În topul preferinţelor consumatorilor mari şi mici se regăsesc următoarele produse: ghiozdane, penare, stilouri si rollere, caiete, picuri pentru ştergere cerneală, blocuri de desen, creioane colorate, acuarele, plastilina, conform unui comunicat remis redacţiei. Achiziţia se face în funcţie de vârsta elevului şi clasa în care se află acesta. Produsele vedetă sunt ghiozdanele, rucsacurile şi gentile de la branduri recunoscute international, precum: Lego, Nikidom, Zipit, Caterpillar şi Gorjuss, dar şi instrumentele de scris marcile Artline, Penac si Diplomat.
"15 august coincide cu debutul căutărilor de obiecte destinate începerii şcolii. Interesul pentru rechizite se revede atât în mediul online, cât şi în cel offline. Astfel, având în vedere faptul că în acest an şcoala va începe pe 5 septembrie, observăm o dinamica diferită comparativ cu 2020 şi 2021, atât în magazinele Autograf din Iaşi şi Bucureşti, dar şi în magazinul nostru online. În acest context, previzionăm că în 2022 cererea va creşte cu cel puţin 25%, comparativ cu 2019 pe acest segment de produse nişate. Acest lucru se datorează în principal ridicării restricţiilor sanitare şi implicit începerii şcolii în regim normal," declară Marius Avram, proprietar Autograf
"În 2022 urmărim cu interes modul în care clienţii noştri aleg să facă cumpărăturile pentru şcoală. Până în acest moment ponderea cumpărăturilor este 70/30% între cumpărăturile din magazinele tradiţionale şi cele de pe www.autograf.ro. Experienţa din ultimii ani ne determină să credem că anul acesta o mare parte a clienţiilor noştri vor face prospecţia în magazin şi vor cumpăra în online, "declară Marius Avram
În ceea ce priveşte preţurile campania #backtoschool vine cu reduceri în online şi offline. Cu toate acestea, un ghiozdan echipat complet poate ajunge la un minim de 400-500 de lei, dar dacă parinţii şi copiii îşi doresc produse de brand preţul poate ajunge la 900-1000 de lei. Criza energetică, războiul de la graniţă, perioada post-COVID a determinat creşterea cu cel puţin 30% a preţurilor la aceste produse în 2022, se mai arată în comunicat.