CFR SA a anunţat lansarea achiziţiei publice privind elaborarea studiului de fezabilitate necesar pentru modernizarea celor 605,7 kilometri de linii şi instalaţii din cadrul Complexului Feroviar Bucureşti.
"Obiectivul principal al lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar Bucureşti este creşterea atractivităţii/competitivităţii transportului feroviar, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor pentru călători şi pentru marfă, concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare. (...) Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar Bucureşti, cu o lungime desfăşurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, cuprinde următoarele zone de analiză şi dezvoltare: Complexul Feroviar Bucureşti Nord - în lungime de 156,055 kilometri; Inelul Feroviar Bucureşti - în lungime de 316,323 kilometri; conexiunile cu Inelul Feroviar Bucureşti - în lungime de 133,348 kilometri. Modernizarea infrastructurii feroviare şi implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar Bucureşti vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucureştiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus şi fără opriri pentru transportul de marfă, precum şi un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situaţia actuală. Gara de Nord trebuie să devină astfel polul intermodal principal al Municipiului Bucureşti şi al Judeţului Ilfov - principala zonă de influenţă", arată, într-o postare pe pagina oficială de Facebook, reprezentanţii companiei ce are în administrare infrastructura feroviară din ţara noastră.
Valoarea estimată a contractului este de peste 22,5 milioane lei fără TVA, 85% din finanţare fiind asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, restul sumei urmând a fi suportat de la bugetul de stat.