ce au platit in mod nedatorat si ilegal, pentru abuzurile din contracte derulate pana acum si incetarea acestora de acum incolo.Si daca se constata ca si aceste oferte contin abuzuri?Cum isi permite BCR sa ingradeasca accesul la justitie al consumatorilor?BCR n-a fost un partener corect si n-a manifestat deschidere in relatia cu clientii. A incalcat,sub obladuirea BNR (alt hot!) legislatie nationala si europeana cat cuprinde si acum vrea sa bage gunoiul sub pres?!Aceasta precipitare nu inseamna decat ca e cu un picior in groapa iar daca justitia isi va face treaba BCR se duce dracului cu totul! Frati romani, fugiti de BCR! E ultima si cea mai paduchioasa dintre banci, chiar si acum cand se inneaca! Sunteti mainile care o trag si o mentin la mal sa poata respira, dati-i drumul!
5. fără titlu
(mesaj trimis de remus în data de 16.10.2015, 13:56)
cea mai buna banca e brd, eu am luat credit cu dobanda -100%.
6. ATENTIE!!!
(mesaj trimis de Emil în data de 16.10.2015, 15:13)
Minciuni marca WCR. Probabil vor sa spuna ca doar 20 de persoane au acceptat oferta otravita.
MANIPULARE SI INTOXICARE